Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2003, 17:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik weet niet of die hier al een keer heeft gestaan, volgens mij nuiet, vandaar.

App: 3dmax
GEEN post-production shit gedaan, behalve randjes eraf geknipt omdat er een brazil renderer reclame onderzat.
Ik heb dus brazil renderer gebruikt (laatste gratis versie).
Tweaken zit er denk ik niet meer in, omdat ik de bitmap van de kaart kwijt ben en ik weet niet eens of de ik scene nog heb!

Ja, niet zoveel op aan te merken. Het was lastig om die roos te maken, en misschien zijn de blaadjes iets te dik, maarja. Hier heb ik ook gebruikt gemaakt van HDRI maps. Wederom geen post-productie.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2003, 18:29
funest
funest is offline
heb er niet veel verstand van dus basseer mijn mening puur op beelden en niet op techniek.
eerste beeld...ik neem aan dat je de landkaart niet zelf gemaakt hebt...en die 2 dingen erop vin ik totaal niet boeiend...dus is niks imho.
2de ding vin ik alleen het hartje wel mooi, alleen erg cheesy die dingen...

maar technisch zal et wel wel niet makkelijk zijn
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:35
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
AM schreef op 07-07-2003 @ 19:29:
heb er niet veel verstand van dus basseer mijn mening puur op beelden en niet op techniek.
eerste beeld...ik neem aan dat je de landkaart niet zelf gemaakt hebt...en die 2 dingen erop vin ik totaal niet boeiend...dus is niks imho.
2de ding vin ik alleen het hartje wel mooi, alleen erg cheesy die dingen...

maar technisch zal et wel wel niet makkelijk zijn
Ik vraag me dan weer af wat daar spiegelt in het hartje..

Tjah en verder boeid het me ook niet echt zo om bovengenoemde redenen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:40
Verwijderd
De landkaart met objecten is vrij simpel te maken en oogt niet gedetailleerd. De kaart-material zelf is een beetje lelijke kwaliteit.
Qua techniek is het dus niet echt wat.

De tweede met de roos is al wat beter. Er is meer tijd gestoken in de objecten zelf en het geheel ademt wat meer sfeer uit. De roos kon echter nog wel wat tweaking gebruiken. Hij oogt wat vierkant qua vorm en de blaadjes zijn idd te dik. Verder is de rode material niet echt realistisch. Ook de tak kon langer en wat meer detail krijgen.

Trouwens, ik herken beiden idd al van eerdere topics...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
n00dles: oops sorry, dan heb ik blijkbar al eerder gepost ik kom hier niet zovaak :/

AM: het eerste plaatje was voor een wedstrijd (no prize contest, gewoon voor de gein). De kaart heb ik idd niet zelf gemaakt. De techniek, hoe moeilijk het is, maakt niet uit. Het gaat om het eindproducts (mits je het natuurlijk niet jat ). Dus als je het resultaat kut vindt dan maakt de manier niet uit

De opzet van beide plaatjes was vooral realisme te creeeren, omdat realistische plaatjes nogal lastig zijn. Alles moet perfect zijn. Model, texture, reflectie, belichting. 1 ding fout en je ziet het meteen.

Achteraf gezien heb je misschien gelijk dat het niet echt boeiend is, dus bedankt voor het commentaar. Toch vind ik de opzet wel gelsaagd En die tweede heeft waarschijnlijk at meer beteknis voor mij dan voor een betekenis

Gifkonijn: HDRI image wordt daar gereflecteerd.

Noodles: simpelheid hoeft niet slecht te zijn . Ik kon helaas geen betere kaart vinden op dat moment (tijdsdruk). De extreme reflectie op de vloer is ook beetje newbie-achtig hehe

Mensen: toch bedankt voor het commentaar. Geconstructureerd commentaar, negatief of positief, is altijd heel positief

Binnen kort maar eens weer iets posten waar ik nu mee bezig ben. Ook neit echt iets uitstralend, maar geowon leuk om te maken en eventueel te gebruiken in een animatie (als het niet teveel polies zouden zijn )
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 23:26
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Ziet er ERG speccy uit qua technische shit & technieken echt om te kwijlen.

Het beeld is wat minder, dat is jammer omdat er ongelooflijk veel werk in heeft gezeten volgens mij.

Of je lacht me nu hard uit achter je PC
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 23:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Vaal schreef op 08-07-2003 @ 00:26:
Ziet er ERG speccy uit qua technische shit & technieken echt om te kwijlen.

Het beeld is wat minder, dat is jammer omdat er ongelooflijk veel werk in heeft gezeten volgens mij.

Of je lacht me nu hard uit achter je PC
bij de bovenste was ik redelijk newbie en dus heeft er wel veel tijd ingezeten.

De onderste voornamelijk de roos maken en het hartje texturen, maar over het algemeen kostte die meer rendertijd (met testen en al). Dus nee ik alch je niet uit
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 14:20
p-chez
p-chez is offline
Is die tweede niet van een tutorial?

Verder wel aardig gemodelleerd. Niet echt super-beeld imo.
Oud 08-07-2003, 21:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
p-chez schreef op 08-07-2003 @ 15:20:
Is die tweede niet van een tutorial?

Verder wel aardig gemodelleerd. Niet echt super-beeld imo.
geen van beide zijn gemaakt met tutorials. Er zal vast wel ergens een tutorial zijn om een hartje te maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten