Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dat wilde ik zeggen... maar toen toch maar weer niet. ik twijfelfde. maar ik denk idd dat je gelijk hebt. er zijn altijd dingen die je misschien niet zál ontdekken maar die wel bij je horen. je hebt ook altijd eigenschappen die anderen wel van je merken maar jezelf niet merkt. aan de andere kant. je interesses veranderen... maar wil dat dan zeggen dat die 'vorige' interesses niet een deel van jou zijn. het verleden hoort ook bij je, vergeet dat niet.?! kijk, zo blijf ik dus twijfelen.... ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben nog bezig, maar druk op weg. Ik denk dat ik mezelf al wel aardig ken, dat ik best eerlijk naar mezelf toe ben en dat ik al zekerrr meer van the real me heb gevonden dan enige jaren/maanden geleden. Maar natuurlijk ben ik er nog lang niet. Het zal altijd een proces blijven, en niemand zal ooit het einddoel bereiken...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb pas een tijdje gehad dat ik echt mezelf niet was, en niks kon hebben enz. dat ik echt dacht, wie ben ik nou?
Iedereen krijgt weleens zo'n periode denk ik, en dat is maar goed ook,want zo leer je jezelf alleen maar goed kennen, en kun je ook eigenschappen die je niet graag hebt proberen te veranderen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar ben ik al een tijd mee bezig en ik denk dat ik al heel ver ben. Maar ik zal altijd daarmee bezig blijven, omdat je altijd weer veranderd door omstandigheden en gebeurtenissen.
Toch vind ik dat ik mezelf wel goed ken en kan mezelf ook wel goed analyseren denk ik.. Heb wel goed door hoe ik in elkaar zit.. En kan als het ware vanaf een afstand naar mijzelf kijken.. |
![]() |
||
Citaat:
[lamepost] Dat bedoel ik dus , dat denk ik ook, das wel cool soms ofnie? ![]() maar soms ook niet.. [/lamepost] |
![]() |
|
Ik ben mezelf niet of al die jaren nooit geweest. Dat is letterlijk het geval voor mij. Vroeger (6 jaar geleden) was ik erg zelfverzekerd en was ik zoals ik was. In de 2e klas kon ik het tempo van het VWO niet bij benen en haalde ik slechte cijfers waardoor alles in me leven begon te veranderen. Ik begon een stuk onzekerder te worden en kreeg vrienden die eigenlijk niet bij me paste. Vanaf de 4e klas ben ik langzaam maar zeker weer de oude aan het worden maar de crisus die ik heb gehad ben ik nog steeds niet helemaal te boven, echter ik denk dat je jezelf nooit echt kunt vinden, men veranderd ten slotte constant door zo'n beetje alles wat je mee maakt. je zal dus blijven veranderen en dus nooit een dag dezelfde persoon zijn. Wel kan je jezelf zijn zoals je op dat moment jezelf wilt hebben. Ik vind het persoonlijk een nogal moeilijk te omchrijven begrip.
|
Verwijderd
|
nee, maar ik zit ook nog in de puberteit, dan begin je jezelf net te ontdekken. ik heb het afgelopen jaar wel veel geleerd hoor, daar niet van maar ik kan niet zeggen dat ik mezelf ken. anders zou ik weten waar alle gevoelens vandaan komen terwijl ik nog niet eens alle gevoelens ken. ik weet niet wat ik wil en wat ik moet dus het kan nog wel ff duren, maar ik blijf zoeken!
|
![]() |
|
Ik doe zoals ik doe, ik ben zoals ik ben. Geen mogelijkheid die er is om mij niet mijzelf te laten zijn. Als ik een jaar later ineens veel meer durf vanwege wat dan ook, dan ben ik dat op dat moment. Jezelf vinden... Hoe kun je jezelf vinden?
Ik geloof niet in de mens als statisch persoon, hij leert en is dynamisch en past zich aan. Vandaar dat je altijd jezelf bent, of (zoals sommige het willen benoemen) nooit jezelf. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ja dat kost me niet/nauwelijks moeite. Ik ga bijvoorbeeld naar school om te leren, ik stel mijzelf dus open om te leren. Waarom zou ik dat beperken tot school en niet tot mijn dagelijkse gang van zaken? Ik zie hier geen reden toe en alles wat ik tegen kom is een zelfverrijking. Bekrompenheid levert niks op. |
![]() |
||
Citaat:
Wat ik bedoelde is: ken je jezelf goed en blijf je jezelf kennen? Weet je wie je bent en waar je voor staat op elk moment, hoe veel je ook verandert? En waar haal jij opeens bekrompenheid vandaan?
|
![]() |
|||
Citaat:
Kwam het er lullig uit van jou? Kun je het dan ook uitleggen,want ook daar merkte ik "niks lulligs" ![]() Bekrompenheid om niet mee te veranderen met alles om je heen. Als je altijd bandshirtjes draagt omdat je het mooi vindt, en je gaat dan de mount everest beklimmen, hou je dan je bandshirtje aan? (in dit geval is de situationele factor: de omgeving en zo zijn er nog veel meer). Het ligt er dus helemaal aan hoe je situatie is. Je verandert in elke situatie, iets nieuws hoort, ergen s eens beter overna denkt, etc etc. Het is bekrompen om bij alles te blijven wat je op een bepaald moment bent. Je wilt toch groeien en niet in kinderjaren blijven hangen? (niet lullig of persoonlijke bedoelt) En over die op een na laatste vraag. Citaat:
Wel zijn er een aantal fundamentale 'principes' die niet snel zullen veranderen. Omdat de situationele factoren daar niet zo snel invloed op hebben. edit: ik moet nu gaan, dus kan niet direct reageren zoals net ![]() Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 17:46. |
![]() |
|
![]() |
nee nog steeds niet
ben nog heel veel dingen aan het verwerken, proberen mijn leven stabiel te maken maar probere ook mezelf te vinden maar ja daar heb ik nog mijn hele leven de tijd voor ja klinkt nu allemaal heel simpel maar echt makkelijk is het niet dat weten jullie vast ook wel maar ja probeer er maar zo luchtig mogelijk over te doen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk niet dat je op je twintigste jezelf al volledig gevonden kunt hebben en/of volledig jezelf kunt zijn... Wel denk ik dat veel mensen voor een heel groot deel zichzelf kunnen zijn, maar doordat je veel dingen nog niet meegemaakt hebt, kun je niet van elke situatie weten hoe je zult gaan reageren. En ik denk dat je heel je leven wel momenten tegen zult blijven komen waarbij je toch weer even aan jezelf zult moeten wennen, de één wat vaker dan de ander, maar iedereen wel eens. (Nu zijn er vast mensen die me daarover aan gaan vallen, wacht dan maar af (niet mij, niet nu, maar gewoon, de komende jaren). ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik betwijfel trouwens of iemand wel snapt wat "een compleet iemand" inhoudt... Wie o wie geeft mij het antwoord? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mjah, ik sta ook regelmatig van mezelf te kijken, dat ik zoiets heb gezegt of gedaan ofzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee.
Ik denk vaak genoeg dat ik mezelf nu wel een beetje doorheb en dat ik nu wel weet hoe ik moet leven om het gelukkigst te zijn, maar telkens ontdek ik weer nieuwe dingen of tegenovergestelde dingen enzovoorts.. Ik heb wel redelijk een idee van wie ik ben, hoe mensen mij zien, hoe ik wil dat mensen mij zien en wat ik wil bereiken. Ik heb daardoor een redelijk vaste plaats in het leven gevonden al voelt het eigenlijk zo instabiel als wat.. Het blijft gewoon altijd ingewikkeld |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is handig, maar soms wou ik ook gewoon dat ik gewoon mezelf gewoon mezelf kon laten en ja, ik heb de neiging mensen te vertellen hoe ik echt in elkaar zit.. Terwijl ik het fijn vind als mensen ook beetje toch op zoek gaan naar wie ik eigenlijk ben. Misschien dat zij dan tot andere conclusies komen. Alleen doordat ik dus eigenlijk als het ware mezelf ga analyseren doe ik het eigenlijk al voor ze. Vaak is het ook zo dat mensen me aankijken van: he? Ben jij dat? Ben jij zo? Dan denken ze heel anders over me en dat komt door mn maskertje.. |
![]() |
|
Ja, mezelf wel en ik ben er niet blij mee....lijkt wel of ik een lek in mijn hoofd heb zitten waar al het intelligente in mij door naar buiten suipelt en mij leeghoofdig achterlaat.
Over mezelf dus wel, maar mijn leven: nee. Heb nog geen planning gemaakt van wat ik nu precies allemaal wil. (niet concreet dan) |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Liefde & Relatie |
ben ik nou een loser? of niet :S Just Jer | 47 | 18-08-2009 20:50 | |
Liefde & Relatie |
Niet leuk genoeg.. Dice94 | 37 | 23-12-2008 17:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het evangelie van Judas Verwijderd | 24 | 02-05-2005 19:55 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |