Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus op betere wijze geteeld e.d. Ik eet niet 100% biologisch, maar koop zoveel mogelijk wel. Vaak de koekjes enzo allemaal biologisch. Omdat ik veganist ben zijn bijna de meeste koekjes enzo uit de natuurwinkel waar je de meeste biologische eten vind.
|||||
![]() |
Citaat:
Met hoeveel argumenten ik ook aankom, je zal het waarschijnlijk toch niet doen, omdat je hieronder al aangeeft dat je het duurder vind. Dus typisch mensengedrag. De redenen zou zijn: milieubewust, gezonder(minder schadelijkere stoffen) en vaak meer vitamine (schijnt). kijk gewoon even op skal.nl daar zal het ook denk wel staan. En misschien dat je dan toch misschien af en toe iets koopt. Citaat:
- Ik weet niet of alles lekkerder smaakt, maar ik heb van vleeseters gehoord, dat zij toch biologisch vlees lekkerder vonden. Ikzelf vind alpro producten heel lekker. Citaat:
![]() - biologisch eten promoot greenpeace volgens mij best weinig. Ik heb ze niet veel erover gehoord. Ik zie vooral Wakker Dier biologische producten promoten. Citaat:
- goed voor je gezondheid - goed voor de dieren - goed voor de planten (GGO/GMO vrij enzo. oftewel geen gentech) en nog vast wat, zie www.skal.nl en http://www.eigenlijkheellogisch.nl/
|
Met hoeveel argumenten ik ook aankom, je zal het waarschijnlijk toch niet doen, omdat je hieronder al aangeeft dat je het duurder vind.
Als het voor mij geen enkel verschil maakt of ik biologisch of niet koop, is het inderdaad de prijs die doorslaggevend is. Het is niet zo dat de prijs het eerste is waar ik op let. Een goed argument zou dus theoretisch gezien mijn koopgedrag best kunnen veranderen. ![]() De redenen zou zijn: milieubewust, gezonder(minder schadelijkere stoffen) en vaak meer vitamine (schijnt). kijk gewoon even op skal.nl daar zal het ook denk wel staan. En misschien dat je dan toch misschien af en toe iets koopt. Sorry, maar milieubewustheid is nooit mijn sterkste kant ![]() ![]() - bij de meeste supermarkten heb je wel wat producten biologisch. Vooral sojaproducten (alpro e.d.). En wat vleeswaren. AH heeft de meeste sortering. - Ik weet niet of alles lekkerder smaakt, maar ik heb van vleeseters gehoord, dat zij toch biologisch vlees lekkerder vonden. Ikzelf vind alpro producten heel lekker. - nee, deze mensen houden zich niet 24/7 bezig met natuuractivisme. De meeste hebben ook normale banen ernaast ![]() Nee ok, maar het zullen wel vaak mensen zijn die wat linkser zijn, een stuk milieubewuster zijn e.d. (DENK ik) - biologisch eten promoot greenpeace volgens mij best weinig. Ik heb ze niet veel erover gehoord. Ik zie vooral Wakker Dier biologische producten promoten. Van die natuurorganisaties iig. Mensen die Greenpeace een erg goed doel vinden, zullen waarschijnlijk ook wel bekend zijn met dat soort verenigingen als 'Wakker dier', die zich ook bezighouden met natuur en milieu e.d.. - goed voor het milieu Zie boven - goed voor je gezondheid Ja goed. Tegenwoordig wordt van al het eten beweerd dat het slecht voor je is. Daar kun je dat van krijgen, daar zit te veel van dat in, dat is slecht voor je dat. Op die manier kun je bezig blijven. Een bespoten appel zal misschien iets minder gezond zijn dan een onbespoten en biologisch gekweekte appel, maar een gewone appel blijft echt wel gezond ![]() - goed voor de dieren Omdat die meer ruimte hebben e.d.? Daar kun je ook scharreleieren en zo voor kopen. - goed voor de planten (GGO/GMO vrij enzo. oftewel geen gentech) Mwa, vind ik eigenlijk onder milieu vallen, iig geef ik er niet zo veel om. en nog vast wat, zie www.skal.nl en http://www.eigenlijkheellogisch.nl/ |
![]() |
|
Ik heb een biologisch groentepakket van Odin.. http://www.odin.nl
Biologisch en biologisch-dynamisch. Persoonlijk koop ik het liefst biologische produkten, er zijn zoveel manieren waarop de voedselindustrie een paar extra centen probeert te verdienen. Ook is de smaak een stuk beter. Geen gedoe met eventuele bestrijdingsmiddelen eraf wassen, en de kwaliteit is uitstekend. Over een tijdje zit er weer veelvuldig mais in het pakket. Lekker groot, en niet die slappe dingetjes uit de supermarkt. En oh, andere natuurproducten zijn ook erg fijn, rozemarijnshampoo en dat soort shit..
||
![]() |
Citaat:
Liefs, Een VVD-stemmer (goed, bij herverkiezing stemde ik Partij voor de Dieren, maar dat doet niets af aan mijn liberale geaardheid)
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik las gisteren een artikel op trouw. De VVD had een forum geopend ofzo en er waren veel leden die vroegen om natuur & milieu en dierenwelzijn. Dus het is iig geen links item. En deze is natuurlijk ook geen onbekende VVD'er: ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 11:50. |
![]() |
|
![]() |
Kijk nou toch eens wat een schattig varkentje. Dat er toch mensen zijn die zich zonder scrupules zulke beestjes de halsslagader laten doorsnijden. Ik weet het: die figuren zijn in hun geestelijke ontwikkeling ernstiglijk geobstrueerd. Helaas.
|
![]() |
Ik eet voor een deel biologisch. Ik zou wel meer biologisch willen eten, maar ik woon nog bij mijn moeder en die maakt dergelijke beslissingen.... We hebben een biologisch groentenpakket en mijn vlees- en zuivelvervangende producten zijn biologisch. En bv. drop of koekjes zijn ook wel vaak biologisch.... En oh ja, mijn muesli is biologisch.... Nou ja, dat is dus al een aanzienlijk deel van mijn voedsel. Ik ben van plan later alles biologisch te kopen.
|
Verwijderd
|
Ik eet zo af en toe wel biologisch. Ik vind het vaak lekkerder. (maar dat zit eigenlijk meer tussen de oren. Het is voor mij namelijk vaak gewoon het idee van dat het gezond is, waardoor ik het lekkerder vind.)
Maar echt regelmatig zo eten is niet mogelijk helaas. Het is vrij duur. Ik ben zelf al 'vegatarier' dus me moeder is al handen vol geld kwijt aan die veelste dure vleesvervangers bij de AH. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij hebben ook een groententas inderdaad, alleen mijn moeder wil hem opzeggen
![]() Is Zonnatura eigenlijk biologisch? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gemaakte verslag over de multiculturele samenleving smart_girl | 1 | 21-05-2008 21:34 | |
Eten & Drinken |
Waarom eet je vlees? Verwijderd | 342 | 26-09-2005 23:03 | |
Flora & Fauna |
veganisten en paardrijden. duifeltje | 121 | 05-10-2003 22:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe zie jij je voedsel? Upke | 26 | 20-08-2003 18:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Selenium Diovai | 28 | 20-03-2003 13:25 |