Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Uppen is ook als je een opmerking plaatst die verder niet met het gedicht te maken heeft
Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 15:08. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Dit is duidelijk een gevoelsgedichtje; het gaat niet echt om de taaltechnische kant, maar om het 'van je afschrijven'; zoals je eigenlijk zelf al zegt. Ik vind het niet echt mooi; het is voorspelbaar, te expliciet en er zit te veel herhaling in om het interessant te maken. Ik vind wel dat er ritme inzit; het loopt op zich goed, maar ik vind de verwoording eigenlijk niet goed. Zelf zou ik proberen wat meer beeldspraak te gebruiken bijvoorbeeld; zo maak je het leuk voor de lezer. Ik vind trouwens wel dat dit gedichtje beter is dan je vorige; deze loopt op zich erg goed
![]()
|
![]() |
Ik zie inderdaad ook wel wat in die beeldspraak. Maar misschien kun je ook nog iets anders proberen: verzin eens een concrete situatie waarin je je zo voelde. Euhm, ik noem maar wat: in je eentje over een brede straat op een regenachtige, grauwe dag. Beeld je eens in wat je om je heen ziet, wat er door je gedachten gaat, en zet dat op papier. "Alleen" is namelijk zo algemeen; je kunt het de lezer ook laten voelen in plaats van dat gevoel al van tevoren in te vullen. Je hebt het gevoel in elk geval al te pakken, er zit dus zeker wel wat in.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ik voel me alleen Jason2 | 34 | 12-01-2011 22:09 | |
Psychologie |
Alleen -Melody- | 7 | 16-07-2004 23:18 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Alleen is ook maar alleen. Ieke | 8 | 28-02-2003 11:03 | |
Psychologie |