Advertentie | |
|
![]() |
|
Hoi eLKa,
K wil eerst even zeggen dat ik echt ook wel enigzins heb. Maar ik weet gewoon van mezelf dat ik mezelf misschien iets meer moet pushen om dingen gewoon te kunnen doen. K heb er niet altijd last van hangt er beetje vanaf wat ik schat/gok dat ik kan verwachten. En verder denk k ook altijd wat is nou het ergste wat kan gebeuren enz. Maar dat helpt niet altijd. naja. Zo heb ik ook nog wel meer dingetjes. Em ik laatst boek gelezen over HSP Hoog Sensitieve Personen klinkt misschien in eerste instantie beetje dom maar ik kan je het boek echt aanraden om eens te lezen, is gewoon bij de bieb te lenen. Ik denk dat je misschien wel veel herkent. maja . Ga er iig niet vanuit dat er iets mis met je is ofzo denk ik. Ik zou als ik jouw was echt eens kijken naar dat boek of HSP in algemeen, wat het is enzo. http://www.hsperson.com/ ( site van schrijverster) engels http://www.vrouwenovergang.nl/nieuws...ember/test.htm (test hsp) Greetz me.
|
Verwijderd
|
Ik wil ook zelf altijd op tijd zijn, ik haat het als iets anders gaat dan gepland was, ik heb er een absolute hekel aan als je een afspraak met iemand maakt, en diegene dan andere mensen meeneemt en je opeens iets totaal anders gaat doen. Ik heb het laatste jaar dat ik heel erg moet wennen dat het leven zeer onregelmatig is, er van alles fout gaat en als ik zo strict tegen mezelf ben dat ik dan alleen maar constant geirriteerd ben, lichtelijk van slag, boos, teleurgesteld etc.
En mood swings helpen hier ook niet bij. Ik ben opgegroeid in een gezin met veel mensen, ouders in pleegzorg, totale chaos dus ![]() ![]() ![]() Op die test op de site had ik trouwens 17. Ach, het enige zinnige advies wat ik voor je heb is niet alles te zwaar nemen. |
![]() |
|
heeyheey.
zoals al word gezegd, is structuur in je leven best goed...ook voor je gezondheid e.d. Maar het moet niet zo zijn, dat als er maar iets anders gaat dan gewenst het voor jou alles door de war schopt. Hiermee wil ik je niet beledigen hoor ![]() een heel ander voorbeeld. bij bijv. mensen die autistisch zijn, komt DWANGMATIGHEID vaak voor. maar volgens mij is dat toch anders dan in jouw situatie, omdat die vóórdat ze iets gaan doen bijv. allerlei handelingen moeten verrichten. zo ken ik een verstandelijk gehandicapt iemand die dwangmatig is. voordat hij zijn 'groep' (waar hij dus woont onder begeleiding van van mensen) verlaat, moeten alle deuren behalve die ene op slot, de 'hulpverleners' mogen niet in zicht zijn en hij moet met zijn linkerhand 2 keer op de deurknop tikken en met zijn rechtervoet 2 keer op de grond stampen. en dan pas doet hij de deur open. als hij dat niet mag/kan doen is hij helemaal van streek. in fact, moet er bij hem dus ook een bepaalde structuur in zitten omdat er anders een bepaalde angst bij hem ontstaat. nou is het bij jou, volgens mij niet zo dat je bepaalde handelingen moet verrichten, maar als dingen niet gaan als normaal (ofwel hoe het gepland is) raak je van streek. in dat geval is het wel hetzelfde. wat ik ook bij iemand ken is dat er (net als bij jou) géén veranderingen mogen optreden. het vlees moet dan met dat ene mes worden gesneden, en de lunch moet per se om halfeen plaatsvinden. zo niet, dan gaat hij helemaal over de rooie. zo erg is het bij jou (gelukkig) niet, maar er zit wel wat in, met die veranderingen. met een psych praten is volgens mijn zo'n gek idee nog niet. het is ook geen aanstellerij oid, dus dat moet je niet denken, en goed te volgen was het ook ![]() naja... wat je misschien zou kunnen doen. is beginnen met af en toen een kleine verandering. hierbij moet je zelf even kijken wat je 'klein' vind. ik bedoel, als jij het een probleem vind dat je om 1600 uur bij een vriend(in) hebt afgesproken en het word 1602 uur dan zou je eens met dat soort veranderingen moeten beginnen. en ik weet niet, is er bij jou een soort 'angst' van: 'als het niet zo gebeurd kan er wel eens iets heel ernstigs gebeuren' ?? zo ja, dan zijn die kleine 'anders dan normale' handelingen misschien wel goed. zodat je ziet dat er niks 'vervelends' gebeurd door die veranderingen. MAAR probeer je daarbij niet te zenuwachtig te maken, omdat het dan juist door die zenuwachtigheid fout kan gaan, en jij kan denken dat iets fout gaat doordat het op een andere tijd of andere manier gebeurd. ik weet niet of je hier wat aan hebt, waarschijnlijk niet, maargoed. een psych is dus echt geen slecht idee hoor, lijkt mij. heel veel liefs, wendy btw, misschien zoek ik het veel te ver en krijg ik hier allemaal commentaar op... maar lees 'even tussen de regels door' ofwel, ik probeer te zeggen dat ik maar wat loop te gissen en wat voorbeelden noem, okay....
|
![]() |
Wendy, heel erg bedankt voor je post, sweetsterretje natuurlijk ook.
![]() @Wendy: Je beledigd me absoluut niet, hoor. Ik ben het eerder met je eens. Ik weet dat het 'niet normaal' is, ik hoor het ook vaak van anderen (oa in zinnen als 'doe nou eens normaal', 'stel je niet zo aan', 'houd er nou eens over op', 'waar maak je je nou druk om?' enz.) Ik heb idd niet echt last van dwangmatigheid, hooguit dat ik tien keer controleer of de deur nou wel echt dicht zit en als ik het niet zeker weet, gerust weer terug loop om het nog een keer te controleren. Of als iemand me iets vraagt, waar ik zeker het antwoord op weet, dat ik het toch weer ga controleren ed. Maar dat is niet wat je bedoeld. ![]() Er is geen angst dat als het niet op een bepaalde manier gebeurd, dat er dan iets heel ernstigs zal gaan gebeuren ofzo... Ik raak in de war, voel me rot, wordt zenuwachtig, ben de hele tijd met dat ene bezig, enz. Ik wil liever niet met een psycholoog praten, ik heb het al zo lang alleen gered, ik wil het nu ook zelf kunnen doen. En wat ik al zei, ik vind het ook zo overdreven ed...ik bedoel, op zich red ik me best. Plus dat ik zelden weet waar ik over moet praten, hoe ik dingen moet vertellen en/of uit moet leggen, enz. Als andere mensen commentaar leveren: lekker laten gaan. Jij doet je best om een nuttige reply te geven en daar gaat het toch om? ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dat is dus niet zo. het boek is nl niet van mij en is allang terug bij de eigenaar.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Onzekerheid! goeiegast | 6 | 02-10-2012 23:09 | |
Liefde & Relatie |
Meisje is heel onduidelijk in haar gevoelens. Wat nu? Studerende | 5 | 08-11-2010 18:29 | |
Liefde & Relatie |
Onzeker? (wel btje lang) HeartandSoul | 2 | 04-08-2003 22:24 | |
Psychologie |
grens tussen positief denken of dingen wegstoppen non | 6 | 12-05-2003 18:15 | |
Psychologie |
Problematische nieuwsgierigheid? Marc S | 108 | 10-03-2002 21:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
DenkeN>> Floef | 28 | 16-01-2002 18:37 |