![]() |
|
![]() |
Je menstruatie kan stoppen als je een te laag gewicht hebt (naar je lengte/leeftijd enz)
Het is dus niet zo dat als je onder de 50 weegt je menstruatie dan stopt. Je menstruatie stopt ook niet zomaar. Het heeft te maken met je eetpatroon. Zo hebben mensen met anorexia hier vaak last van. Ik heb dit zelf namelijk ook vandaar dat ik dit weet... Bij mij stopte mijn menstrutie al toen ik nog 52 woog. Dus er ligt geen exact gewicht aan vast ofzo. Als je te weinig eet (en dan bedoel ik echt weinig, bij mij kwam het zover dat het onder de 200 kcal per dag was, normale mensen krijgen er 2200 binnen) gaat dit invloed hebben op je hormoonsysteem. En dan is het volgende dat je menstruatie uitblijft. Ik heb dit een jaar lang gehad. En het is absoluut geen pretje ofzo. Ik heb nu dus een grote kans dat ik onvruchtbaar ben. Niks om uit te proberen ofzo!!! Maar goed.. het ligt dus om je BMI maar heeft niet alles met je gewicht te maken ofzo. Meer met de voedingsstoffen die je binnen krijgt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik weeg 49 kilo en ben 1.73, dus eigenlijk veel te licht. Ik kan dat helaas niet helpen, want ik word niet zwaarder, ook al zou ik wel graag wat zwaarder willen zijn. Aankomen voor een licht iemand is volgens mij net zo lastig als afvallen voor mensen die wat dikker zijn!
Mijn menstruatie is zeer onregelmatig (soms sla ik een paar maanden over, dan weer na vier weken, het verschilt enorm), maar gelukkig blijft mijn menstruatie niet helemaal weg (niet dat ik zo enthousiast ben over buikpijn en andere klachten ![]()
|
Ik ben op mn 12e ongesteld geworden, was toen te zwaar. Ik ben in 1 jaar tijd toen van 70 naar 42 kilo gegaan (te licht volgens iedereen) werd toen ook niet meer ongesteld. Ik moest toen gedwongen aankomen, en rond 50 kilo werd ik af en toe wer ongesteld. Bij mij klopt het wel aardig dus, maar een ander meisje die ik in een kliniek leerde kennen was met 45 kg alweer ongesteld...Ligt er maar net aan hoe je gebouwd enz bent.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Heey,
Allemaal bedankt voor jullie antwoord. .. ![]() Citaat:
ennuh... ik ben er niet bang voor hoor..Ik las het dus in de krant en het verbaasde me vooral Citaat:
Jouw verhaal herken ik wel eigenlijk, maar ik had mijn onregelmatige menstruatie niet in verband gebracht met mijn gewicht. Ik ga er namelijk niet van uit dat dat bij mij het geval is. ![]() Citaat:
Ben blij dat je bovenstaande even noemt, want ik denk dat de kans idd groot is dat mensen dit 'uit gaan proberen'. ![]() Maar in ieder geval hebben jullie het allemaal even iets duidelijker gemaakt.. ![]() ImeZ |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26 Balance | 500 | 08-09-2012 18:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
waardoor word je niet meer ongesteld? Door een te laag gewicht of door love-THE-world | 5 | 21-09-2007 08:23 | |
Beleidszaken |
Dieet/gewicht/lijf topics op L&G Bloem | 180 | 24-11-2005 15:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
Komt jou gewicht overeen met hoe je eruit ziet? kiddiestyle | 201 | 09-05-2005 07:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
GELUK HANGT NIET AF VAN JE GEWICHT!! (lees a.u.b) Snow White | 19 | 11-02-2002 14:21 | |
Psychologie |
GELUK HANGT NIET AF VAN JE GEWICHT! (lees dit a.u.b) Snow White | 21 | 28-01-2002 10:29 |