Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ha Nachtdiertje,
Ik herken je verhaal heel goed. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, alleen dan een jaar eerder dan jij (tot m'n 18e) en zonder de lichte paniek-aanvallen in de jeugd. Wat mij eruit heeft gehaald is door m'n favoriete hobby obsessief/fanatiek te beoefenen. Dat was toen basketball, en dat vond ik reusachtig leuk. Altijd baskteballen dus. Sochtens als ik vrij was, smiddags uit school, savonds na het eten totdat het donker werd. Want dat vond ik leuk. Het sleutelwoord is dus leuk. Wat vind jij leuk? Wat doe jij graag? Concentreer je vervolgens daarop. Verder is het misschien handig om je te realiseren dat je steeds meer de dingen gekleurd gaat zien. Je kijkt door een bepaalde bril, wat waarschijnlijk een spiraaleffect heeft. (Mensen interesseren zich niet meer voor mij, en ik ook niet voor hen, dus zij nog minder voor mij, en ik nog minder voor hun, enz.). Als je eventueel wilt mailen, dan kan dat altijd filworld@dolfijn.nl . Misschien begrijpen we elkaar. Je bent in ieder geval al een eind op de goede weg, want je ziet/realiseert je al dat er misschien iets veranderd moet worden. Geniet van het zonnetje! fil |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mee eens, ik had mijn gitaar
||
![]() |
Citaat:
De mensen zijn er wel, maar de band is er nauwelijks meer. |
![]() |
|
![]() |
Waarom zou je jezelf verliezen dan? Ooit geprobeerd "jezelf te winnen". Als je jezelf zo naar beneden haald dan ben je jezelf niet aan het verliezen. Je hebt de slag allang verloren. Als jij het fijn vind om , ik zou jouw woorden gebruiken als een 14 jarige sloeber rond te lopen is verlies een acceptabel uitkomen. Maar ik neem aan dat je verliezen niet als een acceptabel uitkomen ziet. Dus waarom probeer je jezelf niet eens te winnen dan? Kijk er zijn zat dingen die je wel goed doet en als je effe nadenkt kun je er zelf zat opnoemen.Bovendien als je dingen eens wat positiever bekijkt dan gaat het met alles beter.
groeten en sterkte
|
Verwijderd
|
idd, veel minder nadenken. filosoferen is ok, maar je moet niet te ver gaan, want je denkt jezelf vast, en je komt achter dingen die je niet wil weten.
en verder: praat. zoek iemand die wil luisteren, mag ook een vreemde zijn. ellende van je afpraten. probeer van kleine dingetjes te genieten. |
![]() |
|
Ik snap er weer eens veel te veel van denk ik.
Meestal helpt het om ff je hart leeg te storten. Er is dan niet altijd een vriend die klaarstaat (bij mij niet iig), dus dan maar tegen een vreemde lijkt mij. Ik zou zeggen, mail die persoon van hierboven, of mail een ander, bijv. mij en gooi het er allemaal uit. |
![]() |
|
![]() |
je focust je veel te veel op de negatieve dingen en bent bang goede dingen meteen te verliezen, hierdoor creeer je situaties waarin die slechte dingen 'je overkomen' en je de goede dingen niet ziet.
En als je contact met je eigen persoonlijkheid aan het verliezen bent of zo, kun je ook een neurologische stoornis hebben. In dat geval kun je het beste naar een therapeut gaan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Van de kleine dingen moet ik genieten? Kom maar eens langs zou ik zeggen ![]() Sorry, het lijkt er vandaag op dat het manisch vrolijke overheerst. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Misschien moet ik me eens laten onderzoeken op een of andere stoornis ja. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Verder 'loop' ik niet rond als een 14 jarige sloeber) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Okee aangezien je meester bent in jezelf naar beneden haalt. Heb je dus een voorbeeld hoe het niet moet. Als je in een dip zit moet je er niet te lang bij nadenken en een leuke film opzetten aangezien het assortiment van de nederlandse omroepen al erg genoeg is om depri van te worden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en tsja, alle grapjes. Beste grap van de wereld ik raad je aan hier eens te kijken ![]() laat ff horen wat je er van vond dat vind ik persoonlijk geniaal, en stiekem moet ik er altijd om grinniken, zelfs als ik in een diepe put zit. haha, en ik zal meteen langskomen. (al snapte ik de grap niet ![]() tsja kleine dingen...gewoon alles. de zon, een vreemde die zomaar naar je glimlacht, iemand die iets leuks zegt. tsja eigenlijk is dit de blinde die de lamme begeleid (of zoiets) nou ja, ik ben er altijd voor je ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Voor mijn grapje moet je toch nog maar eens goed naar je nickname kijken) Maar je hebt gelijk dat ik meer van de kleine dingen moet genieten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Misschien toch maar wat minder 'netwerk' gaan kijken. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
helaas, ik zie weinig verband tussen mijn nick en jouw grap.
maar goed. ik kan natuurlijk ook niet beoordelen welke grappen jij wel of niet leuk vindt. maja. ik kan er momenteel niet goed over praten, omdat mijn hoofdzakelijke reden tot depressiviteit en zelfhaat tijdelijk weg is. ik ben bijna vrolijk ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Lsd jaap-henk | 22 | 18-04-2010 19:46 | |
Liefde & Relatie |
[Vriendschap] Mijn 'beste vriend.' Au | 131 | 02-09-2008 18:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
macht Bongalientje | 70 | 26-01-2007 13:13 | |
Drugs & Alcohol |
Mijn paddo verslag E Che Guevara | 163 | 30-10-2005 11:38 | |
Psychologie |
Kan geen week meer met m'n ouders leven, wat nu? Rabbi Daniel | 44 | 16-06-2002 15:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Verliezen Edwin uit Kaasstad | 1 | 02-02-2002 17:24 |