Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 15:31
ruby soho
ruby soho is offline
waarom lukt dit in vredesnaam niet. bij gebruikersaccounts staat alleen mn eigen naam en gast

maar als ik een nieuw gebruikersaccount met de naam administrator wil maken krijg ik de melding dat deze naam al in gebruik is. (terwijl ie er toch echt niet bijstaat)

door af te melden (en daarna dus als administrator aan te melden) lukt ook niet, want dan is de keuze administrator niet beschikbaar.

wanneer k in veilige modus wil aanmelden, kan ik wel kiezen voor administrator, maar moet ik een wachtwoord invoeren (dat k dus niet heb :\)

iemand n idee?

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 15:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2003, 15:49
dafelix
dafelix is offline
start -> Control Panel -> Administrator-tools -> Computer Management => System Tools -> Local Users & Groups -> Users
daar staat ADMINISTRATOR, daar doe je de propeties van bekijken en je unselecteerd "acount is disabled"

nu staatie in je inlogmenu als het goed is

maar als je het w8woord van de administrator niet hebt kun je ook niet als admin-inloggen natuurlijk
Oud 26-06-2003, 15:49
Verwijderd
Ik vroeg me eigenlijk ook af hoe dat zit met Administrator.
Want het is dus bij iedere WinXP zo.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:51
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
McLaren schreef op 26-06-2003 @ 16:49:
Ik vroeg me eigenlijk ook af hoe dat zit met Administrator.
Want het is dus bij iedere WinXP zo.
hoe bedoel je? Dat die niet bij de inlog-dinges staat? Als hte goed is kun je dat bij het installeren selecteren. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad
(WinXP engels prof)
Oud 26-06-2003, 15:52
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
dafelix schreef op 26-06-2003 @ 16:49:
start -> Control Panel -> Administrator-tools -> Computer Management => System Tools -> Local Users & Groups -> Users
daar staat ADMINISTRATOR, daar doe je de propeties van bekijken en je unselecteerd "acount is disabled"

nu staatie in je inlogmenu als het goed is

maar als je het w8woord van de administrator niet hebt kun je ook niet als admin-inloggen natuurlijk
is al niet aangevinkt in dat menu. ?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:53
cartman666
cartman666 is offline
Als je bij configuratiescherm-gebruikersaccounts-'de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen' het welkomsvenster uitzet kan je bij aanmelden 'administrator' intikken en dan logt ie als administrator in. Dan kan je de administrator account ook aanpassen naar je eigen wensen.(wachtwoord op zetten ofzo)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:56
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 26-06-2003 @ 16:53:
Als je bij configuratiescherm-gebruikersaccounts-'de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen' het welkomsvenster uitzet kan je bij aanmelden 'administrator' intikken en dan logt ie als administrator in. Dan kan je de administrator account ook aanpassen naar je eigen wensen.(wachtwoord op zetten ofzo)
kan wel zijn, als k m in veilige modus opstart kan k ook uit adm. kiezen. maar hij vraagt om een wachtwoord. en dat heb k dus niet van dat account (ook nooit gehad?) :/
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 15:58
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
dafelix schreef op 26-06-2003 @ 16:49:
Oud 26-06-2003, 16:00
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
ruby soho schreef op 26-06-2003 @ 16:56:
kan wel zijn, als k m in veilige modus opstart kan k ook uit adm. kiezen. maar hij vraagt om een wachtwoord. en dat heb k dus niet van dat account (ook nooit gehad?) :/
tsja, da's vrij kut. dan kan je dus niet in je admin account. Weet je zeker dat bij de installatie van windows XP geen wachtwoord is ingetypt. waarschijnlijk wel namelijk, bij de installatie vraagt ie of je een administrator wachtwoord wilt opgeven(ik laat het altijd leeg, maar misschien de persoon die het bij jullie heeft gedaan niet)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:02
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 26-06-2003 @ 17:00:
tsja, da's vrij kut. dan kan je dus niet in je admin account. Weet je zeker dat bij de installatie van windows XP geen wachtwoord is ingetypt. waarschijnlijk wel namelijk, bij de installatie vraagt ie of je een administrator wachtwoord wilt opgeven(ik laat het altijd leeg, maar misschien de persoon die het bij jullie heeft gedaan niet)
neuh, niet dat k weet. :\
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:06
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
ruby soho schreef op 26-06-2003 @ 17:02:
neuh, niet dat k weet. :\
ehm, ja. maar de computer bedenkt niet zelf zomaar een wachtwoord. het moet dus ingevuld zijn. als een computerwinkel je computer heeft geinstalleerd hebben die er misschien een wachtwoord op gezet (dat doen ze vaker heb ik ondervonden). Gewoon opbellen en vragen wat ze voor wachtwoord hebben ingevuld. (het voordeel is dat je direct van alle mensen die daar een computer hebben gekocht het admin wachtwoord weet)
Als je em zelf geinstalleerd hebt snap ik er niets van, dan ben je de eerste persoon die ik tegen ben gekomen met een computer die zichzelf met wachtwoorden beveiligd tegen gevaarlijke gebruikers.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:14
dafelix
dafelix is offline
probeer anders 'ns wat "winkelnaam" "computer" "wachtwoord" "administrator" etc
Oud 26-06-2003, 16:24
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
dafelix schreef op 26-06-2003 @ 17:14:
probeer anders 'ns wat "winkelnaam" "computer" "wachtwoord" "administrator" etc
ik heb nu al 3 winkels moeten bellen vanwege wachtwoordgrappen en de wachtwoorden zijn niet zo simpel.
Dat raad je echt niet zomaar. maar ze zijn verplicht je de wachtwoorden te geven. Ze hebben je die computer verkocht.
(ik kwam er zelfs een keer een tegen die alle computers met een saftycard uitruste, wat een klote uitvinding is dat zeg... )
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:28
ruby soho
ruby soho is offline
mwah, mijn computer kan alles.

hijs nu zelfs zo lekker bezig dat k de cd-rom speler moet ontkoppelen anders doet mn monitor t niet (en dan noem k nog maar 1 van de 8932 belachelijke kuren van dat ding op)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 16:43
ruby soho
ruby soho is offline
hm probleem opgelost, heb t admin-passw. heel makkelijk kunnen veranderen (al was er dus wel een ingesteld :\)

en op die manier al die oude inlog-shit (msn, emailadressen van mensen die ooit eens bij me haden gemsn't) kunne verwijderen.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten