Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2003, 21:09
Verwijderd
Ik solliciteer nu ergens en ik moet een sollicitatieformuleer invullen. Er staan nogal rare vragen op. Al mijn antwoorden zijn wel positief maar toch.

Rare vragen:
-bent u ooit me politie of justitie in aanraking geweest?
-Heeft u op dit moment schulden?
-Heeft u ooit loonbeslag gehad?
-Hoe is uw gezondheid?
-Heeft u bezwaar tegen een medische keuring?
-Heeft u bezwaar tegen een psychologische keuring?
-Sofinummer
-Bankrekeningnummer

Tja het is nogal raar dat ze dit soort dingen willen weten. Oke iemand moet natuurlijk niet knettergek zijn ofzo maar toch het is wel een beetje raar....

Topic:
Wat heb jij allemaal meegemaakt tijdens sollicitaties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 24-06-2003 @ 22:09:
-Sofinummer
-Bankrekeningnummer
Waarom zijn die twee dingen raar...? Die moeten ze toch weten ivm belastingdienst, salaris, enz.? Of ben ik nu gek?

Van die andere vragen...dingen over gezondheid ed zijn 'verboden', daar hoef je dus geen antwoord op te geven.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:10
mR
mR is offline
Natuurlijk afhankelijk van waar je solliciteerd, maar 6 van de 8 die je op noemde ben ik op elke sollicitatie brief bijna wel tegen gekomen...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-06-2003 @ 22:10:
Waarom zijn die twee dingen raar...? Die moeten ze toch weten ivm belastingdienst, salaris, enz.? Of ben ik nu gek?

Van die andere vragen...dingen over gezondheid ed zijn 'verboden', daar hoef je dus geen antwoord op te geven.
Oke dat ze dat moeten weten als je echt aangenomen bent begrijp ik wel. Maar waarom al op het sollicitatieformulier?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 24-06-2003 @ 22:18:
Oke dat ze dat moeten weten als je echt aangenomen bent begrijp ik wel. Maar waarom al op het sollicitatieformulier?
Anders moet je twee formulieren invullen en nu hebben ze alles bij elkaar, altijd handig. Sofinummer verder misschien om je na te kunnen trekken oid?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 21:41
Verwijderd
ik had dat hij al een half uur te laat was, vroeg 2 vragen, simpele, hoe is het blabla, en dan vroeg hij wat ik later wilde doen met mijn opleidingen.

ondertussen 10 telefoontjes, pakt contract en dan kun je beginnen, niet eens een fatsoenlijk gesprek, was eigelijk al aangenomen door mijn sollicitatie brief
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 22:26
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Rare vragen:
-Heeft u op dit moment schulden? *
-Heeft u ooit loonbeslag gehad? *
-Hoe is uw gezondheid? *
-Heeft u bezwaar tegen een medische keuring?
-Heeft u bezwaar tegen een psychologische keuring?
-Sofinummer
-Bankrekeningnummer
Zo raar zijn ze niet als je bijv gaat solliciteren voor het leger...zo niet dan die met het * inderdaad ietwat vreemd...
Oud 24-06-2003, 23:07
waaromniet?
waaromniet? is offline
Vragen met betrekking tot gezondheid mag inderdaad niet, maar ik merk dat het toch erg vaak gewoon gevraagd word. Verder vrij normaal toch? Tja... schulden zou ook nog een beetje twijfelachtig kunnen zijn.
Oud 25-06-2003, 11:32
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 25-06-2003 @ 00:07:
Vragen met betrekking tot gezondheid mag inderdaad niet, maar ik merk dat het toch erg vaak gewoon gevraagd word. Verder vrij normaal toch? Tja... schulden zou ook nog een beetje twijfelachtig kunnen zijn.
Dat kan, maar een hypotheek is ook een schuld. Consumptief krediet dat je hebt gebruikt om een auto te kopen ook... maar als je daardoor niet in een winkel kan werken

Het maakt mij allemaal niet zoveel uit, ik ben toch de ideale werknemer maar raar is het wel
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 13:24
iamcj
iamcj is offline
Ik snap wel waarom ze het vragen. En als je het niet invult nemen ze je niet aan, lekker makkelijke toch.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 20:02
pyres74
pyres74 is offline
kijk dat mag dus niet!
dan mag je ze aanklagen
smartengeld (hell yeah)
en dan heb je toch geld zonder te werken
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 25-06-2003 @ 21:02:
kijk dat mag dus niet!
dan mag je ze aanklagen
smartengeld (hell yeah)
en dan heb je toch geld zonder te werken
Nee, want natuurlijk zeggen ze niet tegen jou dat ze je op die gronde niet aangenomen hebben...

Ze zullen wel met iets komen als: Je bent niet geschikt, of past niet binnen ons bedrijf...
Oud 26-06-2003, 10:50
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-06-2003 @ 11:23:
Nee, want natuurlijk zeggen ze niet tegen jou dat ze je op die gronde niet aangenomen hebben...

Ze zullen wel met iets komen als: Je bent niet geschikt, of past niet binnen ons bedrijf...
Bovendien ben jij 1 van de zovele jongeren die daar een bijbaantje willen
Oud 26-06-2003, 11:42
pyres74
pyres74 is offline
ja...

maar het id alleen al

toch wel mooi meegenomen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Ik solliciteer nu ergens en ik moet een sollicitatieformuleer invullen. Er staan nogal rare vragen op. Al mijn antwoorden zijn wel positief maar toch.

Rare vragen:
--Hoe is uw gezondheid?
-
Dat mogen ze idd niet vragen, maar in principe is het geen onverwachte vraag: Wanneer je gezondheid slecht is, zullen ze je minder snel aannemen dan wanneer je blaakt van gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 18:57
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
ik vind het niet echt rare vragen......
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:14
Sweetboy1819
Sweetboy1819 is offline
die vragen zijn allemaal wettelijk en absoluut niet verboden
Oud 27-06-2003, 19:47
Verwijderd
Ik ben aangenomen. Maar stel je hebt een slechte gezondheid.. dan kan je daar dus het beste over liegen (hoewel in mijn contract staat dat bij onjuiste informatie het dienstverband beëindigd kan worden) ?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:36
BBEM
BBEM is offline
Citaat:

Rare vragen:

kans op diefstal is misschien groter als je al in aanraking met politie bent geweest
Oud 28-06-2003, 13:39
Verwijderd
Citaat:
lareno schreef op 26-06-2003 @ 18:12:
Dat mogen ze idd niet vragen, maar in principe is het geen onverwachte vraag: Wanneer je gezondheid slecht is, zullen ze je minder snel aannemen dan wanneer je blaakt van gezondheid.
Vragen mag wel hoor, je mag alles vragen je bent alleen niet verplicht om antwoord te geven.

Overigens zijn de tijden nu ook niet zo gunstig voor de werknemers, de werkgevers staan nu veel sterker en kunnen dus meer eisen. Bv ervaring verplicht en zijn toch zoveel werklozen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:01
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 27-06-2003 @ 21:36:
kans op diefstal is misschien groter als je al in aanraking met politie bent geweest
Dat ligt er maar net aan wat je hebt misdaan. Ik kan me niet voorstellen dat te hard rijden en daarvoor aangehouden zijn te maken heeft met een grotere kans op diefstal.

Hoewel, je kan je misschien minder goed aan regels houden e.d
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 19:11
Fleur
Fleur is offline
Ik vind geen van die vragen raar, toen ik bij TPG post ging solliciteren kreeg ik die vragen ook allemaal.
Oud 30-06-2003, 08:54
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 29-06-2003 @ 20:11:
Ik vind geen van die vragen raar, toen ik bij TPG post ging solliciteren kreeg ik die vragen ook allemaal.
idd, die stonden bij mij toen ik daar solliciteerde ook op zo een lijst,
ik vind het vrij normale vragen
Oud 30-06-2003, 09:47
Vanilia
Vanilia is offline
Ik vind het doodnormale vragen hoor, stond ook op mijn sollicitatie formulier.
Oud 01-07-2003, 18:54
Marsel
Marsel is offline
Citaat:

Rare vragen:
-bent u ooit me politie of justitie in aanraking geweest?positief
-Heeft u op dit moment schulden?positief
Hehe, maar net hoe je kijkt
En er zei iemand dat ze het wel mogen vragen,. maar niet verplicht tot antwoorden. Volgens mij is het toch echt verboden hoor, omdat je in een lastige hoek word gezet.. positief = niet legaal.. negatief= schijn dat er dus iets mis is...
Mag gewoon niet dacht ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2003, 19:40
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 24-06-2003 @ 22:41:
ik had dat hij al een half uur te laat was, vroeg 2 vragen, simpele, hoe is het blabla, en dan vroeg hij wat ik later wilde doen met mijn opleidingen.

ondertussen 10 telefoontjes, pakt contract en dan kun je beginnen, niet eens een fatsoenlijk gesprek, was eigelijk al aangenomen door mijn sollicitatie brief
Ik hoop dat dat bij mij ook zo gaat morgen... Aangenomen op brief dan he... dat te laat komen laat ik graag even weg... Moet zeggen da'k best nerveus ben, maar ik heb noit sollicitatie formulieren in hoeven te vullen... Alleen formulieren voor WW, inschrijving CWI etc etc... Staan normale vragen, alleen 10 keer dezelfde onder elkaar in andere formulering... Ook vaag..
Oud 01-07-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 01-07-2003 @ 20:40:
Ik hoop dat dat bij mij ook zo gaat morgen... Aangenomen op brief dan he... dat te laat komen laat ik graag even weg... Moet zeggen da'k best nerveus ben, maar ik heb noit sollicitatie formulieren in hoeven te vullen... Alleen formulieren voor WW, inschrijving CWI etc etc... Staan normale vragen, alleen 10 keer dezelfde onder elkaar in andere formulering... Ook vaag..
ik had nog nooit een solicitatiebrief gestuurd, dus dat wil niks zeggen.
En nerveus was ik ook dan is dat te laat komen van die gast ook slopend.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 14:54
never mind
never mind is offline
ik had ook een keer de vraag "wat vinden je ouders er van dat je gaat werken?"

Was wel lollog, er stonden ook inderdaad een paar van het rijtje hierboven op...
Reageren

Regels voor berichten