Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 21:19
John Sickbock
John Sickbock is offline
Hoe kan ik in Delphi uitvinden hoe groot de canvas van de printer is? Ik wil graag een formulier afdrukken, maar dan moet ik het wel eerst ff op de goede grootte zetten, en die kan ik niet vinden...
En is er een manier om standaard dialoog vensters Nederlands te maken? Dat er niet meer als titel staat ‘confirm’ en als knoppen ‘yes’, ‘no’, en ‘cancel’? Ik gebruik de functie messageDlg, moet ik een andere gebruiken? Kan ik de taal van die functie instellen?

Khoop echt dat iemand het weet!

Tijmen
Oud 26-06-2003, 21:25
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
John Sickbock schreef op 26-06-2003 @ 22:19:
Hoe kan ik in Delphi uitvinden hoe groot de canvas van de printer is? Ik wil graag een formulier afdrukken, maar dan moet ik het wel eerst ff op de goede grootte zetten, en die kan ik niet vinden...
En is er een manier om standaard dialoog vensters Nederlands te maken? Dat er niet meer als titel staat ‘confirm’ en als knoppen ‘yes’, ‘no’, en ‘cancel’? Ik gebruik de functie messageDlg, moet ik een andere gebruiken? Kan ik de taal van die functie instellen?

Khoop echt dat iemand het weet!

Tijmen
1 kijk in de help bij: TPrinter.Canvas.Cliprect

2 waarschijnlijk niet, tenzij je een nederlandse delphi hebt
zoveelste edit: dit staat in de unit 'Consts', vanaf regel 118

Laatst gewijzigd op 26-06-2003 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Die knoppen Yes No Cancel komen van het OS af, dus Turkse OS en Russische OS geeft ze weer anders weer. Is prima lijkt me.
Oud 26-06-2003, 22:18
Koen
Koen is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-06-2003 @ 23:04:
Die knoppen Yes No Cancel komen van het OS af, dus Turkse OS en Russische OS geeft ze weer anders weer. Is prima lijkt me.
Delphi haalt dit uit een aparte unit, zoals deathz0rz al zei. Waarschijnlijk kan je ook wel ergens een Nederlandse constanten unit downloaden, om alles NL te krijgen zonder 't handmatig aan te vertalen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm vreemd. Want een door mij gecompileerd Delphi (5) prog, had op mijn OS Engelse dialog buttons en op comp van vriendin Nederlandse dialog buttons.
Oud 26-06-2003, 22:39
McMotion
McMotion is offline
bij MessageDlg en ShowMessage worden idd ook de knoppen enzo in het engels gedaan... gewoon met Application.MessageBox kan je wel de normale dialogboxes weergeven
Reageren

Regels voor berichten