Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2003, 22:23
PsychoBoy
PsychoBoy is offline
ADHD, een aandachts-tekort-stoornis...
En dat vind ik er logisch...
Mijn moeder werkt in een kindertehuis,
Laatst kwam er een nieuwe jongen bij, hij had een soort van depressie en was vaak erg en errrg kwaad en had last van woede-aanvallen, waarom was niet bekend, totdat hij het mijn moeder vertelde; hij was al vaak erg druk, maar werd drukker toen hij tehoren kreeg dat hij adhd had, hij was een tijd down geweest, en mijn moeder had in het tehuis een plan.
Een maand later zei mijn moeder dat hij van de medicijnen afmocht omdat het beter ging (niet dat dat echt zo was)
Hij werd meteen al erg blij, maar reageerde wat onzeker..
(het was gespeeld maar...) Toen gingen ze naar de Psychiater en hij zei dan dat het erg goed met hem ging en dat hij nou wel echt een normale jongen is... en wat dacht je..? dat werd hij ook! zelfs was hij nu niet meer druk, en niet down, hij was nu gewoon echt normaal geworden, door alle aandacht i guess..
Maar ik vond dit een mooi verhaal
Wat denken jullie, dat ze er goed aan gedaan hebben of dat er toch wat fouten kunnen komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2003, 08:59
droppie
droppie is offline
je moeder geloofde zeg maar in het goede van die jongen...
dat vind ik wel erg knap! sommige mensen zouden gek worden van dat soort types. En zoiets is toch altijd het proberen waard?!
en het is nu gelukt...nou fantastisch toch?!
ik vind het echt goed dat ze er zoveel vertrouwen in had dat het met die jongen goed zou komen!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 09:02
Verwijderd
Ik denk/weet dat adhd geen aandachttekortstoornis is. Ik denk dat een aandachttekortstoornis wel dezelfde 'symptomen' teweeg kan brengen als adhd, maar ik denk niet dat adhd altijd automatisch daar aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 10:00
Nona
Nona is offline
Mijn vriend heeft een lichte vorm van adhd (ik word er soms gillend gek van) en hij heeft erg veel aandacht nodig. Als we allebei iets aparts doen vertelt hij om de vijf minuten wat er allemaal zo leuk is aan bijvoorbeeld zijn computerspelletje of zijn film, zonder door te hebben dat wat hij vertelt voor mij geen context heeft. Als we even niets speciaals doen is hij opeens heel zielig omdat 'hij zich verveelt'. Als ik drie minuten achter elkaar niet naar hem gekeken heb springt hij zowat bovenop me. Niet altijd leuk, maar het hoort erbij.

Toch heeft het niets met de aandacht opzich te maken. Hij heeft veel energie die zich ergens in moet uiten. Hij kan zijn mond niet houden als dat niet echt hoeft, dat heeft met die overgebleven energie te maken. Maar ik vraag me af of als hij een zwaardere vorm van adhd gehad had, of ik dan al in het gekkenhuis had gezeten ...
Oud 02-07-2003, 12:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn broertje heeft ADHD en het zoontje van de vriendin van mn vader ook dus ik weet er wel wat van. Mensen met ADHD zijn heel snel afgeleid, alles in hun omgeving leidt af en dat vinden ze belangrijker dan hun eigen werk. Mijn broertje zit ook op het speciaal onderwijs omdat hij ernstige gedragsproblemen heeft en zich niet kan concentreren in een normale (grote) klas. ADHD wil zeker niet zeggen dat die personen zich beter gaan gedragen als ze meer aandacht krijgen, het verschilt heel erg per persoon. Bij de een slaan de medicijnen ook wel aan en bij de ander niet. Het is lastig om met dit soort mensen om te leren gaan omdat ze vaak ook heel impulsief zijn. Er zijn niet echt standaard dingen waar je aan moet voldoen voor je de diagnose ADHD kunt stellen. Het is een geheel van verschillende factoren die bepalen of het onstaat en tot uiting komt of niet.
Oud 04-07-2003, 12:41
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb zelf een zware vorm van adhd. ik heb al 14 psychiaters gehad en onwisj veel therapie en hulp, ik heb ook soorten medicijnen gehad maar werkte niet of ik werd er suf van, ritalin heb ik nu en dat werkt wel. maar soms niet echt. Ik heb er echt super veel problemen door gehad en op sommige momenten nu nog. mijn vriend vind het heel moeilijk om met mij om te gaan maar heeft veel geduld (hoelang nog) en me familie en vrienden vinden het ook moeilijk. omdat ik het zelf heb, en niet zo'n beetje ook denk ik dat het bij mij echt niet over zou gaan met wat aandacht. adhd gaat nooit over, je kunt er alleen mee leren om te gaan.
Oud 04-07-2003, 18:03
Verwijderd
Mooi dat het bij die jongen goed gekomen is, maar zoals velen hier al zeggen geloof ik niet dat aandacht hét medicijn is..

Bij hem zal die aanpak misschien geholpen hebben maar ieder persoon is weer anders..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 23:07
Angeles
Angeles is offline
Het aandachttekort van ADHD slaat niet op aandacht die die mensen tekort komen van anderen, maar op aandacht in de zin van concentratie. ADHD heeft dus niks te maken met te weinig aandacht krijgen.
Oud 05-07-2003, 19:34
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Angeles schreef op 05-07-2003 @ 00:07:
Het aandachttekort van ADHD slaat niet op aandacht die die mensen tekort komen van anderen, maar op aandacht in de zin van concentratie. ADHD heeft dus niks te maken met te weinig aandacht krijgen.
hartelijk dank, ik kwam terug op dit topic met de bedoeling de betekenins aandachtstekortstoornis even uit te leggen, maar jij had het al gedaan. dank u zeer. inderdaad, omdat ik adhd heb heb ik onwijs slechte concentratie, ben ik heel impulsief en kan slecht luisteren en slecht op 1 iets concentreren, ik kom geen aandacht te kort, ik kan zelf te weinig aandacht geven aan details en mensen en allerlei zaken.
Oud 05-07-2003, 19:40
Verwijderd
Een vriend van me heeft een lichte vorm van ADHD - gelukkig licht - en loopt altijd om ons heen te springen - het gaat de laatste tijd een stuk beter en hij leert ook steeds beter rekening te houden met andere mensen. Eigenlijk gaat het heel goed. Ik denk niet dat hij het bewust is dat hij leert om rustiger te zijn en zijn energie op andere manieren kwijt te raken maar dat komt denk ik ook dat dat komt doordat hij een lichte vorm heeft.

Mijn zus en neefje hebben Guilles de la Tourette - bij mijn zus houdt dat in dat ze als ze ergens mee zit doordraaft en er niet over op kan houden tot in het oneindige, bij mijn neefje zijn het woede uitbarstingen, geen grenzen kennen en ze niet kunnen leren, heel vermoeiend maar ook ze leren er steeds beter mee om gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 22:21
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef op 30-06-2003 @ 23:23:
knip
Al hoewel AdhD zeker wel echt is en niet iets is dat door aandachttekort (van anderen) komt , zou me het niet verbazen dat het nu veelste makkelijk en snel adhd als diagnose gegeven wordt.

Ik denk niet dat er problemen hoeven komen met die jongen ofzo, denk juist niet.
(maja veel weet k niet van )
Reageren

Regels voor berichten