Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb een vrij intense relatie achter de rug die op een nogal vervelende manier tot een einde is gekomen, daarom had ik een tijd lang ook geen zin in weer vastigheid. Maar toen ontmoette ik mijn huidige vriendje (nog maar net aan) en die vond ik toch net iets te leuk om te laten lopen... maar we hebben van tevoren 'afgesproken' (voor zover je zoiets kan afspreken) dat we het niet al te serieus gaan aanpakken, ik ben nu sowieso neit in staat mezelf opnieuw emotioneel helemaal te geven aan wie dan ook. Over een tijdje zal ik het wel weer kunnen, nu gewoon nog ff niet.
||
Citaat:
|
ja, dat heb ik ook.
maar ik heb aantrekkingskracht op mensen die me alleen maar willen gebruiken blijkbaar. dus ik word steeds moeilijker. elke keer dat het fout gaat, wordt mn wantrouwen tegenover anderen groter. vastigheid hoef ik voorlopig niet meer. en ik denk niet dat er nog iemand in zal slagen mn vertrouwen te winnen behalve die ene persoon die niet meer terug komt.
|
![]() |
Ik heb inderdaad met vallen en opstaan geleerd met niet helemaal te verliezen in een relatie (het was bij mij echt zo erg dat ik niet gelijkwaardig meer was aan mijn partner), en doe in het begin wat kalmer aan.
Ik wil eerst weten hoe het precies klikt in die nieuwe relatie en wat voor boter ik in de kuip heb. Als het een tijd goed gaat en het steeds vertrouwder wordt, wordt ik ook veel opener. Wel is het nu inderdaad zoals jij zegt, dat het in mijn nieuwe relatie gaat om aanvullen, in plaats van in de relatie te verdrinken. Ik denk inderdaad ook dat wijsheid met de jaren komt en als je ouder wordt je ook beter leert functioneren in een relatie. Ik weet nog dat ik met vroegere verkeringen altijd heel onzeker was en alles deed om diegene bij me te houden. Nu ben ik ouder, rustiger en zekerder van mezelf en kan ik meer mezelf zijn doordat ik minder bang ben iets fout te doen.
||
Citaat:
|
Kalmer aan... ja, klopt. Maar in mijn geval werd het zo drastisch dat hij me gekwetst vertelde me 'koel' te vinden. Zo'n muur bouwde ik dus om me heen, zonder dat ik het echt door had. Inmiddels weten we van beide kanten dat het echt heel erg goed zit... en mijn "ijs-tijdperk" is gelukkig verleden tijd.
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |