Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 20:17
Shade
Shade is offline
Ik heb sinds ik op dit forum ben veel mensen gezien die beweren paranormaal begaaft te zijn.
Ik geloof er niks van maar laten we net doen alsof ik het wel geloof...

Als jullie nou bewijzen dat je echt paranormaal bent. Als je zeker weet dat je het bent bel je gewoon de krant om het te laten zien. Met paranormale dingen kan je veel goeds in de wereld doen.

Je kan het anderen leren, de kritiek op dat jij paranormaal zou zijn weghalen, geld mee verdienen, goede dingen doen.

Als ik bijvoorbeeld de toekomst kon voorspellen zou ik dat bewijzen....en goeie dingen mee doen en geld verdienen.
Of als ik telepatisch was kan je ook goeie dingen mee doen en is makkelijk te bewijzen....
Oud 19-06-2003, 20:38
Verwijderd
Sommige dingen zijn nu eenmaal niet zo makkelijk te bewijzen. Maar wat wil je hiermee bereiken, reacties uitlokken waarom men niet in de openbaarheid treedt?
We hebben Jomanda En ik zeg nu niet of ik persoonlijk haar geloof (ze overdrijft te veel naar mijn zin iig) en kijk es hoe de mensen haar bekijken. Dat gebeurt met andere mediums, genezers,... evengoed. Zodra men in de openbaarheid treedt, zal men ook langs alle kanten op de proef gesteld worden en als je 1 misstap zou maken, wordt het meteen overal uitgesmeerd dat je een bedrieger bent.
Daarom zullen de meesten onbekend blijven en liever een goeie en gelovende klantenkring opbouwen, dan zich voor de wolven te werpen. En als de klanten genezen, of tevreden zijn met het geleverde resultaat, wat is dan het probleem?
Oud 19-06-2003, 20:45
Bolle Bertha
Bolle Bertha is offline
Ik ben het helemaal met Mutant eens.
Oud 19-06-2003, 22:06
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Beste goze!

Beetje rare vraag die je stelde denk ik???
oke snap dat jij gelijk geld ruikt doen de meeste nederlanders toch/??(hhh)

maar toch geld wat heb je er aan! iets wat veel belangrijker is, is wijsheid.. spreekt de bijbel veel over wel een aan te raden boek trouwens!!

Nog iets watr de bijbel zegt is:
ook al kon ik alle vreemde talen spreeken zelfs die van engelen,
maar had ik de liefde niet dan had ik niets!
Al kon ik profeteren of wat dan ook de bijbel zegt steeds al had ik de liefde niet dan had ik niets!

Wat ik dus wil duidelijk maken is dat je moet je zelf niet motiveren dingen voor andere te gaan doen vanwege geld of voor beroemdheid maar vanwege de liefde!

Dus ik wou evn zeggen dat geld geen kwestie is maar liefde kijk m,aar na Jezus die was hier het voorbeeld in en is hij nog steeds!

Succes met je vedere doen en laten!!! (hoop dat je iets aan mijn mening had!)

even nog voor de duidelijkheid kan het niet vaak genoeg zeggen!!

Jezus houd van jullie maar liefde is geduldig en zal dus net zolang wachtte tot jij er voor open staat!!!!
Oud 19-06-2003, 22:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
x2_shade:

er is een of andere gabber genaamd "james Randi" (ofzoiets) en die geeft 1 miljoen dollar aan diegene die paranormale gaven heeft en dat tegenover hem wil bewijzen.

Toch mag niemand aan zijn test meedoen die heeft samengewerkt met het amerikaanse leger om CRV (remote viewing) te ontwikkelen. Waarom niet? omdat james Randi natuurlijk niet izjn geld wil kwijtraken en het zelf wel geloofd.

Verder sluit ik me aan bij mutant. De mensen die het kunnen weten wat de mensen in de maatschappij denken en hoeven zichzelf niet zonodig te bewijzen.
Oud 19-06-2003, 23:51
Verwijderd
Citaat:
seeker of ligt schreef op 19-06-2003 @ 23:06:
even nog voor de duidelijkheid kan het niet vaak genoeg zeggen!!

Jezus houd van jullie maar liefde is geduldig en zal dus net zolang wachtte tot jij er voor open staat!!!!
Ik weet niet of je hier nog vaak gaat posten, maar ik raad je aan dit achterwege te laten. Er zijn hier maar weinig die daarvan gediend zijn.
Oud 19-06-2003, 23:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-06-2003 @ 00:51:
Ik weet niet of je hier nog vaak gaat posten, maar ik raad je aan dit achterwege te laten. Er zijn hier maar weinig die daarvan gediend zijn.
ik ben dus neit de enige die het irritant vind
Oud 20-06-2003, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-06-2003 @ 00:56:
ik ben dus neit de enige die het irritant vind
Wat denk je nou zelf Heb dat geloof niet voor nix de rug toegekeerd .
Oud 20-06-2003, 00:33
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-06-2003 @ 00:51:
en mij kiezen om dat tegen te zeggen was helemaal een slechte keuze.....

Let op:

-Een rare vraag is het niet, WANT: Als ik paranormaal zou zijn zou ik dat laten merken aan anderen en bewijzen. En ik wil weten waarom anderen dat niet doen....(die zeggen dat ze paranormaal zijn). Ik denk dat ze dat niet doen omdat ze het niet kunnen of iig niet zeker zijn.

-Geld gaat het me helemaal niet om, maar het is wel een extra motivatie.

-De bijbel....nee he...
Dit vindt ik zoooooo'n slecht boek....verouderd, nep, veel verzonnen of in loop der tijd vervormd.....
Alleen al deze site geeft aan dat de bijbel uit velen leugens of iig dingen bestaat die niet kloppen.

-Liefde is natuurlijk belangerijk, maar niet omdat de bijbel het zegt....om het zacht uit te drukken: De bijbel laat me koud

-Ik denk dat je na het stukje waarin ik geld zei gestopt bent met lezen ofzo want ik zeg ook om goede dingen te doen. Daar gaat het me vooral om. Maar veel mensen vinden geld en beroemdheid ook belangerijk dus meer motivatie...

-Jezus is dood, hoe die precies dood is gegaan en wat ie allemaal had gedaan is ten 1e al zo lang geleden dat er geen 1 hard bewijs van is. Alleen een boek waarin bewezen is dat er veel leugens of iig onwaarheden in staan. Het zou net zo goed een nepper kunnen zijn geweest zoals VEEELEN....

-En om wie gaat het nou bij christenen? Jezus of god? Jij noemt alleen maar Jezus...
Je zal vast wel Jezus en god bedoelen maar ik geloof in geen van beiden...

================
verder vindt ik het goed dat je reageerde, maar een beetje raar dat je er meteen van uit ging dat ik gelovig was...
en het is ook niet echt ontopic he...
Je bedoelt het allemaal goed maar ik heb dus niet echt veel aan je mening alleen een kan ik wel eindelijk weer eens met een christen praten over geloof
Oud 20-06-2003, 00:35
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 19-06-2003 @ 23:33:
x2_shade:

er is een of andere gabber genaamd "james Randi" (ofzoiets) en die geeft 1 miljoen dollar aan diegene die paranormale gaven heeft en dat tegenover hem wil bewijzen.

Toch mag niemand aan zijn test meedoen die heeft samengewerkt met het amerikaanse leger om CRV (remote viewing) te ontwikkelen. Waarom niet? omdat james Randi natuurlijk niet izjn geld wil kwijtraken en het zelf wel geloofd.

Verder sluit ik me aan bij mutant. De mensen die het kunnen weten wat de mensen in de maatschappij denken en hoeven zichzelf niet zonodig te bewijzen.
ja dat kan wel maar dat bewijst verder niks natuurlijk....
Ik vraag me af waarom mensen die zeggen dat ze paranormaal begaaft zijn niet gewoon het bewijzen en het gebruiken voor het goede...
Oud 20-06-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 20-06-2003 @ 01:35:
Ik vraag me af waarom mensen die zeggen dat ze paranormaal begaaft zijn niet gewoon het bewijzen en het gebruiken voor het goede...
Dat doen ze, maar niet op die schaal.
Oud 20-06-2003, 10:40
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 20-06-2003 @ 01:33:

-Een rare vraag is het niet, WANT: Als ik paranormaal zou zijn zou ik dat laten merken aan anderen en bewijzen. En ik wil weten waarom anderen dat niet doen....(die zeggen dat ze paranormaal zijn). Ik denk dat ze dat niet doen omdat ze het niet kunnen of iig niet zeker zijn.

-

Als je echt paranormaal begaafd bent en je werkt ermee met de juiste intentie,heb je niet de behoefte om het te bewijzen.
Oud 20-06-2003, 10:50
Riconoscente
Riconoscente is offline
Een algemeen-making van het paranormale kan bij mensen die daar nog niet volledig aan toe zijn een averechtse uitwerking hebben. Soms is het beter als je dat soort dingen op de achtergrond houdt.
Oud 20-06-2003, 11:18
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 20-06-2003 @ 11:50:
Een algemeen-making van het paranormale kan bij mensen die daar nog niet volledig aan toe zijn een averechtse uitwerking hebben. Soms is het beter als je dat soort dingen op de achtergrond houdt.

Ja, het zou niet iets moeten zijn waarmee je te koop loopt.
Oud 20-06-2003, 11:34
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 20-06-2003 @ 12:18:
Ja, het zou niet iets moeten zijn waarmee je te koop loopt.
Wat ik ook moeilijk te verhapstukken vind, is die vrouw, Char, die op de TV met overledenen praat.
Oud 20-06-2003, 11:38
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 20-06-2003 @ 12:34:
Wat ik ook moeilijk te verhapstukken vind, is die vrouw, Char, die op de TV met overledenen praat.
Ik vind dat ook niks.. voelt niet zuiver.
Oud 20-06-2003, 12:53
Shade
Shade is offline
daar zijn zoveel neppe dingen over idd....
maar als je paranormaal bent kan je samenwerken en de wereld verbeteren.
Niet alleen aan je zelf denken als je die gave hebt. Als ik de toekomst kon voorspellen zou ik het laten merken, bewijzen en bekend maken.
Dan zou ik alle grote rampen kunnen voorkomen....

Ik zal er wel weer te makkelijk over denken maar het zou toch kunnen?.....
Oud 20-06-2003, 13:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 20-06-2003 @ 01:35:
Het geeft aan dat hij, een wetenschapper, bang is dat hij 1 miljoen dollar uit moet loven...

er is al zovaak gezegd waarom mensen het niet bewijzen:
1) ze hoeven het niet te bewijzen, ze weten het van zichzelf.
2) ze willen geen kermisattriactie worden als het bekend wordt.
3) zelfs al is het aangetoond door het te laten zien, dan is er altijd een "ja maar"

Daarbij is bij het paranormale (zeker in toekomstvoorspellen) geen 100% garantheid dat het zo gaat gebeuren, dus al die leuke plannetjes van jou zijn wel erg naief. Om maar nite te vergeten dat je punt 2 van hierboven niet meerekend.

Char is idd iemand die ik niet geloof, maar dat komt ook waarschijnlijk omdat ik teveel denk dood = dood
Oud 20-06-2003, 13:20
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-06-2003 @ 14:15:

Char is idd iemand die ik niet geloof, maar dat komt ook waarschijnlijk omdat ik teveel denk dood = dood
Dit zou heel gemakkelijk uitgetest kunnen worden lijkt mij. Als tv producent bijvoorbeeld. Gewoon net alsof doen dat je moeder dood is (wat dan eigenlijk niet zo is). En kijken hoe zij contact met haar maakt.

Vervolgens uitzenden die handel.
Oud 20-06-2003, 13:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
hehe dat kan idd op die manier

hebbie het e-book over astral projections ontvangen?
Oud 20-06-2003, 13:49
Narrator
Narrator is offline
Ja, heb ik ontvangen, bedankt nog trouwens. Ik zal het binnen kort eens gaan lezen.
Oud 20-06-2003, 14:19
Firefly182
Firefly182 is offline
uhm.... ik vind het wel een beetje jammer dat er echt nooit wat onder de mensen rondgaat over dat er iemadn geholpen is door paranormale gaven.

Er zijn teveel mensen die het faken en maar weinigen die het echt kunnen. Er zullen ongetwijfeld wel een paar mensen zijn die wat meer kunnen dan de meesten, maar ik geloof er geen ruk van.

Waarom zou iemand een kermisattractie worden, omdat diegene mensen helpt met bepaalde dingen. Toch heb je geen praktijken(zoals een dokterspraktijk) voor paranormaal begaafden. Da's toch echt niet op grote schaal.
Ze hebben die gave toch niet voor niets??? Waarom verkiezen die mensen en dan voor om hun gave te verbergen? Ze hoeven zich niet te bewijzen, maar zich wel nuttig maken. Er zijn zat mensen die er wel in tuinen en de hulp van begaafden nodig hebben.

Ik denk dat de meeste mensen echt niet bang of geschokt zullen raken door het idee dat er paranormaal begaafden zijn. Waarschijnlijk zullen ze het niet geloven, maar ze zullen het vast niet onderdrukken.
Oud 20-06-2003, 14:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 20-06-2003 @ 15:19:
uhm.... ik vind het wel een beetje jammer dat er echt nooit wat onder de mensen rondgaat over dat er iemadn geholpen is door paranormale gaven.

Er zijn teveel mensen die het faken en maar weinigen die het echt kunnen. Er zullen ongetwijfeld wel een paar mensen zijn die wat meer kunnen dan de meesten, maar ik geloof er geen ruk van.

Waarom zou iemand een kermisattractie worden, omdat diegene mensen helpt met bepaalde dingen. Toch heb je geen praktijken(zoals een dokterspraktijk) voor paranormaal begaafden. Da's toch echt niet op grote schaal.
Ze hebben die gave toch niet voor niets??? Waarom verkiezen die mensen en dan voor om hun gave te verbergen? Ze hoeven zich niet te bewijzen, maar zich wel nuttig maken. Er zijn zat mensen die er wel in tuinen en de hulp van begaafden nodig hebben.

Ik denk dat de meeste mensen echt niet bang of geschokt zullen raken door het idee dat er paranormaal begaafden zijn. Waarschijnlijk zullen ze het niet geloven, maar ze zullen het vast niet onderdrukken.
Waarom mensen een kermisattractie worden?? Dat lijkt me logisch, omdat ze iets kunnen wat anderen niet kunnen of niet willen weten dat ze het kunnen of hoe je het ook wilt uitdrukken. Als iets anders is en je kunt er veel baat bij hebben, dan wordt je een speelpop van invloedrijke personen. Dit kun je gewoon niet ontkennen met de hedendaagse maatschappij!

Daarbij zullen veel mensen je altijd met een raar oog aankijken... Daarbij kun je heel wat "paranormale" dingen zelf leren dus "ze hebben die gave toch niet voor niets?" slaat nergens op. als je het jezelf hebt aangeleerd omdat je het leuk vindt of omdat je een paar mensen er mee kunt helpen, heb je verder HELEMAAL geen verplichtingen jegens anderen.
Oud 20-06-2003, 15:31
Verwijderd
Daarbij zijn er die praktijken wel, je moet ze alleen weten te vinden. Ze zullen niet in het groot op hun deur hebben staan: ik ben paranormaal begaafd.
Citaat:
Er zijn zat mensen die er wel in tuinen en de hulp van begaafden nodig hebben.
Als iemand ergens intuint, dan werkt het dus bij voorbaat niet, dus hoe kunnen ze die hulp van die begaafden (die dus geen begaafden zijn in dat geval) nodig hebben? En stel heel even, dat het puur een geval van psyche is en dat die persoon geneest door te geloven dat het werkt, is dat dan ook niet lovenswaardig?
Oud 20-06-2003, 17:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-06-2003 @ 16:31:

Als iemand ergens intuint, dan werkt het dus bij voorbaat niet, dus hoe kunnen ze die hulp van die begaafden (die dus geen begaafden zijn in dat geval) nodig hebben? En stel heel even, dat het puur een geval van psyche is en dat die persoon geneest door te geloven dat het werkt, is dat dan ook niet lovenswaardig?
ja, ik heb ook al een tijd zitten nadenken over het mogelijke placebo effect van alternatieve geneeswijzen
Advertentie
Oud 21-06-2003, 12:17
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 20-06-2003 @ 16:31:
Daarbij zijn er die praktijken wel, je moet ze alleen weten te vinden. Ze zullen niet in het groot op hun deur hebben staan: ik ben paranormaal begaafd.

Uhm... zijn er niet zat mensen die overal in trappen en denken dat het echt zo is en dat het echt bestaat???? En het is waarschijnlijk wel lovenswaardig voor die oplichter of begaafde, diegene krijgt toch mooi geld en de klant is tevreden.

Ik ben het echt er niet mee eens dat als je ergens in tuint, dat het dan niet werkt. Genezing bijvoorbeeld zit ook voornamelijk tussen je oren. Zo van: nu krijg ik medicijnen, nu zal ik weer beter worden. Voor die mensen werkt het dus blijkbaar wel!
Oud 21-06-2003, 12:19
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-06-2003 @ 15:45:
Waarom mensen een kermisattractie worden?? Dat lijkt me logisch, omdat ze iets kunnen wat anderen niet kunnen of niet willen weten dat ze het kunnen of hoe je het ook wilt uitdrukken. Als iets anders is en je kunt er veel baat bij hebben, dan wordt je een speelpop van invloedrijke personen. Dit kun je gewoon niet ontkennen met de hedendaagse maatschappij!

Daarbij zullen veel mensen je altijd met een raar oog aankijken... Daarbij kun je heel wat "paranormale" dingen zelf leren dus "ze hebben die gave toch niet voor niets?" slaat nergens op. als je het jezelf hebt aangeleerd omdat je het leuk vindt of omdat je een paar mensen er mee kunt helpen, heb je verder HELEMAAL geen verplichtingen jegens anderen.
Dus jij zegt dat ik het zou kunnen leren? Dat ik kan LEREN om in de toekomst te kijken, dat ik kan LEREN om geesten te zien ofzo. Sorry hoor, maar daar heb je volgens mij echt wel een bepaalde aanleg voor nodig. Net als met tekenen; je kan het of je kan het niet.

Inderdaad, je hebt geen verplichtingen, maar wat heb je een zo'n gave als je er nix mee doet?
Oud 21-06-2003, 12:24
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 21-06-2003 @ 13:19:
Dus jij zegt dat ik het zou kunnen leren? Dat ik kan LEREN om in de toekomst te kijken, dat ik kan LEREN om geesten te zien ofzo. Sorry hoor, maar daar heb je volgens mij echt wel een bepaalde aanleg voor nodig. Net als met tekenen; je kan het of je kan het niet.

Inderdaad, je hebt geen verplichtingen, maar wat heb je een zo'n gave als je er nix mee doet?
Tekenen kun je ook leren. Bij de een kost het meer moeite dan bij de ander, maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen alles kan.
Oud 21-06-2003, 12:27
Firefly182
Firefly182 is offline
nou, ik heb 3 lange jaren tekenles gehad op school, maar ik kan er echt geen ruk van. Je leert dan wel hoe je moet tekenen, maar het eindresultaat is nix. Net als bij wiskunde, je snapt het of je snapt het niet.
Oud 21-06-2003, 13:59
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 21-06-2003 @ 13:19:

Ja, dat weet ik zeker. Aangezien 'mijn' theorien gebaseerd zijn op de wetenschap (voornamelijk natuurkunde). Aangezien ik neit in geesten geloof, zoals het gros bedoelt, zeg ik niet dat je geesten kan zien

Er is idd een deels aanleg voor nodig, maar netzo als wiskunde of rekenen, iedereen kan het een beetje. alleen de ene beter dan de ander. En sommige zijn zo gestoord dat ze het niet kunnen hehe grapje, maar er zijn altijd mensen die het opgeven odmat het bij hun te lang duurt om te leren. MAar in principe kan iedereen het.
Oud 21-06-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-06-2003 @ 14:59:
Ja, dat weet ik zeker. Aangezien 'mijn' theorien gebaseerd zijn op de wetenschap (voornamelijk natuurkunde). Aangezien ik neit in geesten geloof, zoals het gros bedoelt, zeg ik niet dat je geesten kan zien

Er is idd een deels aanleg voor nodig, maar netzo als wiskunde of rekenen, iedereen kan het een beetje. alleen de ene beter dan de ander. En sommige zijn zo gestoord dat ze het niet kunnen hehe grapje, maar er zijn altijd mensen die het opgeven odmat het bij hun te lang duurt om te leren. MAar in principe kan iedereen het.
Volledig mee eens.
De een zal gewoon minder tijd nodig hebben dan de ander om het onder de knie te krijgen. Maar vak willen mensen de uitdaging niet eens aangaan (en niet alleen op dat vlak, ik heb het bijvoorbeeld met mechanica, fysica en al die vakken Doe ik ook geen moeite voor, kost me teveel inspanning).
Oud 21-06-2003, 14:43
mangagirl88
mangagirl88 is offline
Wat is dat nouw weer voor een onzin?? Alleen omdat de meeste mensen die dingen niet zien hoeft dat toch niet te zeggen dat het er niet is. We zien lucht toch ook niet? Of lichtstralen? We kunnen dat toch ook alleen maar voelen.

Ik ben zelf ook paranormaal. en dat hadden alle dokters bewezen!!
-ik weet dingen van te voren. Ik zag de bliksem bij ons in de boom slaan, 4 seconde later gebeurde dat echt. (ik wist dat mn zusje niemand aan de lijn had maar deed alsof) (en dat klopte ook)
-ik ben heel gevoelig voor stemmingen. Ik weet precies of mensen vrolijk zijn, of chaggerijnig. geloof het of niet, het is waar.
-ik zie aura's. energiebanen om mensen. Kan worden bewezen omdat ze in je ogen kunnen zweven.
-geesten. ofnouwjah dode mensen. die zie ik ook, sterker nog ze zitten aan de spullen in mn kamer. als je dit niet gelooft kijk je maar op www.jhk1.nl of www.ghoststudy.com. Sommige foto's zijn onzin! Maar de meeste zijn echt.

Natuurlijk blijf je vol houden dat paranormaal onzin is. dat deden mn ouders ook. Ze willen het pas geloven als ze het zelf zien. Dat is dom. Natuurlijk zijn sommige mediums niet echt. Ze verdienen gewoon lekker wat geld en kramen maar wat uit.
--->Geloof wat je zelf niet, niet wat andere zeggen of willen dat je ziet<---
Oud 21-06-2003, 21:00
KELLY777
KELLY777 is offline
Waar slaat dat nou op? als je de krant belt dan komt iedereen er toch op af... Trouwens, de meeste mensen die paranormaal zijn zien het als een last... Jij denkt gelijk aan geld, maar het is alleen maar vervelend....
Oud 21-06-2003, 21:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
KELLY777 schreef op 21-06-2003 @ 22:00:
Waar slaat dat nou op? als je de krant belt dan komt iedereen er toch op af... Trouwens, de meeste mensen die paranormaal zijn zien het als een last... Jij denkt gelijk aan geld, maar het is alleen maar vervelend....
ze had het over niet echte mediums die er een slaatje uit slaan...

haar omschrijving "lekker wat geld" vind ik echter een stuk minder...

BTW zo vervelend is het niet, zeker niet als je ervoor kiest om het te leren
Oud 21-06-2003, 22:22
Verwijderd
Citaat:
mangagirl88 schreef op 21-06-2003 @ 15:43:
Wat is dat nouw weer voor een onzin?? Alleen omdat de meeste mensen die dingen niet zien hoeft dat toch niet te zeggen dat het er niet is. We zien lucht toch ook niet? Of lichtstralen? We kunnen dat toch ook alleen maar voelen.

-ik weet dingen van te voren. Ik zag de bliksem bij ons in de boom slaan, 4 seconde later gebeurde dat echt. (ik wist dat mn zusje niemand aan de lijn had maar deed alsof) (en dat klopte ook)
-ik ben heel gevoelig voor stemmingen. Ik weet precies of mensen vrolijk zijn, of chaggerijnig. geloof het of niet, het is waar.
-ik zie aura's. energiebanen om mensen. Kan worden bewezen omdat ze in je ogen kunnen zweven.
-geesten. ofnouwjah dode mensen. die zie ik ook, sterker nog ze zitten aan de spullen in mn kamer. als je dit niet gelooft kijk je maar op www.jhk1.nl of www.ghoststudy.com. Sommige foto's zijn onzin! Maar de meeste zijn echt.

Natuurlijk blijf je vol houden dat paranormaal onzin is. dat deden mn ouders ook. Ze willen het pas geloven als ze het zelf zien. Dat is dom. Natuurlijk zijn sommige mediums niet echt. Ze verdienen gewoon lekker wat geld en kramen maar wat uit.
Volgens mij zijn alle foto's daar onzin.
Oud 21-06-2003, 22:29
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Hoe kan je nou weer zeggen dat sommige foto's hier echt zijn?
Ik bedoel: je zegt zelf al dat sommige foto's nep zijn, maar waarom staan die daar dan?
Ik geloof dus absoluut niet in de waarheid en echtheid van deze foto's
Oud 23-06-2003, 20:34
Shade
Shade is offline
yup foto's zijn zooooo makkelijk te editen
als je indenkt dat je in een film al een monster heel echt kan laten lijken bedenk dan eens wat je op een foto al niet kan bijmaken...
Met foto's bewijs je dus niks...

ff 1 voorbeeldje:

en dan staat er dit bij:
All evidence points to fact that a ghost took this pic of himself

Kom op zeg wie gelooft zoiets nou? Ik heb ook zo vaak per ongeluk m'n vinger tegen de lens aangehad...
Oud 23-06-2003, 20:40
Shade
Shade is offline
Citaat:
mangagirl88 schreef op 21-06-2003 @ 15:43:

yeah right
als die dokters dat idd bewezen hadden was je wereldnieuws geweest....en voorspellen dat m'n broertje nep aan de telefoon praat is vaak ook niet zo moeilijk he

Voor de rest kan ik ook wel zeggen dat ik dat allemaal kan, maar ik geloof er dus niks van

Nooit komt er eens iemand met hard bewijs. Terwijl dat helemaal niet zo moeilijk is.

En op die site is ALLES nep
Ik ken mensen die dat soort foto's als hobbie maken. Dus de foto editen en spook/geestagi dingen erop maken die heel echt lijken

En jij ziet dode mensen!?
Ze zitten aan je spullen? Dus die bewegen en zweven dus voor een normaal menselijk oog?

Ik ken wel meer mensen die dat zeiden ja....nep
Oud 24-06-2003, 12:27
Gaz
Gaz is offline
Het is idd niet de bedoeling dat je (zoals Char en Jomanda) met zo'n gave te koop gaat lopen.
Bovendien zijn er ook mensen die er bang voor zijn, die schrik je er heel erg mee af.
Oud 24-06-2003, 12:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gaz schreef op 24-06-2003 @ 13:27:
Het is idd niet de bedoeling dat je (zoals Char en Jomanda) met zo'n gave te koop gaat lopen.
Bovendien zijn er ook mensen die er bang voor zijn, die schrik je er heel erg mee af.
hoezo is het niet de bedoeling?! Is er een handboek wat je wel en niet moet doen? dacht het niet. Die keuze maak je zelf, maar vaak maakt het je wel enigzins verdacht.
Oud 24-06-2003, 13:34
Firefly182
Firefly182 is offline
woh, ik heb echt een hoop nep gezien op die ghoststudysite. Zit er gewoon een enorme zwarte vlek op zo'n foto, denken ze meteen dat het een geest is. Ik zou zeggen: maak je lens en camera schoon....

Van websites met geestenfoto's kan je gewoon niet op aan. Er zijn zo veel trucages dat het een en al nep is. Amerika mensen, dat zegt toch wel genoeg. Ze zijn daar echt paranoide qua geesten.
Oud 30-06-2003, 18:14
Gaz
Gaz is offline
Bijna alle foto's op internet zijn onbetrouwbaar, dat soort dingen kan iedereen maken met photoshop bijvoorbeeld.

En Fade Of Light, wat maakt iemand verdacht als iemand niet te koop loopt met een paranormale gave.
Terwijl Char en Jomanda het om het hardst zeggen dat ze paranormaal zijn, maar zijn ze het dan ook werkelijk?

Maar zo'n gave is niet bedoeld om leuk mee naar de koningin te stappen (om een voorbeeld te geven), daar heb je die gave toch niet voor gekregen?
Oud 30-06-2003, 18:31
AngelLena
AngelLena is offline
Ik denk dat die gave er bij iedereen wel inzit maar nog niet iedereen heeft ze ontdekt of niet iedereen is er geestelijk klaar voor om er mee om te gaan. Net zoiets als talent...En zolang dat zo is, zal de halve wereld wel geloven en de andere helft niet en blijft het dus een openstaande discussie waarbij niemand ook maar iets kan bewijzen.
Oud 01-07-2003, 01:19
Shade
Shade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-06-2003 @ 19:31:
Ik denk dat die gave er bij iedereen wel inzit maar nog niet iedereen heeft ze ontdekt of niet iedereen is er geestelijk klaar voor om er mee om te gaan. Net zoiets als talent...En zolang dat zo is, zal de halve wereld wel geloven en de andere helft niet en blijft het dus een openstaande discussie waarbij niemand ook maar iets kan bewijzen.
't ging me ook niet zo zeer om de discussie of het kan, maar waarom ze het niet laten merken.
Ik ben nog steeds niet overtuigd....

Paranormalen kunnen zoveel goede dingen doen met hun krachten. Je zou kunnen zeggen dat ze ze gekregen hebben om er goed mee te doen.

Als ze het nou gewoon bewijzen dat ze echt paranormaal zijn op t.v ofzo dat weet iedereen het meteen en kan je steun krijgen om extra goede dingen voor de wereld te doen.
Oud 01-07-2003, 09:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gaz schreef op 30-06-2003 @ 19:14:
En Fade Of Light, wat maakt iemand verdacht als iemand niet te koop loopt met een paranormale gave.
Terwijl Char en Jomanda het om het hardst zeggen dat ze paranormaal zijn, maar zijn ze het dan ook werkelijk?
zij maken er een heel massahysterie omheen, wat ze (bij mij) verrdacht maakt om veel geld binnen te tanken
Oud 01-07-2003, 09:50
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 01-07-2003 @ 02:19:
't ging me ook niet zo zeer om de discussie of het kan, maar waarom ze het niet laten merken.
Ik ben nog steeds niet overtuigd....

Paranormalen kunnen zoveel goede dingen doen met hun krachten. Je zou kunnen zeggen dat ze ze gekregen hebben om er goed mee te doen.

Als ze het nou gewoon bewijzen dat ze echt paranormaal zijn op t.v ofzo dat weet iedereen het meteen en kan je steun krijgen om extra goede dingen voor de wereld te doen.
Je leest gewoon niet en/of wat je leest, doe je maar af als het zal wel" of iets dergelijks. Ja hey dan moet je niet naar ons kijken. Er zijnz at redenen gegeven waarom mensen het niet zomaar voor iedereen openbaar maken en er zijn ook al redenen gegeven waarom het niet bewezen wordt.....
Oud 01-07-2003, 15:01
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-07-2003 @ 10:50:
Je leest gewoon niet en/of wat je leest, doe je maar af als het zal wel" of iets dergelijks. Ja hey dan moet je niet naar ons kijken. Er zijnz at redenen gegeven waarom mensen het niet zomaar voor iedereen openbaar maken en er zijn ook al redenen gegeven waarom het niet bewezen wordt.....
ik lees alles hoor
maar ik zei al ik ben nog steeds niet overtuigt waarom....
Ik zou het er wel voor over hebben. Je kan namelijk zoveel goede dingen doen met die krachten.
Oud 01-07-2003, 20:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 01-07-2003 @ 16:01:
ik lees alles hoor
maar ik zei al ik ben nog steeds niet overtuigt waarom....
Ik zou het er wel voor over hebben. Je kan namelijk zoveel goede dingen doen met die krachten.
ja, maar jij bent niet anderen. Dus dat jij het wel zou willen, wil niet zeggen dat anderen het zouden willen. Daarbij kijken je mensen je altijd met een raar oog aan etc etc... (iets wat mensen soms ook niet willen hebben...dit is tevens al eerder gezegd)
Oud 01-07-2003, 20:36
Shade
Shade is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-07-2003 @ 21:12:
ja, maar jij bent niet anderen. Dus dat jij het wel zou willen, wil niet zeggen dat anderen het zouden willen. Daarbij kijken je mensen je altijd met een raar oog aan etc etc... (iets wat mensen soms ook niet willen hebben...dit is tevens al eerder gezegd)
dat vindt ik zonde....
als iemand die die krachten wel wil openbaren en voor goede doelen wil gebruiken ze dan gewoon krijgt
Oud 01-07-2003, 21:08
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 01-07-2003 @ 21:36:
dat vindt ik zonde....
als iemand die die krachten wel wil openbaren en voor goede doelen wil gebruiken ze dan gewoon krijgt
als die persoon wat gewoon krijgt?

Daarbij kun jij het wel zonde vinden, en de persoon in kwestie misschien ook wel, maar vindt hij/zij de mogelijke gevolgen te bezwaarlijk tegenover de daadwerkelijke hulp die hij/zij ermee kan geven.

Daarbij zou je je moeten afvragen waarom mensen (zoals ik in dit geval) zoveel tijd in jou (en anderen) zouden steken, als het alles een fabeltje was. Dit vond ik zelf in het begin namelijk zeer verdacht, omda trik meer dan 30 uur met verschillende mensen heb gepraat etc...
Advertentie

Regels voor berichten