Advertentie | |
|
![]() |
|
Er zijn wel testen/spelletjes ter ontwikkeling van telepathie. Zo is er color/shapes of /guess the number. En zulke dingen. Dit vereist zo goed als altijd wel TWEE mensen die weten wat ze doen. De eerste moet zijn gedachte helemaal leeg krijgen op dat ene wat hij/zij wil oversturen (meditatie kan hierbij goed helpen). En de tweede (jouw vriend) die moet de informatie kunnen verkrijgen.
Er zijn meerdere vormen van telepathie. Dat is dingen krijgen van iemand die overstuurt of dingen pakken. Aangezien ik (zo goed als zeker) uit je tekst kan opnemen dat die vriend van jou dingen van anderen overneemt, zonder dat ze echt sturen, is dit "agressive receiving". Hij haalt de informatie op en wacht niet totdat hij die krijgt. Warom gebruikte ik "zo goed als altijd" ? Omdat sommige mensen zo goed in telepathie zijn, dat ze niet zoveel problemen hebben met het verwerken van niet zuivere gedachte (die dus niet gefocused zijn op 1 ding). Maar dit betwijfel ik in het geval van jouw vriend, omdat er dan twee dingen gebeuren: 1) hij zou het waarschijnlijk wel weten 2) hij zou waarschijnlijk een information overload krijgen. Dat houdt in dat je zoveel informatie van iedereen om je heen binnenkrijgt, dat je "gek" wordt. Dus teveel informatie. Waarop baseert jouw vriend dat hij telepathisch of helderziend is? |
![]() |
||
Citaat:
Maar het is niet zo, dat je pas telepathisch bent, als je zus en zoveel dingen telepathisch binnen kan krijgen. Je bent het, of je vergist je en je bent het niet. Dan kan je in kontakt komen met anderen die telepathisch zijn, om te vergelijken, of je een klein beetje telepathisch (of bijv: voorvoelend, dat kan ook nog!) bent, of gemiddeld bijv. Naar méér dan 1 helderziende gaan is soms wel handig. peter. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien zie je telepathie niet als een gave, maar eerder als een ambacht, omdat het aan te leren is? Maar ook als je het aangeleerd hebt, dan zal een helderziende kunnen zeggen, of je het wel of niet bent, lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
Over dat laatste stuk ben ik helemaal met je eens. Ik zie het niet als gave, maar als iets wat een mens kan. En ook eens over dat gedeelte over die helderziende ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat is mijn persoonlijke visie hierop, een andere visie kan net zo goed zijn als deze. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mensen kunnen alleen opsommen, wat ze er zelf aan gedaan hebben, en constateren dat er daarna een vermogen was bij ze, telepathie of een ander helderziendheid bijv. Maar we kunnen niet zien, wat er allemaal nodig is voor zoiets. Daar zijn we mensen voor. Het lijkt me héél sterk, dat je eigen trainingen genoeg zijn. En, een tweede argument: er zijn ook mensen die allerlei gaves gekregen hebben zónder dat ze zich ervoor inspanden. Dan kan het dus de inspanning van boven zijn, zoals ik het zie, die het gedaan heeft. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Over het tweede argument. Sommige kunnen al heel snel praten, sommig eheel snel lopen, sommige al heel snel telepathie. Het kan je gewoon van kinds af aan geleerd worden. Althans dat is het argument vanuit het standpunt van "mijn" visie op telepathie |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik stuur je wel ff een pm. Want ik zie die vriend van je nog niet hier
||
Citaat:
Maar als het bestond lijkt me dat het toch allang bewezen zou zijn??
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-07-2003 om 16:26. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() er zijn idd genoeg 'hoaxes', helaas.... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn mening on topic: ik denk dat iedereen bij zijn geboorte een gave krijgt (in meer of mindere sterkte) .. maar door de druk en verwaarlozing van deze gaven door de maatschappij kan het vaak niet goed tot uitdrukking komen.. daardoor leert het kind niet die gave te gebruiken.. maar als de persoon op latere leeftijd (of als kind al door zijn ouders) gestimuleerd wordt de gave te gebruiken .. zal het zich veel duidelijker voor doen.. Je kunt (zo goed als) alles aanleren... En dat die vriend denkt helderziend (denk ik in dit geval) te zijn, dat hebben we allemaal wel eens.. toeval en kansen spelen een grote rol.. vergeet niet dat je vaak meer weet dan je denkt.. misschien wist die vriend wel dingen doordat hij dat in een paar klassen lager ooit eens gehad had en dat onbewust heeft onthouden.. en misschien is die vriend van je wel hele nachten encyclopedies aan het leren.. |
![]() |
|
volgens mij kan je telepathie wel aanleren, mits je er al aanleg voor hebt. Het zit dan al in je, maar weet je het nog niet, en door te oefenen, leer je er mee omgaan. Maar als je het ook al niet in je hebt, kan je het volgens mij ook niet leren. Als je het wel in je hebt, kan het ook zo zijn dat je er nooit achterkomt omdat je er niet in geloofd en het nooit probeerd te gebruiken.
Maja, het lijkt mij dat je vriend gewoon goed kan gokken, want met telepathie moet er wel iemand zijn die de andwoorden aan het zenden is, en waarom zou iemand dat doen??
|||
![]() |
Citaat:
'T gaat wel lekker weer... Telepathie = het overbrengen van gegevens/gedachten (in mindere of geen mate emoties, aangezien dit meer bij empathie past) Telekinese = het vermogen dingen te verplaatsen zonder aan te raken of hulpmiddelen (stokje/magneetje/lucht erheen blazen) te gebruiken. Dus wat je zegt is eigenlijk best wel onzin... ![]() Citaat:
Bedenken aan de hand van de onderzoeksvraag wat mogelijke resultaten zouden kunnen zijn en waarom dit de resultaten zijn is inderdaad wel iets dat je standaard doet, maar echt al in staat zijn alle nog uit te voeren dingen voordat je het ook maar hebt uitgevoerd te berekenen door middel van formules en/of theorieen gaat misschien een beetje ver... En bepaalde dingen zijn toch ook onderzocht door de Amerikaanse regering in de Koude Oorlog (o.a. project Stargate). Op internet zijn hier best aardig veel bronnen over te vinden, het is als je in de US woont met een US pasport zelfs mogelijk de resultaten van dit onderzoek te kopen. Maar de dingen die hier onderzocht zijn, daar zijn toch ook nog niet echte verklaringen voor te vinden, of wel soms ? Maar telepathie is best wel een aardig onderwerp om een poging voor te doen om te bewijzen dat het bestaat, maar dan krijg je wel weer het gevaar dat het experiment en zijn resultaten niet exact te repliceren zijn waardoor er vaak door de wetenschap het als hoax wordt aangeduid. Wil je telepathie echt bewijzen en de resultaten hiervan ook kunnen publiceren op de manier zoals dit met normale wetenschappelijke dingen gebeurt zal je eerst uit moeten zoeken of er een manier is om iedereen die telepathie wenst te leren dit ook te kunnen laten doen op een manier die 100 % effectief is, dan heb je tenminste een onderzoeksbasis. Maar dit is nog niet mogelijk, daardoor kan je wel onderzoeken of iemand telepathisch is, maar onderzoeken waarom hij of zij dit is kan wat moeilijker worden omdat je gewoonweg niet weet waar je moet zoeken. Waar komt telepathie dan vandaan, ik weet dat het te leren is, net als veel andere dingen die met het paranormale te maken hebben, voor een aantal heb ik daar zelfs bronnen over hoe je het zou moeten leren, maar er staat nergens op een wetenschappelijke methode (dmv formules) beschreven hoe dit precies komt dat je het op zo'n manier kan leren... --- Voor die vriend waar het hier over gaat is het misschien mogelijk een soort opstelling* te maken om te kijken of hij inderdaad telepathie kan, maar als de uitslag hiervan positief is, is dit natuurlijk niet een reden om publicaties erover naar een krant te gaan sturen. Maar dan heeft hij het in ieder geval voor zichzelf bewezen. * hiermee bedoel ik niet een opstelling zoals je het in een natuurkunde lokaal vind, maar wel een aantal dingen die je kan voorbereiden om daarna op een bepaalde manier uit te voeren...
|
![]() |
|
Hi, ik ben zelf die vriend, en al die antwoorden en vragen enzo. verschillen nogal van ekaar, ik weet zelf niet eens of telepatie (zoals 't bekend staat) bestaat of 't wel iets anders is.
ik heb 'n paar tests gedaan, en ik bleek 300% aanleg te hebben, nou kan dit natuurlijk allemaal toeval zijn, en telepatie valt zover ik het weet niet weteschapelijk te bewijzen. ook heb ik testjes gedaan met kaarten en dobbelstenen 20zijdige dobbelsteen, rade hem 6 keer goed achter elkaar. Ik denk zelf ook dat het (als 't echt bestaat) aan leer baar is, want ik denk dat iedereen 't heeft, de een meer als de anders, zoals alle anderen eigenschappen. misschien is telepatie wel een gewone eigenschap van de mens, maar om dat we er weinig van weten geloven mensen het niet of zijn ze er bang van Ik weet echt niet wat 't allemaal inhoud of zo, kan ook zoals ik al zij toeval zijn, alleen 't is af en toe best wel eng. Is 'r geen manier om 'r vanaf te komen? of iets zodat je het zelf controleert? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Jammer voor jou dat ik het verschil heel goed weet, en dat het ook kan om de gedachte dat ik mijn hand omhoog moet doen, ook kan versturen.. ![]() Ik bedoel dus dat je alles met een korreltje zout kan nemen..
Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 20:17. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Inderdaad, ik denk dat iedereen het heeft, maar dat men in de huidige maatschappij de kans niet krijgt om de gave te ontwikkelen. Kijk naar bijvoorbeeld de aboriginals. Een zeer primitieve samenleving, maar die verstaan elkaar van kilometers ver weg omdat ze stuk voor stuk gebruik maken van telepatie en het vanaf de geboorte leren te ontwikkelen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() soz voor de nutteloze reply...kon het niet laten.... ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
link voor aboriginals en telepathie een pagina met alvast 4 links. Als je de eerste link op het scherm hebt dan vind je met {CTRL + F} / invullen: "aboriginals" het woord aboriginals in de tekst. Bij de 2e link idem dito. Dit levert alsvast op, dat je kunt gaan zoeken in Google op de zoekwoorden: "aboriginals" en "Droomtijd". De 3e link, zesde zintuig, geeft al meer informatie, over dat telepathie heel gewoon was, en over de eerste wetenschappelijke onderzoekingen. Als je op "BACK" klikt, onder aan deze "zesde zintuig"- pagina, dan kom je trouwens op een kijkje in de paranormale wereld uit, een pagina vol met paranormale links binnen en buiten de site. Wanneer je dan het trucje met {CTRL + F} / zoekwoord = "telepathie" hier nog een keer uithaalt, word je voor telepathie doorverwezen naar de pagina's: "hypnose" en "waar waart de geest". Ho, wacht ff ... je kunt binnen de site zoeken (linksboven klikken). Zoeken op telepathie geeft hier deze pagina, met aardig wat links. De 4e rest van de Google pagina levert niet veel op, maar hierboven werden weer nieuwe links ontdekt. Het kostte me iets van 10 minuten om dit alvast te vinden. Dus zoeken is vaak de moeite waard. ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Hoi dierenvrienden #1887 WolterB | 500 | 17-08-2016 19:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is alles een groot hologram? Isa | 42 | 14-03-2003 17:18 | |
Als mensen telepaat waren.. (maatschappij) Rerisen Phoenix | 17 | 13-10-2002 22:50 | |
Liefde & Relatie |
hoe voel je of liefde wederzijds is? Verwijderd | 22 | 11-08-2002 16:40 | |
tevreden VoRaZ | 6 | 05-07-2002 21:33 | |
de claim van Spirit van wetenschappelijke bewijzen omtrent parapsychologie legatus | 18 | 20-03-2002 17:28 |