Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() denk je dat afrikaantjes het uitmaakt hoe het eten gemaakt is? NEe die vreten gewoon. |
![]() |
|
als je honger hebt, ben je blij als je eten hebt
als je honger en eten hebt, ben je blij als het lekker smaakt dus alleen voor hongerige afrikanen geldt 1, tuurlijk hebben zij ook liever lekker eten dan smerige knollen of whatever denk dat de kleur en compositie bijna niemand een fok uit zal maken ikzelf heb graag lekker eten (goh) en thoeft niet altijd even gezond te zijn, zoalng ik over het algemeen maar gezond leef
||
![]() |
Citaat:
Ik vind jouw instelling eerder een typische westerse (linkse) instelling. Ga eens kijken waar ter wereld er mensen zijn die geen vlees en biologische produkten eten. In 49 op de 50 gevallen kom je uit in de westerse wereld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[edit]Dus we kunnen er maar het beste iets leuks van proberen te maken met elkaar. Toch?[/edit] |
![]() |
||
Citaat:
daarnaast ben ik (in tegenstelling tot jij kennelijk) geen holemens meer. voor mij is overleven niet zo moeilijk; als ik in de supermarkt kom, kan ik namelijk kiezen; iets wat toen nog niet echt bestond. ik kan namelijk kiezen uit verantwoord gemaakt eten en eten dat een enorme belasting op natuur, milieu, de derde wereld, etc legt dus dan vind ik de smaak toch niet het belangrijkst; zo kortzichtig ben ik niet
|
![]() |
Ik vind het belangrijk dat mijn eten een goede energie met zich draagt, wat zoveel wil zeggen als veganistische, biologische voeding. Ja, zeer saai, denkt nu de fijnproever, niets is echter minder waar, daar door een solide dieet op dergelijke basis de smaak juist zo verandert, dat zij dát in de voeding gaat waarderen, waarom zij gekocht is, namelijk de goede energie, het biologische en veganistische. Ook aan deze voeding kan men een zeer aangename smaak verbinden, die veel minder zoet zal zijn, en vet, maar wel een aangenamere smaak van natuurvoeding bevat.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
want ik denk dat die "kortzichtigheid" waarvan je iedereen kan beschuldigen gewoon iets menselijks is en dat er een hoop uit de groepen die jij noemt ook gewoon lekker makkelijk leven. Net zoals mensen slim of dom zijn, is dat ook gewoon aangeboren imho. |
![]() |
||
Citaat:
tuurlijk niet alemaal, duh ![]() en ja, kortzichtigheid is menselijk
|
![]() |
kortzichtigheid mag dan wel menselijk zijn, of aangeboren, maar dat wil toch niet zeggen dat je je er niet tegen hoeft te verzetten... Misschien zijn pedofilie en moordneigingen ook wel aangeboren, maar het leuke van evolutie is dat veelal je zelf kan regelen in hoeverre je aan die impulsen toegeeft...
Even ontopic... ik eet natuurlijk liever lekker dan vies eten, maar als ik mag kiezen tussen een goede smaak of een goed gevoel, dan ga ik voor dat laatste.... Hoe het eruit ziet... tja, ik eet natuurlijk ook wel iets dat er niet mooi uitziet, maar ik heb nogal een dwangmatige voedselschikkingsneurose, dus alles wat ik opschep, ziet eruit alsof het uit een 3 sterrenrestaurant vandaan komt ![]()
|
ik 'kijk' niet uitgebreid naar voedsel, dan wordt het meestal koud en is het niet lekker meer.
Waar ik wel over nadenk is hoe voedsel, met name vet- en suikerproducten, mensen kunnen 'opvrolijken'. Een simpel voorbeeld: een vrouw met liefdesverdriet grijpt naar de chocolade. Een primaire levensbehoefte ( eten) wordt gebruikt om ene geestelijk probleem op te lossen. En dat terwijl voedsel consumeren oorspronkelijk bedoelt was om het lichaam in stand te houden, wordt er nu verdriet mee getroost. fascinerend
|
Verwijderd
|
Ik kijk er naar en ik constateer dat het een aardappel is, of een hamburger of een stuk kipfilet, of een wortel of een doperwtje. Aan de hand van wat ik zie heb ik bepaalde verwachtingen van de smaak, zodat ik zodra ik het eet kan toetsen of het aan die verwachtingen voldoet. Doet het dat niet, dan is het of bedorven of niet lekker klaargemaakt of niet gaar.
Ik zie voedsel tweeledig, als functioneel enerzijds (ik vind met een hongergevoel rondlopen vervelend) en anderzijds zie ik het als 'cosmetisch' (het moet er mooi uit zien, lekker smaken, etc.) |
![]() |
|
![]() |
De structuur van voedsel vindt ik wel heel belangrijk (ik bedoel bijv. pap met klonten is niet lekker).. Maaltijden eet ik omdat dat aangeleerd is en aardappels omdat het "noodzakelijk" is maar hoe eten eruit ziet vindt ik wel belangrijk omdat je van te voren al voor jezelf gaat bepalen of je het lekker vindt.. Net zoals de geur die ook heel belangrijk is.. Maar goed, veel eten eet ik omdat het gewoon lekker is..
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Idd, heel fascinerend, het geestelijk en lichamelijk nut van voedsel.
Ik gebruik het vooral voor het geestelijke nut dan. Als ik me erger eet ik, als ik down ben eet ik...nogal emotie-gebonden dus. Momenteel kijk ik naar de 'oh-nee-er-zit-veel-vet-in'-manier naar.(jammergenoeg) Ik let heel erg op wat er op mijn bord ligt. Of er niets mis mee is en zo. Dat is ook de reden van mijn vegetarisme, zodanig beginnen letten op vet en vezels e.d. die erin zitten en daardoor een walging gecreëerd... Sjah, k ben een beetje een rare....en nogal superoverdreven bezig met eten... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het leuke is dat ik al precies weet wat voor reacties ik op het bovenstaande krijg. Wat ben ik toch weer verkeerd bezig, dat geld belangrijker vind dan het lot van de mensheid. Wat ben ik toch weer kortzichtig! Maar, en nu komt de grote vraag; wie heeft er de minste zorgen? De kortzichtige Whitey of de overbezorgde vegetariër die ook nog het beste voorheeft met de derde wereld? Als ik al zie hoe jullie je al opwinden over mijn vorige bericht in deze thread (en ik kan me nu al voorstellen hoe men waarschijnlijk tekeer zal gaan over dit bericht) denk ik dat het beter is voor mijn geestelijke gezondheid om toch maar kortzichtig te blijven. |
![]() |
||
Citaat:
tuurlijk zijn onwetende mensen gelukkiger dan wetende. alleen ik wil wel het idee hebben dat ik eerlijk tegenover mezelf ben over zulke dingen; ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik vlees zou eten, omdat ik weet wat de consequenties van de vleesindustrie zijn en zullen zijn. als een ander zichzelf wijs kan maken dat er nix aan de hand is of gewoon kan doen alsof er nix aan de hand is, I praise your stupidity. maar dat kan ik dus niet...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #38 Mara | 500 | 18-03-2005 13:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37 Mara | 500 | 11-03-2005 16:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote Voeding en Gezondheid topic #36 Verwijderd | 500 | 08-03-2005 16:24 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Meer mensen die het thema voortplanting niet vinden boeien? Rerisen Phoenix | 30 | 16-02-2003 19:08 |