Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 16:10
WB_Oud
WB_Oud is offline
Hoe zit het met bannen? Stel, iemand zit te jennen, je kent het wel. Krijgt hij/zij dan eerst 1 a 2 waarschuwingen en dan een tijdelijke ban van een paar dagen, en als ie dan nog een keer iets doet een permanente ban? En bannen jullie alleen gebruikersnamen of ook email en ip?

Just interested.
Advertentie
Oud 22-08-2003, 16:22
Boogie
Boogie is offline
Je hebt het prima samengevat. Eerst een waarschuwing, dan een afkoelban (2 dagen), dan een week, dan een maand, dan voorgoed. Zo is ongeveer de structuur. En het IP wordt ook gebanned.
Oud 22-08-2003, 16:23
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ik neem aan geen 56k- en kennisnet Ip's, komen daar de trollen uit voort? Mensen die je niet kan bannen wegens wisselend of veelgebruikt ip?
Oud 22-08-2003, 16:40
poesiefox
poesiefox is offline
Ik kreeg als first offender met Nichon meteen een week-ban aan mijn broek. Geen waarschuwing, geen afkoelban, meteen een week. Dus als je het bont genoeg maakt , dan worden de regels speciaal voor jou wat bijgesteld. Dus ik zou maar uitkijken!
Oud 22-08-2003, 16:55
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 22-08-2003 @ 17:40:
Ik kreeg als first offender met Nichon meteen een week-ban aan mijn broek. Geen waarschuwing, geen afkoelban, meteen een week. Dus als je het bont genoeg maakt , dan worden de regels speciaal voor jou wat bijgesteld. Dus ik zou maar uitkijken!
Ooh, maar dat is logisch, dat weet ik want dat doe ik als beheerder op andere forums zelf ook

Ieder geval is anders, je past de sanctie aan aan de ernst van de overtreding en aan de situatie er om heen. Als beheerder ben je eigenlijk een soort rechter op het forum, alleen kan je andere straffen uitdelen. Maar er is dus niet zoiets als een standaardstraf, alleen een richtlijn. En dan heb je ook nog eens verzwarende of verlichtende omstandigheden
Oud 22-08-2003, 17:10
Verwijderd
In de praktijk is er geen peil op te trekken.
Oud 22-08-2003, 17:26
MickeyV
MickeyV is offline
Ja, een ernstige zaak! Mickey neemt het hoog op.
Oud 22-08-2003, 17:40
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
WB schreef op 22-08-2003 @ 17:23:
Ik neem aan geen 56k- en kennisnet Ip's, komen daar de trollen uit voort? Mensen die je niet kan bannen wegens wisselend of veelgebruikt ip?
Mensen met een wisselend ip zijn moeilijker te bannen, vrijwel alleen op nick. Maar we zijn er vaak snel genoeg achter of iemand een clone is van een permanent gebande en verdwijnt deze opnieuw op de banlist. Zo'n strijd is met 3 fb+'ers en 2 beheerders toch makkelijker dan in je eentje met je proxy.

Citaat:
poesiefox schreef op 22-08-2003 @ 17:40:
In extreme gevallen is de straf ook extremer
Oud 22-08-2003, 21:44
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Ik vind dat standaardverhaal een beetje vergezocht. Er klopt meestal niets van. Als een Koen je niet leuk vindt pleurt ie willekeurig een straf erop, met of zonder waarschuwing. Immers: wie kan er ene mallemoer aan doen? Nu valt het met bannen nog wel mee, maar die waarschuwing.. ach.
Oud 22-08-2003, 21:50
Nona
Nona is offline
Citaat:
Cerberus Rvo schreef op 22-08-2003 @ 22:44:
Immers: wie kan er ene mallemoer aan doen?
Daar heb je nog altijd beheerders voor. Ik weet dat sommige mensen Koen niet mogen, maar deze beschuldiging is een beetje loos. Als je geband wordt heb je het verdiend, hoezeer je dat zelf ook niet vindt.
Oud 22-08-2003, 21:53
Koen
Koen is offline
Citaat:
Cerberus Rvo schreef op 22-08-2003 @ 22:44:
Ik vind dat standaardverhaal een beetje vergezocht. Er klopt meestal niets van. Als een Koen je niet leuk vindt pleurt ie willekeurig een straf erop, met of zonder waarschuwing. Immers: wie kan er ene mallemoer aan doen? Nu valt het met bannen nog wel mee, maar die waarschuwing.. ach.
Och ja, als jij 't zegt.
Oud 22-08-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 22-08-2003 @ 18:26:
Ja, een ernstige zaak! Mickey neemt het hoog op.
In de derde persoon spreken is .... nee.
Oud 22-08-2003, 22:04
Nona
Nona is offline
Citaat:
Koen schreef op 22-08-2003 @ 22:53:
Och ja, als jij 't zegt.
]
Nou, waar wacht je nog op?
Oud 22-08-2003, 22:05
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-08-2003 @ 23:02:
In de derde persoon spreken is .... nee.
Wel, na ampel beraad zijn wij tot het inzicht gekomen dat het inderdaad wat potsierlijk overkomt, op grond welker overweging het ons beter lijkt er de breidel aan te leggen.
Oud 22-08-2003, 22:52
Methuselah
Methuselah is offline
Werd het vroegere Feedback niet gesplitst om dergelijke topics te vermijden?
Oud 22-08-2003, 23:01
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 22-08-2003 @ 22:50:
Als je geband wordt heb je het verdiend, hoezeer je dat zelf ook niet vindt.
Ja, dat is dus precies waar ik op doel. Als een forumbaas iets vindt, is het zo. En ach, verder voelt iedereen zich altijd keihard aangesproken enzo. En dan komt er ook nog een Verschrikkelijke M zeiken over het nut..?
Oud 22-08-2003, 23:10
Nona
Nona is offline
Citaat:
Cerberus Rvo schreef op 23-08-2003 @ 00:01:
Ja, dat is dus precies waar ik op doel. Als een forumbaas iets vindt, is het zo. En ach, verder voelt iedereen zich altijd keihard aangesproken enzo. En dan komt er ook nog een Verschrikkelijke M zeiken over het nut..?
Ja, en als de rechter iets vindt is het ook zo. Als God iets vindt is het volgens sommige mensen al helemaal zo. Dat is nu beleid. Zonder beleid geen forum, dus laten we het maar behouden. En laten we ons vooral aangesproken voelen, dan blijven we lekker alert.

Verschrikkelijke M? Ken jij iemand die zo aangesproken wenst te worden?
Oud 22-08-2003, 23:12
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-08-2003 @ 00:10:
Ja, en als de rechter iets vindt is het ook zo. Als God iets vindt is het volgens sommige mensen al helemaal zo. Dat is nu beleid. Zonder beleid geen forum, dus laten we het maar behouden. En laten we ons vooral aangesproken voelen, dan blijven we lekker alert.

Verschrikkelijke M? Ken jij iemand die zo aangesproken wenst te worden?
Hier staat wat hij bedoelt te zeggen

Ach... Ik "weet" van wie het komt en het boeit me gene ene kloot wat ie van me vindt of niet
Oud 22-08-2003, 23:25
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-08-2003 @ 00:10:
Ja, en als de rechter iets vindt is het ook zo. Als God iets vindt is het volgens sommige mensen al helemaal zo. Dat is nu beleid. Zonder beleid geen forum, dus laten we het maar behouden. En laten we ons vooral aangesproken voelen, dan blijven we lekker alert. Verschrikkelijke M? Ken jij iemand die zo aangesproken wenst te worden?
Wat een rare zwartwitvisie. Alsof een rechter altijd gelijk heeft. Zelfs God zou slippertjes maken imo. Feit blijft dat een beslissing niet altijd klopt, of eerlijk is. Of daar iets aan moet of kan gebeuren, dààr hoor je mij niet over. Maar begin niet met dat alles maar per definitie 'juist' is.

En ach, dat van die M's is iets van de chat enzo, mag het...
Oud 22-08-2003, 23:30
Nona
Nona is offline
Citaat:
Cerberus Rvo schreef op 23-08-2003 @ 00:25:
Wat een rare zwartwitvisie. Alsof een rechter altijd gelijk heeft. Zelfs God zou slippertjes maken imo. Feit blijft dat een beslissing niet altijd klopt, of eerlijk is. Of daar iets aan moet of kan gebeuren, dààr hoor je mij niet over. Maar begin niet met dat alles maar per definitie 'juist' is.

En ach, dat van die M's is iets van de chat enzo, mag het...
Oh, ik had het niet over 'echt juist'... Wie bepaalt wat dat is dan? Ik denk eigenlijk niet dat er goed en fout is op die manier. Nee, op deze manier is er beleid, zijn er regels, dat schept duidelijkheid, leefbaarheid en orde. Klinkt erg Pimmie-style, maar ergens klopt het volgens mij wel. En dan nog: wat ga jij eraan doen?

Ach, die M's... Een beetje flauw, maar als je nou echt de drang voelt...
Oud 22-08-2003, 23:33
Cerberus Rvo
Cerberus Rvo is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-08-2003 @ 00:30:
En dan nog: wat ga jij eraan doen?
Ach, die M's... Een beetje flauw, maar als je nou echt de drang voelt...
Haha, lekker niks. Kan niet echt zeggen dat ik er onder 'lijd'.. vooralsnog zoekt de gevestigde orde het maar lekker uit :>

Flauw? Vind jij. Ik vind het zéér terecht én waar. Velen met mij.
Oud 23-08-2003, 21:09
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik voel me gevleid
(dat ze gewoon nog werkelijk triest genoeg zijn om er zo lang mee te blijven lopen )
Oud 24-08-2003, 02:33
cha0s
cha0s is offline
Gheh, of je krijgt in 1 keer 'n ban van 2 maanden waarvan je er 1 moet uitzitten, zonder waarschuwing of zelfs 'n banmailtje, waar je dan zelf nog achteraan mag gaan.
Oud 24-08-2003, 10:13
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 24-08-2003 @ 03:33:
Gheh, of je krijgt in 1 keer 'n ban van 2 maanden waarvan je er 1 moet uitzitten, zonder waarschuwing of zelfs 'n banmailtje, waar je dan zelf nog achteraan mag gaan.
En deze opmerking gaat over een recente ban? Of probeer je oude koeien uit de sloot te halen?
Oud 24-08-2003, 11:11
cha0s
cha0s is offline
Nee, en 't is ook niet bedoeld om oude (al verdronken) koeien uit de sloot te vissen, meer 'n melding dat het niet altijd gaat zoals gezegd wordt.
Oud 24-08-2003, 11:19
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 24-08-2003 @ 12:11:
Nee, en 't is ook niet bedoeld om oude (al verdronken) koeien uit de sloot te vissen, meer 'n melding dat het niet altijd gaat zoals gezegd wordt.
Daar heb je wel gelijk in, maar ik verzeker je dat het steeds beter geregeld is en dat het tegenwoordig steeds vaker regel dan uitzondering is dat je een mail krijgt..
Oud 24-08-2003, 11:40
Simon
Simon is offline
Wil je meer rechtsgelijkheid, of meer rechtvaardigheid?
Oud 24-08-2003, 11:58
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 24-08-2003 @ 03:33:
Nee maar vind jij het dan terecht dat je eerst een waarschuwing krijgt als je met een heel zooitje een forumdeel onderspamt, en nog niet gebanned wordt?
Oud 24-08-2003, 12:04
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-08-2003 @ 12:58:
Nee maar vind jij het dan terecht dat je eerst een waarschuwing krijgt als je met een heel zooitje een forumdeel onderspamt, en nog niet gebanned wordt?
Nee, dat ik gebanned werd was terecht, de duur van de ban wat minder, maar vooruit, so be it. Als 't overduidelijk gekloot is, ja logisch dat je meteen bant; Maar wat ik minder vond was dat ik geen mail whatsoever kreeg. (je wil wel weten waar je aan toe bent, hoelang, etc..)

Laatst gewijzigd op 24-08-2003 om 12:06.
Oud 24-08-2003, 12:08
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 24-08-2003 @ 13:04:
Nee, dat ik gebanned werd was terecht, de duur van de ban wat minder, maar vooruit, so be it. Als 't overduidelijk gekloot is, ja logisch dat je meteen bant; Maar wat ik minder vond was dat ik geen mail whatsoever kreeg. (je wil wel weten waar je aan toe bent, hoelang, etc..)
Nee daar heb je gelijk in. Maar aangezien ze dat zelf nog niet wisten
Oud 25-08-2003, 23:25
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Cerberus Rvo schreef op 23-08-2003 @ 00:25:
Zelfs God zou slippertjes maken imo.
Wil je me je Godsopvatting dan even uitleggen?
Oud 25-08-2003, 23:27
de abt van sion
Overigens ben ik van mening dat er helemaal niet dient te worden.

Mensen moeten alles kunnen zeggen en er dan ook tegen kunnen dat alles tegen hen wordt gezegd.

Zo gaat dat in het leven ook.
Oud 26-08-2003, 07:29
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 26-08-2003 @ 00:27:
Ja, en irl zijn er ook regels waar iedereen zich aan te houden
heeft, doen ze dat niet, dan staat daar ook een sanctie op.
Oud 26-08-2003, 07:45
Koen
Koen is offline
Citaat:
Quiana schreef op 26-08-2003 @ 08:29:
Ja, en irl zijn er ook regels waar iedereen zich aan te houden
heeft, doen ze dat niet, dan staat daar ook een sanctie op.
En als er IRL niemand was om de regels te handhaven, werd 't een grote knokpartij. Zelfs dat is hier onmogelijk. Dus wint de irritantste. Dat gaan we dus niet doen.
Oud 26-08-2003, 10:39
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Ik daag je uit om op prime-time op Nederland 2 (of RTL 4, zo jij wilt) te gaan roepen dat Homo's dood moeten, dat turken en marokkanen per definitie crimineel zijn en gemarteld dienen te worden en dat Hitler een held is. Dan spreek ik je daarna weer.
Oud 26-08-2003, 10:46
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Tampert schreef op 26-08-2003 @ 11:39:
Ik daag je uit om op prime-time op Nederland 2 (of RTL 4, zo jij wilt) te gaan roepen dat Homo's dood moeten, dat turken en marokkanen per definitie crimineel zijn en gemarteld dienen te worden en dat Hitler een held is. Dan spreek ik je daarna weer.
Hopelijk voor de abt gaat dat dan nog

Waar die zo'n standpunt vandaan haalt, djeezes
Oud 26-08-2003, 19:35
de abt van sion
Citaat:
Tampert schreef op 26-08-2003 @ 11:39:
Die uitdaging neem ik niet aan, want ze is onzinnig. Ik zou dat soort dingen nooit roepen.
Oud 15-09-2003, 00:20
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 26-08-2003 @ 20:35:
Die uitdaging neem ik niet aan, want ze is onzinnig. Ik zou dat soort dingen nooit roepen.
Denk dat het meer "bij wijze van" was bedoeld. Ik denk niet dat hij je aanzag voor iemand die dergelijke bewoordingen dan wel gedachtes zou ondersteunen. Des al niet te min, zijn er wel mensen die dit wel graag zouden willen doen. Deze mensen mogen dit niet doen... vind je het goed dat deze mensen dit niet mogen doen, of vind je dit slecht?
Oud 15-09-2003, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Overigens ben ik van mening dat er helemaal niet dient te worden.

Mensen moeten alles kunnen zeggen en er dan ook tegen kunnen dat alles tegen hen wordt gezegd.

Waarom zou het forum gelijk moeten zijn aan het echte leven?
Oud 15-09-2003, 02:33
de abt van sion
Citaat:
Pletterprater schreef op 15-09-2003 @ 01:20:
Denk dat het meer "bij wijze van" was bedoeld. Ik denk niet dat hij je aanzag voor iemand die dergelijke bewoordingen dan wel gedachtes zou ondersteunen. Des al niet te min, zijn er wel mensen die dit wel graag zouden willen doen. Deze mensen mogen dit niet doen... vind je het goed dat deze mensen dit niet mogen doen, of vind je dit slecht?
Ik vind het nooit goed als mensen niet mogen zeggen wat ze denken. Waarom niet? Omdat ze het dan in stilte gaan denken, met alle gevaarlijke gevolgen van dien. Laat de mensen zeggen wat ze willen, wij moeten zo volwassen zijn om hun boodschappen naar waarde te schatten. En wat men ook roept, ik heb volstrekt geen boodschap aan mensen die dingen roepen als de bovengenoemde. Ik zou het zlef ook nooit doen, omdat ik het eenvoudigweg niet vind.
Oud 15-09-2003, 02:39
de abt van sion
Citaat:
Dusjcrib schreef op 15-09-2003 @ 01:24:
Waarom zou het forum gelijk moeten zijn aan het echte leven?
Het hoeft niet gelijk te zijn, maar het kan een prima functie uitoefenen als voorbereiding op.
Mensen die reageren zoals ik dat hier doe, kom je gewoon tegen, en dan is er niemand die jou beschermt en mij verbant.

Kortom, ik vind bannen niet noodzakelijk, tenzij in het geval dat men zijn/haar zelfbeheersing verliest, bijvoorbeeld bij duidelijk schelden en vloeken.

Iemand die mij de dood toewenst, zal daar - zeg jij zelf - wel zijn redenen voor hebben, dus dat accepteer ik maar, maar ik ben er niet blij mee. Maar om hem daarvoor te bannen, nee, dat zou ik niet doen, want dan blijft het bij hem smeulen, en wie weet wat daar het gevolg van zal zijn. "

Dus is het echte leven gelukkig niet gelijk aan het forum, want in het echte leven heeft nog nooit iemand me (expliciet) de dood toegewenst.
Oud 15-09-2003, 09:29
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 15-09-2003 @ 03:39:
Het hoeft niet gelijk te zijn, maar het kan een prima functie uitoefenen als voorbereiding op.
Mensen die reageren zoals ik dat hier doe, kom je gewoon tegen, en dan is er niemand die jou beschermt en mij verbant.

Kortom, ik vind bannen niet noodzakelijk, tenzij in het geval dat men zijn/haar zelfbeheersing verliest, bijvoorbeeld bij duidelijk schelden en vloeken.

Iemand die mij de dood toewenst, zal daar - zeg jij zelf - wel zijn redenen voor hebben, dus dat accepteer ik maar, maar ik ben er niet blij mee. Maar om hem daarvoor te bannen, nee, dat zou ik niet doen, want dan blijft het bij hem smeulen, en wie weet wat daar het gevolg van zal zijn. "

Dus is het echte leven gelukkig niet gelijk aan het forum, want in het echte leven heeft nog nooit iemand me (expliciet) de dood toegewenst.
Mensen komen hier nu eenmaal voornamelijk voor de lol (huiswerkfora daargelaten) en niet om voorbereid te worden op het echte leven. Men heeft dan ook het liefst een prettige sfeer en wanneer iemand het niet zo ervaart zal diegene hier wat van zeggen en zal er gekeken worden wat daaraan gedaan kan worden.

Waar maak je dat onderscheid? Iemand die scheldt verliest misschien de zelfbeheersing, maar toch kan dit een stuk minder beledigend zijn dan iemand die op de persoon gerichte opmerkingen maakt die heel beheerst gemaakt worden.

Mensen die dat doen zijn erop aangesproken en alleen daardoor zien ze meestal al in dat het geen zin heeft. Bij veel mensen werkt bannen ook op die manier, omdat je geen onderscheid kunt maken wordt die maatregel ook gebruikt bij degenen bij wie het misschien voor geen meter werkt.
Oud 15-09-2003, 10:28
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 15-09-2003 @ 03:33:
Ik vind het nooit goed als mensen niet mogen zeggen wat ze denken. Waarom niet? Omdat ze het dan in stilte gaan denken, met alle gevaarlijke gevolgen van dien. Laat de mensen zeggen wat ze willen, wij moeten zo volwassen zijn om hun boodschappen naar waarde te schatten. En wat men ook roept, ik heb volstrekt geen boodschap aan mensen die dingen roepen als de bovengenoemde. Ik zou het zlef ook nooit doen, omdat ik het eenvoudigweg niet vind.
Ik vind dat er nogal een verschil is tussen een forum en het echte leven. Het is in onze samenleving nu eenmaal zo dat mensen worden beschermd tegen uitspraken van anderen. Ik ben het op dit gebied wel met je eens maar het moet wel ergens over gaan. Als ik in een theater allemaal politieke statements maak of ik ga in de gemeenteraad lopen kaarten, het maakt geen ene biet uit want je wordt er toch uit gezet. En dat is maar goed ook. Een theater is er niet om politieke statements uit te spreken, op de publieke tribune van de gemeenteraad behoor je niet te toepen zo ook hoor je geen ruzies, discriminerende uitspraken of anderszins superstorende zaken te uiten op een forum. Het is om deze puur praktische redenen (en je zal onderhand misschien wedl weten dat ik niet echt geef om principes maar om zaken die er wél toe doen) dat bannen iets is dat in mijn optiek wel degelijk thuishoort op een discussieforum.
Oud 15-09-2003, 16:06
AngelLena
AngelLena is offline
hoe veel topics zijn hier eigenlijk al over geweest?
Maar ja, de uileg staat er al, lijkt me glashelder.
Oud 15-09-2003, 20:19
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 15-09-2003 @ 03:39:
Als iemand op een forum onder mijn beheer een ander met de dood zou bedreigen, zou ik niet alleen bannen voor het leven maar ook aangeven bij de politie. Nou heb je het misschien niet over bedreigen, maar er gelden gewoon regels. En de wet geld ook op het net.
Oud 15-09-2003, 20:22
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 15-09-2003 @ 17:06:
hoe veel topics zijn hier eigenlijk al over geweest?
Maar ja, de uileg staat er al, lijkt me glashelder.
Ik geloof dat ik er naar had gezocht, en het niet (duidelijk) had gevonden. Maar ik ben dan ook niet goed in zoeken, vraag maar aan mijn moeder (je bent een jongen of je bent het niet, he)
Oud 16-09-2003, 12:52
IloveTECHNO
IloveTECHNO is offline
Citaat:
Koen schreef op 22-08-2003 @ 22:53:
Och ja, als jij 't zegt.
op irc flikte je altijd hetzelfde dus er zal vast wel een kern van waarheid inzitten
Oud 18-09-2003, 23:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dit gaat de verkeerde richting op. De vraag van de topicstarter is naar mijn mening voldoende beantwoord.

Regels voor berichten