Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 00:32
Verwijderd
Ik heb al enkele dagen last van mijn ene eierstok. Het is maar heel af en toe eigenlijk. Vandaag was het één keer heel erg en 2-3 dagen geleden had ik er ook erg van. Tussendoor voel ik hem wel en krijg ik af en toe eens een steekje.
Ik heb geen tijd meer om een afspraak te maken met de gynaecoloog, aangezien ik volgende week op vakantie ga.
Nu vraag ik me af wat ik er het best aan kan doen en wat het zou kunnen zijn.

Ik ben heel onregelmatig. Ik ben een jaartje zo goed als regelmatig ongesteld geweest, maar de laatste twee maanden dus weer niet meer.

En ja, mss dom om te zeggen, maar vandaag doen mijn tepels ook pijn
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 08:14
Qimm
Qimm is offline
Had je niet wat eerder kunnen bedenken dat je er wat aan wou doen? Want pijn is nooit goed. En helemaal niet als het op zo'n plek it. Hoe weet je trouwens zeker dat het je eierstok is
Oud 23-06-2003, 08:19
Verwijderd
Hoewel het bijna niet onder de 30 jaar voorkomt zou het een eierstokcyste kunnen zijn. Jouw symptomen komen wel redelijk overeen, dus dat zou het kunen zijn, maar de kans is vrij klein. Je zou voor volgende week gewoon een afspraak met je huisarts moeten maken,die kan dan bepalen of verder onderzoek nodig is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:32
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 23-06-2003 @ 09:19:
Hoewel het bijna niet onder de 30 jaar voorkomt zou het een eierstokcyste kunnen zijn. Jouw symptomen komen wel redelijk overeen, dus dat zou het kunen zijn, maar de kans is vrij klein. Je zou voor volgende week gewoon een afspraak met je huisarts moeten maken,die kan dan bepalen of verder onderzoek nodig is.
Wat is dat dan? Toch niets ernstigs hoop ik? 'k Heb vandaag nog geen pijn gehad.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 23-06-2003 @ 12:32:
Wat is dat dan? Toch niets ernstigs hoop ik? 'k Heb vandaag nog geen pijn gehad.
een cyste is eencel dat gevult is met ontstekingsvocht, maar dat vocht kan niet weg
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 23-06-2003 @ 12:32:
Een cyste is een met vocht gevulde holte. Op zich niet gevaarlijk, maar er kunnen door de aanwezigheid van een cyste complicaties optreden. Zo kan het gebeuren dat de cyste de eierstok laat krommen waardoor hevige buikpijn ontstaat door afknijping van de bloedvaten. Daarnaast kan een cyste open barsten waardoor de inhoud zich door de buik verspreid. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt, want als je het dus hebt moet je er zeker niet te lang mee doorlopen. (Maar zoals ik al zei, je kan het best even naar je huisarts gaan, hoewel de kans dat je het hebt vrij klein is)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:49
Verwijderd
'k Ga kijken of ik er nog veel last van heb. Indien het heel veel pijn doet (zoals gisteren), ben ik wel van plan ff bij de huisdokter langs te lopen.

Wat jammer nu, 't is juist vakantie en krijg ik pijn..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:49
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
phensic schreef op 23-06-2003 @ 01:32:
Ik heb al enkele dagen last van mijn ene eierstok. Het is maar heel af en toe eigenlijk. Vandaag was het één keer heel erg en 2-3 dagen geleden had ik er ook erg van. Tussendoor voel ik hem wel en krijg ik af en toe eens een steekje.
Ik heb geen tijd meer om een afspraak te maken met de gynaecoloog, aangezien ik volgende week op vakantie ga.
Nu vraag ik me af wat ik er het best aan kan doen en wat het zou kunnen zijn.

Ik ben heel onregelmatig. Ik ben een jaartje zo goed als regelmatig ongesteld geweest, maar de laatste twee maanden dus weer niet meer.

En ja, mss dom om te zeggen, maar vandaag doen mijn tepels ook pijn
Ben je aan de pil?

Waar zit je in je cyclus? ( voor of na ovulatie)

Heb je onveilig sex gehad?
Oud 23-06-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 23-06-2003 @ 12:49:
Ben je aan de pil?

Waar zit je in je cyclus? ( voor of na ovulatie)

Heb je onveilig sex gehad?
Nee, ben niet aan de pil.
Ook niet onveilig seks gehad.

Euhm, cyclus, 'k zou het niet weten.
'k Heb ze 2 dagen heel lichtjes gehad en dat was begin mei.
En vorige maand (26ste) heb ik ze nog lichter gehad.
Ben nogal onregelmatig.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten