Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 10:47
qghp
qghp is offline
Hey ik had ff een vraagje over pigmentvlekken,
Ik heb al een paar jaar een grote donkere vlek op mn buik zitten ( zo'n 10 bij 8 cm)
Daar maakte ik me eerst niet zoveel druk over maar vorig jaar kreeg ik er een witte bij op mn rug, deze zit precies om een moedervlek heen en heeft een doorsnede van ong 4 cm ( beetje moelijk te meten op je rug )
Ik heb toen ok al eens gevraagd wat dat kon zijn en toen hoorde ik dat het waarschijnlijk zonnevlekken waren ofzo? en dat deze weer zou bijtrekken, maar dit is dus niet het geval hij lijkt allleen maar groter te worden.
Nu heb ik ook nog een kleine witte van 1cm in mn nek zitten .

En wat ik em dus af vroeg : Is dit gevaarlijk en kan het nog verder uitbreiden?
En is het mogelijk om ze te laten verwijderen op een of andere manier?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 12:14
soske
soske is offline
Ik zou der es mee naar de dokter gaan, meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk.
Oud 06-07-2003, 12:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 06-07-2003 @ 11:47:
Daar maakte ik me eerst niet zoveel druk over maar vorig jaar kreeg ik er een witte bij op mn rug, deze zit precies om een moedervlek heen
Om een moedervlek heen? Naar de dokter! Je moet ongelofelijk uitkijken met moedervlekken. Ik heb een keer bij de dokter gezien wat er allemaal kan gebeuren, en daar waren ook moedervlekken bij met witte randen eromheen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:02
koelkastje
koelkastje is offline
Ik had eerst een keer in mijn hals een moedervlek met een witte rand er om heen, die ook groter werd. Toen was ik even naar de dokter gegaan en die zijn dat het idd pigmentvlekken waren. Nu zie je hem bijna niet meer, alleen wanneer ik in de zomer weer bruiner wordt, dan valt die plek ook meer op, en dat verbrand eigenlijk ook altijd. Ik heb ook een zo'n vlek op mijn rug, en die verschijnt ook vaak in de zomer weer. Gelukkig zijn ze niet echt groot (Bij mij worden ze ook niet meer groter), maar eigenlijk zie je ze alleen wanneer ik dus echt duidelijk bruiner ben geworden.
Maar misschien is het toch verstandig om nog even langs de dokter te gaan.
Oud 06-07-2003, 18:34
Brown eye
Brown eye is offline
Ik zou echt ff naar de dokter gaan als ik jou was!!
Oud 06-07-2003, 21:04
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik heb ook pigmentvlekken op m'n benen, gelukkig valt dat in de zomer niet zoveel op, maar in de winter ben ik degene met de bruinste benen! Alleen ik ben er zo mee geboren en maak me er ook geen zorgen over. Maar als ze (in jou geval) er nog maar een paar jaar zitten zou ik toch eens op onderzoek gaan..
Oud 06-07-2003, 21:29
pyres74
pyres74 is offline
'witte plekjes' zijn echt niet zo erg als je denkt
ik heb ze op mn bovenbeen (zolang ik het me kan herinneren) en ik heb er geen last van. ik kan wel begrijpen dat jij je er misschien aan stoort.

maar btw: moedervlekken die groeien of op rare plekken zitten, altijd mee naar de huisarts gaan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 21:39
Spoonie
Spoonie is offline
heb zelfs ook soort van deze witte plekken ben er ook mee geboren.
zelf erger ik me er niet aan maar die zo is wel best groot loopt echt tot aan m'n kont door en ook over m'n buik.
word zo ie zo al nie echt bruin dus zo erg is het nie maar als die dingen groeien net zoals bij moedervlekken met je direct naar de dokter.

als een moedervlek groeit is het waarschijnlijk huidkanker en daar moet je echt zo snel mogelijk bij zijn.

gewoon naar de dokter gaan zoals iedereen dat al zegt
Oud 06-07-2003, 21:47
ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb ook zoiets op m'n arm, maar ja niet echt groot, vind het niet zo mooi, maar ja zo erg is 't niet.
Oud 06-07-2003, 23:23
Simon
Simon is offline
Ik heb ook een pygmentvlek! Op mijn rechterborst en die kreeg ik zo rond mijn twaalfde. Geloof ik. Ik ben ervoor naar de dokter geweest en die zei dat het niks kwaadaardigs was. Bij jou zal er ook wel niet veel aan de hand zijn, maar misschien is het voor de zekerheid toch wel verstandig om even naar de dokter te gaan. Voor de zekerheid.

Trouwens, pygmentvlekken zijn gaaf. Een meisje zei een keer dat ik wel een beetje op een luipaard leek. Dus, dat is goed.

Regels voor berichten