Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 08:48
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Hey, sinds een paarweken zit er een raar bultje op de onderkant an mijn ringvinger. Het is blauw/paars en zit (als ik het goed voel) niet vast (maar wel echt ín mijn vinger dus onder mijn huid ). Ik heb mijn ring al afgedaan omdat ik dacht dat het daar misschien mee te maken had (je weet het maar nooit ) maar het zit er nog steeds. Laatst was ineens het hele onderste gedeelte van mijn vinger paars en enorm gezwollen en het klopte. Op zich heb ik er geen last van en ik heb het idee dat het nu weer iets kleiner geworden is maar ik vraag me toch af wat dit allemaal te betekenen heeft .
Oud 08-07-2003, 08:56
Methuselah
Methuselah is offline
Je kan naar 'n dokter gaan en vragen wat 't is...
Oud 08-07-2003, 09:00
maf fluitketeltje
Citaat:
Methuselah schreef op 08-07-2003 @ 09:56:
Je kan naar 'n dokter gaan en vragen wat 't is...
goh , maar ik heb nogal een hekel aan naar de dokter gaan (tandarts daarentegen weer geen problemen mee ) dus als iemand hier een idee heeft... kun je altijd eerst proberen he, bovendien kijk ik het liever nog even aan, zolang ik er geen last van heb...
Oud 08-07-2003, 09:03
Brown eye
Brown eye is offline
Ik zou niet echt weten wat je eraan zou kunnen doen, niet dat ik weet wat het zou kunnen zijn! Misschien toch maar even naar de dokter, want er mee blijven zitten heeft ook niet echt zin en dan weet je tenminste wat het is...!
Oud 08-07-2003, 09:17
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 08-07-2003 @ 10:00:
goh , maar ik heb nogal een hekel aan naar de dokter gaan (tandarts daarentegen weer geen problemen mee ) dus als iemand hier een idee heeft... kun je altijd eerst proberen he, bovendien kijk ik het liever nog even aan, zolang ik er geen last van heb...
Je hebt 't al 'n paar weken, je hebt 't over iets héél erg vreemd imho dus dan raad ik je aan om naar 'n dokter te gaan, die mensen bijten je vinger heus niet af.
Oud 08-07-2003, 09:43
maf fluitketeltje
Citaat:
Methuselah schreef op 08-07-2003 @ 10:17:
Je hebt 't al 'n paar weken, je hebt 't over iets héél erg vreemd imho dus dan raad ik je aan om naar 'n dokter te gaan, die mensen bijten je vinger heus niet af.
Aan de andere kant heb ik het idee dat het minder wordt, dus als mijn lichaam het zelf oplost . Mja, kweet het ik ben eigenwijs maar ik heb echt een enorme hekel aan doktersbezoeken .
Oud 08-07-2003, 09:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 08-07-2003 @ 10:17:
.. die mensen bijten je vinger heus niet af.
ze gaan meestal meteen voor je hele hand
Grapje mensen, grapje!

Ik zou idd ook maar naar de dokter gaan, het is niet zo dat hij per direct het mes pakt en idd je vinger eraf zaagt. Meestal zegt hij wat hij denkt dat het is en legt de behandeling aan je voor.. Meestal moet je dan later terug komen om die behandeling te ondergaan (ligt er maar net aan hoe lang of dat het duurt)..
Misschien is het wel een gewoon wratje en bevriest hij hem even..
Oud 08-07-2003, 10:09
never mind
never mind is offline
als het niet los van je vel is (en dus niet meebeweegt als je je vel beweegt) is het meestal aan te raden naar de dokter te gaan.... Kan iets ernstigs zijn.. Dat kloppen en dat paarse klinkt ook niet erg gezond

Ik zou het echt doen (ondanks dokter-fobie!!!)
Oud 08-07-2003, 11:32
maf fluitketeltje
Citaat:
never mind schreef op 08-07-2003 @ 11:09:
als het niet los van je vel is (en dus niet meebeweegt als je je vel beweegt) is het meestal aan te raden naar de dokter te gaan.... Kan iets ernstigs zijn.. Dat kloppen en dat paarse klinkt ook niet erg gezond

Ik zou het echt doen (ondanks dokter-fobie!!!)
Het zit los, dat is ook altijd het eerste wat ik bekijk (alsof ik dagelijks overal bulten heb ) maar dat kloppen was 1 keer verder is het sindsdien geslonken.
Oud 08-07-2003, 11:34
maf fluitketeltje
Het is trouwens geen gezel oid hoor hert lijkt meer een soort bolletje bloed ofzo, maar het is echt al veel kleiner, ik vraag me gewoon af wat het is.
Oud 08-07-2003, 12:15
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 08-07-2003 @ 12:34:
Het is trouwens geen gezel oid hoor hert lijkt meer een soort bolletje bloed ofzo, maar het is echt al veel kleiner, ik vraag me gewoon af wat het is.
Kan het een teek zijn?
Oud 08-07-2003, 12:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 08-07-2003 @ 12:32:
Het zit los, dat is ook altijd het eerste wat ik bekijk (alsof ik dagelijks overal bulten heb ) maar dat kloppen was 1 keer verder is het sindsdien geslonken.
Kan het niet zijn dat je ring bekneld heeft gezeten om je vinger, bijvoorbeeld in je slaap en dat het een soort blauwe plek is zeg maar, dan kanje het ook verklaren dat ie is geslonken. Je zou eens kunnen proberen met ijs. Ik vind het alleen niet echt gezond klinken dus ik zou niet te lang wachten om toch maar ff langs je huisarts te gaan.
Oud 08-07-2003, 12:28
maf fluitketeltje
Het is zeker geen teek, teken gaan niet onder je huid zitten (ieuwl ).

Het zou inderdaad met m'n ring te maken kunnen hebben maar het is echt een balletje, niet echt blauwe plek. Eerst was het ook wat gevoelig maar dat is ook weg dus op zich... Maar khoud het wel in de gaten hoor .
Oud 08-07-2003, 12:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef op 08-07-2003 @ 13:28:
Het is zeker geen teek, teken gaan niet onder je huid zitten (ieuwl ).

Het zou inderdaad met m'n ring te maken kunnen hebben maar het is echt een balletje, niet echt blauwe plek. Eerst was het ook wat gevoelig maar dat is ook weg dus op zich... Maar khoud het wel in de gaten hoor .
Mn broertje had een poosje terug op zn huid een soort bloedvat liggen, maar dat was een donkerrood / paarsig bobbeltje, het zat wel vrij los. Maar bij jou is het onder je huid, maar misschien dat het toch zoiets is
Oud 08-07-2003, 18:15
never mind
never mind is offline
bloeduitstorting niet?
Geirriteerd wondje?
Vetophoping?

Ehh..

Regels voor berichten