Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 13:40
Phileine
Phileine is offline
Iedereen kent ze wel. Situaties waarin je je mond hield en waarvan je later denkt: "shit, was ik maar voor mezelf opgekomen toen." De een heeft ze wat meer dan de ander, lijkt mij.

Laatste tijd heb ik ze nauwelijks meer. Vandaag nog. Ik ging oorbellen ruilen omdat ze na twee dagen zonder steentjes bleken. Ik kom de winkel binnen, keurig met bonnetje en alles. Een kauwgum kauwende wannabe-hippe veertiger - in het limburgs: "Ja hallo, dat zijn de steentjes! Daar kan niemand garant voor staan!". En ik haalde diep adem en ik zei: "Mevrouw, de steentjes zijn deel van de oorbel. Het is een teken dat het belabberde oorbellen waren als de steentjes er na twee dagen uitvallen, lijkt mij."

Ik kreeg mijn geld overigens niet terug. :x
Oud 17-06-2003, 13:50
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ben geloof ik veel te verlegen als ik voor mezelf op moet komen, en daar baal ik nogal eens behoorlijk van
Oud 17-06-2003, 13:54
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 17-06-2003 @ 14:50:
Ben geloof ik veel te verlegen als ik voor mezelf op moet komen, en daar baal ik nogal eens behoorlijk van
ik ook
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:54
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 17-06-2003 @ 14:54:
ik ook
Oefenen, oefenen, oefenen!
Oud 17-06-2003, 13:58
Verwijderd
Ik durf ook niet voor mezelf op te komen hoor....ben altijd bang dat ik iets verkeerd zeg...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:01
miro
miro is offline
Ik durf heel goed voor mezelf op te komen, vooral tegenover winkelmeisjes. Heb dan ook nog nooit gehad dat ik mn geld niet terugkreeg, zelfs zonder bon.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:06
mleen
mleen is offline
ik koop gewoon geen miskopen... hoef ik ook niets te zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:08
Nona
Nona is offline
Ik ben altijd heel beleefd, maar ik durf wel voor mezelf op te komen. Ik laat me dan ook niet zomaar afschepen als ik ergens voor betaald heb.

Maar als ik vage dingen zeg zijn dat meestal van die hele spontane opmerkingen waar iedereen dubbel om ligt en dat heb ik zelf dan niet door.
Oud 17-06-2003, 14:12
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
bij sommige onderwerpen ben ik heel adrem en bij andere ontwerperen heb ik zo iets als ik wil nu even geen meningsverschillen oplossen. Natuurlijk ook totaal van mijn stemming afhankelijk. Zo als het nu gaat, ik ben er wel blij mee,
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:23
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
miro schreef op 17-06-2003 @ 15:01:
Ik durf heel goed voor mezelf op te komen, vooral tegenover winkelmeisjes. Heb dan ook nog nooit gehad dat ik mn geld niet terugkreeg, zelfs zonder bon.
Ik ook, maar bij dat mens lukte het je echt niet.
Oud 17-06-2003, 14:29
Shock
Shock is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-06-2003 @ 15:08:
Ik ben altijd heel beleefd, maar ik durf wel voor mezelf op te komen. Ik laat me dan ook niet zomaar afschepen als ik ergens voor betaald heb.

Maar als ik vage dingen zeg zijn dat meestal van die hele spontane opmerkingen waar iedereen dubbel om ligt en dat heb ik zelf dan niet door.
zoiets heb ik ook ja
Oud 17-06-2003, 14:35
the tourist
the tourist is offline
Vroeger durfde ik dat soort dingen ook nooit, maar mijn moeder bleef altijd aandringen dat ik terug moest gaan naar de winkel. Nu heb ik er geen problemen meer mee.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:37
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik ben juist een echte flapuit. Vaak denk ik later terug aan iets wat ik gezegd heb ik de trant van dat ik beter iets beleefder en netter had kunnen zijn. Wat dat betreft ben ik dus iets te assertief.
Oud 17-06-2003, 14:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 17-06-2003 @ 15:12:
bij sommige onderwerpen ben ik heel adrem en bij andere ontwerperen heb ik zo iets als ik wil nu even geen meningsverschillen oplossen. Natuurlijk ook totaal van mijn stemming afhankelijk. Zo als het nu gaat, ik ben er wel blij mee,
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:49
Big Boi
Big Boi is offline
niet echt ad-rem... vaak als ik een discussie met iemand heb gehad dan bedenk ik twintig minuten later altijd veel betere opmerkingen dan degene waarmee ik toen mee op de proppen kwam. Soms als iemand een zeikerige opmerking tegen me maakt en als dat bijv. persoonlijk is ben ik er wel heeel goed in om dan meteen een hele goede persoonlijke terug te maken. Shuts 'm right up
Oud 17-06-2003, 14:58
Verwijderd
ik heb mijn zegje altijd wel snel klaar
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heb vaak van dat soort situaties, kom te weinig voor mezelf op, ben nogal verlegen, mag wel vaker een grotere bek optrekken vind ik
Oud 17-06-2003, 16:06
Veenbes
Veenbes is offline
In winkels of bij helpdesks kom ik goed voor mezelf op als het niet mijn fout is, ik zorg ervoor dat ik het geld terugkrijg o.i.d.
In grappige situaties ben ik niet echt ad-rem, geloof ik.
Oud 17-06-2003, 16:10
Dminor
Dminor is offline
Vrij.
Oud 17-06-2003, 16:14
Quiana
Quiana is offline
Hangt van m'n humeur, de persoon en waarover
het gaat af.
Oud 17-06-2003, 16:16
sterrenhemel
sterrenhemel is offline
bij dingen als geld terugkrijgen enzo kan ik echt heel goed voor mezelf opkomen , maar als vrienden of anderen iets stoms doen/zeggen whatever, krijg ik mijn mond vaak niet open, vorig jaar een heel jaar mijn mond niet opengedaan toen het echt wel nodig was, maar het gaat veel beter, ik leer het wel
Oud 17-06-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 17-06-2003 @ 15:08:
Ik ben altijd heel beleefd, maar ik durf wel voor mezelf op te komen.

Ja, dat heb ik ook wel.. ik kom meestal nog meer op voor vriendinnen ofzo dan voor mezelf.. dan heb ik later het gevoel van had ik nou maar dat of dat gedaan/gezegd.. dat is irritant.. maar ik begin het al te leren.. want niemand mag over mij heen lopen.. aangezien ik geen deurmat ben.. toch...

(en dan bedoel ik niet dat ik totaal geen zelfvertrouwen heb ofzo.. maar ik ben gewoon altijd te beleefd en wil het anderen te goed naar hun zin maken.. terwijl dat niet kan natuurlijk.. )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:01
Qamra
Qamra is offline
Behoorlijk als ik mijn omgeving mag geloven

Heb overal wel een antwoord op, mits ik niet vernedert of gekleineerd wordt...
Oud 17-06-2003, 17:10
Dminor
Dminor is offline
Ad rem kan vertaald worden met bijdehand. Het gaat er dus niet alleen om dàt je adrem bent en dus altijd je woordje klaar hebt, maar ook wàt voor woordje je klaar hebt.
Niet dat je overal van jezelf wat op móet zeggen en soms alleen maar een irritant weerwoord hebt.
Qualitatief adrem dus.

En ik heb mijn twijfels of de meeste mensen die denken adrem te zijn ook daadwerkelijk qualitatief adrem zijn.
Oud 17-06-2003, 17:12
Tandpasta
Tandpasta is offline
Citaat:
Dminor schreef op 17-06-2003 @ 18:10:
Qualitatief adrem dus.
Je bedoeld kwalitatief.
Oud 17-06-2003, 17:14
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 17-06-2003 @ 18:12:
Je bedoeld kwalitatief.
Ik lees te veel latijn.
Oud 17-06-2003, 20:36
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Dminor schreef op 17-06-2003 @ 18:14:
Ik lees te veel latijn.
zouden mensen van zichzelf goed kunnen beoordelen of ze adrem zijn? heb je daar geen 3e persoon voor nodig?
ben ik adrem stefan?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:38
Verwijderd
ik trek me bek wel snel open hoor
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:43
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Dminor schreef op 17-06-2003 @ 18:14:
Ik lees te veel latijn.

adrem hoor

ja
denk het wel.
Oud 17-06-2003, 20:49
Verwijderd
Pffff, als iedereen zo ad-rem zou zijn als ik had de hele wereld een slaapgebrek en last van zijn of haar keel. Wat natuurlijk niet erg hoeft te zijn. Nope, ben ad-remmer dan Woody Woodpecker.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 23:24
Secreet
Secreet is offline
dit weekend ging me aardig af...kmoet vaker niet zuipen...

mjah ik heb eigenlijk altijd wel overal een antwoordje op...
Oud 17-06-2003, 23:29
Verwijderd
ik herken t wel, omdat ik met die gene dan geen ruzie wil of niet wil kwetsen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 23:30
Verwijderd
Ik ben ontzettend ad rem. Daarom heb ik ook vrij vaak ruzie op straat en in kroegen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 16:07
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 17-06-2003 @ 21:36:
zouden mensen van zichzelf goed kunnen beoordelen of ze adrem zijn? heb je daar geen 3e persoon voor nodig?
ben ik adrem stefan?
Je hebt inderdaad een derde persoon nodig, en ja, ook al is het meestal totale onzin: jij bent adrem
Oud 19-06-2003, 08:46
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 17-06-2003 @ 14:40:
Ik kreeg mijn geld overigens niet terug. :x
schande! wrom niet?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 08:51
NERD
NERD is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 17-06-2003 @ 14:40:
Iedereen kent ze wel. Situaties waarin je je mond hield en waarvan je later denkt: "shit, was ik maar voor mezelf opgekomen toen." De een heeft ze wat meer dan de ander, lijkt mij.
Ik ben ontzettend ad-rem maar totaal niet assertief. En volgens mij gaat dit topic juist over het laatste. Niet echt lekker geformuleerd dus...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 09:13
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik ben best wel verlegen, maar als het op opmerkingen aankomt of discussies voeren ben ik vrij ad-rem. Ik geef niet zo makkelijk toe dat ik geen gelijk heb, maar ook met het maken van grapjes zit ik er vaak wel bovenop.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 09:38
REIE
REIE is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 19-06-2003 @ 10:13:
Ik ben best wel verlegen, maar als het op opmerkingen aankomt of discussies voeren ben ik vrij ad-rem. Ik geef niet zo makkelijk toe dat ik geen gelijk heb, maar ook met het maken van grapjes zit ik er vaak wel bovenop.
Dit komt mij bekend voor...
Wat opmerkingen betreft: soms floepen er bij mij weleens behoorlijk sarcatische opmerkingen uit die ik geen tweede keer zou durven maken.
Oud 19-06-2003, 15:36
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 17-06-2003 @ 15:35:
Vroeger durfde ik dat soort dingen ook nooit, maar mijn moeder bleef altijd aandringen dat ik terug moest gaan naar de winkel. Nu heb ik er geen problemen meer mee.
Same here
Oud 19-06-2003, 16:16
Verwijderd
Ik ben op zich een behoorlijke flapuit, maar kan me ongelooflijk beschaamd voelen als ik iets net te hard zeg zodat de hele ruimte het hoort in plaats van alleen een vriendin. Ik ben vrij sarcastisch en zeg echt wel iets terug als iemand iets tegen mij zegt, maar het is nooit het beste antwoord, ik zeg het alleen omdat ik toch iets terug moet zeggen. Ik blijf er meestal dagen over nadenken en kom dan 3 dagen later met een veel beter weerwoord
Als het om teruggaan naar winkels e.d. gaat, dan ben ik niet zo. Ik ben meestal alleen per ongeluk ad rem, ik kan het niet echt expres als het nodig is. Ik laat zulke dingen dan meestal ook maar zitten. (Zitten er losse draadjes aan een broek, denk ik: 'oh, dan kan ik mooi minder betalen'. Dus ik dat melden, krijg het antwoord: 'tja, maar dat is de laatste in deze maat, en je kunt het zo wegwerken' en dan betaal ik alsnog de volle prijs...)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:19
rockyj
rockyj is offline
0% ad-rem
Oud 19-06-2003, 16:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
rockyj schreef op 19-06-2003 @ 17:19:
0% ad-rem
hehe
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 17:55
Koen
Koen is offline
Vreemd dat iedereen hier zegt makkelijk ff z'n bek open te trekken, terwijl ik IRL zie dat veel mensen helemaal niks zeggen op moment dat ze dat misschien wel zouden willen.

Ik kom wel voor mezelf op, maar ik weet ook wanneer ik m'n mond moet houden.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 17:57
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 17-06-2003 @ 15:37:
Ik ben juist een echte flapuit. Vaak denk ik later terug aan iets wat ik gezegd heb ik de trant van dat ik beter iets beleefder en netter had kunnen zijn. Wat dat betreft ben ik dus iets te assertief.
Oud 19-06-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 19-06-2003 @ 17:16:
(Zitten er losse draadjes aan een broek, denk ik: 'oh, dan kan ik mooi minder betalen'. Dus ik dat melden, krijg het antwoord: 'tja, maar dat is de laatste in deze maat, en je kunt het zo wegwerken' en dan betaal ik alsnog de volle prijs...)
Dan moet je alsnog korting krijgen lijkt me.. jij hebt het toch niet stuk gemaakt..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 19-06-2003 @ 18:55:
Vreemd dat iedereen hier zegt makkelijk ff z'n bek open te trekken, terwijl ik IRL zie dat veel mensen helemaal niks zeggen op moment dat ze dat misschien wel zouden willen.

Ik kom wel voor mezelf op, maar ik weet ook wanneer ik m'n mond moet houden.
Ach, je moet toch wat zeggen...op een forum hebben de meeste mensen wel een grote bek, maar je moet niet vergeten dat ze dan uren over één post kunnen doen...IRL ligt dat iets anders
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 20:36
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
NERD schreef op 19-06-2003 @ 09:51:
Ik ben ontzettend ad-rem maar totaal niet assertief. En volgens mij gaat dit topic juist over het laatste. Niet echt lekker geformuleerd dus...
Ik dacht dat nochtans iedereen prima weet wat er bedoeld wordt, dus valt 't allemaal best mee.
Oud 19-06-2003, 20:54
Verwijderd
als iets mij niet aanstaat, of er word mij onrecht aangedaan trek ik gelijk m'n mond open
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:52
Verwijderd
Ik ben best verlegen, maar in winkels/restaurants zorg ik echt wel dat ik de service krijg die mijn geld verdien. Meestal is het ook geen probleem en ben ook niet echt lastig maar als ik een antwoord krijg als "Ja hallo, dat zijn de steentjes! Daar kan niemand garant voor staan!" dan zou ik wel zeker er een probleem van maken.

Ik ben ook best ad-rem in het dagelijks leven ... laat het alleen meestal niet horen aan diegene (omdat mijn opmerkingen echt hard zijn soms )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten