![]() |
|
![]() |
Ik draai nu een amd XP 2000+ op een msi k7t turbo-2, maar dit bordje vind ik nogal zuigen en de upgrade-opties zijn minimaal. Ook omdat het alleen maar sdram ondersteunt.
1) Nu zag ik het volgende bord: MSi nforce2 MSI K7N2G-L. (review @ http://www.3dvelocity.com/reviews/msik7n2g/k7n2g.htm). Dit bordt heeft lan en sound onboard, maar nu heb ik ook gehoord dat hij onboard Video heeft en dat deze even geod presteerd als de geforce4 MX serie. Wie weet hier meer over ? 2) Ik draai nu op een g-force 2 mx (alleen office-werk op deze pc), maar is het dan goed plan om deze te verkopen en gebruik te maken van de onboard video ?! 3) Als ik overga op dit bord, koop ik er natuurlijk DDR op. Zouden jullie mij in het algemeen aanraden om deze verandering door te voeren, ook met een oog met wat komen gaat, gezien de uitbreidingsmogelijkheden van het Nforce2-bord ? |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een andere oplossing kan zijn een ECS L7S7A2 moederbord icm een goedkope GF4 Ti4200 64MB. Dat presteert al een stuk beter. Kost bij elkaar 54 + 80 = €134 in Duitsland Shop: www.funcomputer.de
||
Citaat:
Wat ik bedoel te zeggen is dat DDR/400 geheugen helemaal geen DDR/400 is, maar gewoon DDR/333 geheugen wat geoverclocked is, en door het verhogen van de CAS latency van 2.5 naar 3 draait het ook altijd op 200/400MHz. Koop _nooit_ DDR/400 OEM geheugen. Als je het koopt, koop dan merkgeheugen met CL2.5 of lager. Maar ik raad gewoon aan om goedkoop DDR/333 CL2.5 merkgeheugen (Infineon b.v.) te kopen. Dat kun je krijgen vanaf €56. Dit geheugen valt uitstekend te overclocken, wellicht nog beter dan gewoon DDR/400 geheugen.
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 20:22. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De latency maakt vooral veel verschil bij het benaderen van veel verschillende stukjes van het geheugen, en dan vooral bij veel kleine blokken data. Ik heb 't laatst zelf ook nog eens uitgeprobeerd en het is toch een heel duidelijk merkbaar verschil (kheb CAS2 Dane-Elec) als ik het BIOS op CAS3 zet met bijbehordende timings gaat de performance van het geheugensysteem gewoon een stuk omlaag. Dat merk je in verschillende synthetische benches maar ook in real-life performance. |
![]() |
||
Citaat:
Nou ja, wat nou eigenlijk waar is weet ik ook niet... als jij zelf verschil merkt (en benchmarks ook verschillen) dan zal het er ook wel zijn ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[PC] Aankoop advies => 2d grafisch JJzD | 29 | 26-12-2003 00:25 |