Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2003, 11:00
~Love Angel~
~Love Angel~ is offline
Ik weet niet of meer mensen dit gehad hebben maar mijn onderkaak staat dus verder naar achter dan mijn bovenkaak dus ik moet een kaakoperatie ik moet eerst ongeveer 9 maanden een beugel die ik nou dus pas 2 dagen heb en dan moet ik een operatie om mijn onderkaak naar voren te laten zetten.
De kaakchirurg had gezegt dat het nu misschien nog niet nodig was maar ik er later wel last van zou krijgen en als ik er 1 maal aan begon door moest gaan ik ben er dus aan begonnen maar 1ste dag beugel kreeg ik er dus al spijt van omdat het zo'n pijn deed maarja nou gaat het al weer een beetje en ik hoop dat ik er snel van af ben.
Wie heeft dit ook allemaal gehad en kan mij er iets meer oververtellen?
Oud 11-06-2003, 12:13
PrimRose
PrimRose is offline
mijn zus hoefde alleen een beugel. Haar kaak stond ook wat naar achteren, waardoor ze bijna geen kin-vorm had. Het enige wat ik er nog van weet is dat die beugel een kaakcorrector heette. Het ziet eruit als een grote bonk plastic met achterin een gat omdat je anders niet kunt ademen. Ik geloof dat ze hem 's nachts ook niet in had, daarvoor had ze een plaatjesbeugel.
Iig, volgens mij is het met die pijn gewoon wennen. 't Is toch een bonk plastic in je mond die er eigenlijk niet hoort. Verder weet ik eigenlijk niks over die operatie. Sterkte iig
Oud 11-06-2003, 12:33
Ingemar
Ingemar is offline
(= Leonoor)

Van zo'n operatie weet ik niets af, van een beugel wel. De eerste dag dat je een beugel hebt kan het idd pijn doen, je tanden + kaak worden toch in een andere 'houding' gedrukt ed. Als je beugel versteld wordt voel je het de dag daarna en soms een aantal dagen ook. Maar de pijn houdt niet aan, het neemt na een dag/paar dagen af. Ik denk wel dat je voor jezelf uit moet maken of je het de moeite waard vindt, als je het dan moeilijk hebt, kun je aan het eindresultaat denken. Ik heb ong. 6 jaar (verschillende) beugels gehad en ik ben er best blij mee dat ik het zolang heb volgehouden.
Oud 11-06-2003, 13:22
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
ik krijg dat in de toekomst ook, zo'n operatie. Als ik 18 ben, dus dat duurt nog wel eventjes. Van mij hoeft het niet perse. Maar er werdt hetzelfde gezegd als bij jouw.

Sterkte en hou onz op de hoogte
Oud 11-06-2003, 14:26
Brown eye
Brown eye is offline
ik heb ook een beugel gehad..maar gelukkig geen kaakoperatie!! ik kon de eerste week amper eten omdat ik niet kon kauwen...en had er dus ook ongelovelijke spijt van...maarja kon er niets aan doen....de orthodontist zei dak er maar beter een kon nemen anders had ik er ook later last van gehad! ...en als alles achter de rug is vond je het vastwel de moeite waard!! je tanden heb je immers het overgrote deel van je leven dus dan ben je wel blij met het eindresultaat!! (sorry dat het misschien een beetje vaag is maar ik wilde veel zeggen...kon er alleen niet de goede woorden voor vinden) sterkte ermee!
Oud 12-06-2003, 19:38
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik heb ook een beugel gehad en bij mij moet ook mijn onderkaak naar voren gezet worden met een operatie maar ik doe het niet. Hij zegt ook wel van later bijt je dan je boventanden eruit enz. Maar ik heb er nu geen last van, ik heb er echt geen zin in om mijn gezicht te laten verbouwen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 20:22
~Love Angel~
~Love Angel~ is offline
tja ik ben niet bang dat ze mijn gezicht gaan verbouwen ik vertrouw er echt wel op dat ze hem veel mooier maken en ik weet zeker dat ik veel meer zelfvertrouwen krijg dan dat ik had.
Ik ben toch blij dat ik met de beugel ben begonnen en die operatie laat ook maar komen
Oud 16-06-2003, 21:33
leon-v
leon-v is offline
over een klein jaartje gaan ze bij mij ook mn onderkaak naar voren zetten (of was het nou naar achter )
Lijkt me best wel pijnlijk maarja...
Oud 17-06-2003, 13:54
~Love Angel~
~Love Angel~ is offline
bij mij wordt gelukkig nou alles vergoed ik ben blij als ik eraf ben maarja
Oud 17-06-2003, 15:29
Suziewafel
Suziewafel is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...t=kaakoperatie

daar vind je mijn verhaal
mijn onderkaak hebben ze ook naar voren gezet..
Oud 17-06-2003, 15:51
Verwijderd
heejheej,

en vriendin van me heeft hetzelfde verhaal gehad, want die had ook problemen met r kaken. ze vond het net als jij allemaal verschrikkelijk, maar ze krijgt nu van alle kanten complimentjes over hoe mooi alles er weer uitziet. dat was alles toch wel waard, vond ze.

succes!!!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:24
Verwijderd
mnou ik ken het probleem best wel, mijn bovenkaak stond ik een stuk verder dan mijn onderkaak, ze hebben eigenlijk nooit een operatie overwogen, omdat ik nog vrij klein was * 6 jaar* en het grotendeels kwam doordat ik te veel duimde... ik moest dus een beugel, ik heb dat ding echt onwijs lang gehad, en nu heb ik nog steeds zo'n plaatje.. *zit dus al 9 (!!!!) jaar met een beugel.. en ja, daar kan behoorlijk wat fout mee gaan... maargoed, de pijn van een beugel gaat meestal na een paar dagen wel weer over... gewoon niet teveel harde dingen eten, zoals stokbrood, appel ofzo.. beetje rustig aan doen.. het gaat echt wel weer over

succes en ik hoop dat het mooi word!!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:01
mrs me
mrs me is offline
haajj

nou, 2 jaar geleden is bij mij de onderkaak ook naar voren gezet. ik kan je verzekeren: het doet geen pijn!! ook na die tijd niet.
alleen de 1e (2) weken heb je een mooi dik gezicht en je hoeft ook niet harde dingen te eten.

2 weken na de operatie gingen we op vakantie naar frankrijk (moet je nagaan!!!). het enige wat ik niet kon was stokbrood eten, omdat dat dan gewoon niet door te komen is, maar croissants waren goede alternatieven.
je voelt zelf wel wat je wel en niet kunt eten, maar soep en stukjes zacht fruit en zelfs gewoon aardappels gingen er snel wel weer in

maaruhhh...
xou ut zeker doen, want het is de moeite echt waard!!

oja, na 1 dag mocht ik weer naar huis (meestal was ut 1 of 2 dagen zei de arts toen)

succes ermee!!!

Laatst gewijzigd op 28-06-2003 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 22:40
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Mja een collega van me heeft ook een kaakoperatie gehad. Haar kaken schoten continu los van elkaar. Zij moest 2 weken in het ziekenhuis liggen en mocht 2 maanden nix doen.

Ik heb hetzelfde probleem en bij mij is hetzelfde verteld. Hoef er verder geen beugel voor me onderkaak zit niet zozeer naar achter tegenover me bovenkaak. Hij schiet alleen continu los. Niet alleen met eten maar ook gewoon normaal
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten