Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2003, 21:04
Luego
Luego is offline
dat wat er in de titel staat wil ik dus na volgend jaar mn examen gaan doen een jaartje...

wie heeft dit gedaan/doet dit nu/gaat dit ook doen/kent mensen die het ook hebben gedaan oid?

lijkt me namelijk echt heel erg gaaf maar wat voor soort mensen zitten er op zo'n school? m'n ouders hebben ook nog vraagtekens bij 'de scandinavische mentaliteit', die is volgens hen namelijk erg 'vrij'.

iemand?...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2003, 22:42
Verwijderd
Hmmm volgens mij valt het wel mee, in mijn klas (wel hier) zaten 1 deens meisje en 1 zweedse jongen en die waren best wel serieus.... in vergelijking met ons Nederlanders. Een collega van mij heeft er gewerkt als au-pair (7 jaar terug) en die wil nu terug... lijkt me leuk land...

Misschien een idee om eens om noorse websites te kijken (engelstalige natuurlijk) of ff kijken in wat boeken over het land..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 09:57
marieke_temp
marieke_temp is offline
een vriendin van een jaargenootje is net terug van een jaar hugeschule..
zal haar emailadres ff voor je proberen te achterhalen..
Oud 19-06-2003, 15:24
loenatikkie
loenatikkie is offline
Hallo,

Ik zat er ook over te denken om naar een Volkshogeschool te gaan, maar aangezien ik dan nog heel veel geld moest verdienen in een paar maanden lukt dat niet meer, ik heb er informatie van aangevraagd via internet, dan krijg je een boekje met allemaal scholen en welke vakken ze geven is erg handig, omdat ze nogal verschillen, als ik geld genoeg zou hebben zou ik wel een jaartje weg willen, maar helaas.

Dag Marleen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 17:48
Smin
Smin is offline
Wat kost een jaar op de Volkshogeschool dan?
Oud 20-06-2003, 18:55
Buffy
Buffy is offline
tsjah.. vorig jaar ben ik 2 weken lang op vakantie geweest in noorwegen...

qua natuur > prachtig land

jongeren >zodra ze geld hebben gaan ze in oslo wonen

kosten levensonderhoud > duur, duurder, duurst. school zal daar *voor ons nederlanders* ook wel niet te betalen zijn. je betaalde in noorwegen voor een bordje patat met slasaus *mayo hebben ze daar schijnbaar niet* gewoon 5 euro!!!

mentaliteit > de noorse mensen die wij 'gesproken' hebben leken mij allemaal wel aardig, ze zijn allemaal ook wel in staat om een helpende hand te bieden.

liefs Buffy
Oud 21-06-2003, 22:34
huytuneng
huytuneng is offline
Ik ben een maand geleden op een volkshogeschool daar geweest. Wat ik heb gezien is dat je erg zelfstandig werkt en dat de studenten erg serieus bezig zijn met wat ze doen en daar veel tijd en energie aan besteden. De 'vrije' mentaliteit valt erg mee en op zo'n volkshogeschool loopt een bepaald type mensen rond dat wel degelijk weet waar ze mee bezig zijn en niet maar wat aankloten.
Noren zijn erg aardig en behulpzaam, maar enigszins afstandelijk.
Het leven is daar erg duur, ook voedsel ed. Ik weet niet op wat voor manier je dit geregeld hebt, maar wanneer je voor een programma betaalt hoef je geen schoolkosten meer in te calculeren.
Oud 22-06-2003, 15:34
Car0
Car0 is offline
is het niet zo dat onderwijs in Noorwegen gratis is of is dat een buurland van Noorwegen? Want zoiets had ik wel gehoord.
Reageren

Regels voor berichten