Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2003, 08:35
bloemkool
bloemkool is offline
ik heb nu een jaar een hamster, maar eergister wilde ik hem uit de kooi halen, was zn buik vies en zn ogen zaten dicht
ook had hij een soort gezwel onder zn kin, en zn wang is helemaal dik, terwijl er geen eten in zn wangzak zit.
toen we hem op de tafel neer zetten, tolde die steeds, hij kan niet rechtdoor lopen en valt steeds om.
hij zit nu steeds heel stil in een hoekje van de kooi en eet/drinkt niet. is dit een ziekte waar iets aan te doen is, of is zijn "tijd"gewoon gekomen?
Oud 16-09-2003, 08:36
murwari
murwari is offline
Ik denk dat je het beste gewoon richting de dierenarts gaat...
Oud 16-09-2003, 08:39
bloemkool
bloemkool is offline
tja, das dus het probleem.

ik ben van 7 uur sochtends tot 9 uur savonds gewoon echt in de weer.

om half 8 moet ik van huis om op tijd op school te zijn (ik studeer in leiden), om 5 uur is school uit, om 6 uur moet ik op mn werk zijn tot 9 uur savonds. en ik weet niet wat dierenarts kost.
ik heb er best geld voor over, maar ik weet niet of het nog zin heeft, omdat het beestje er zo beroerd aan toe is (zn vacht zit ook helemaal door elkaar, terwijl hij zichzelf eerst altijd netjes schoon poetste.)
ik bel me ma anders wel ff, die is om 4 uur klaar met werken. maybe kan zij ff gaan
Oud 16-09-2003, 08:42
murwari
murwari is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 16-09-2003 @ 09:39:

ik bel me ma anders wel ff, die is om 4 uur klaar met werken. maybe kan zij ff gaan
Oud 16-09-2003, 14:52
Belle
Belle is offline
Ik vind dat als je een dier neemt je sowieso naar de dierenarts moet gaan als er wat is. Of het beestje nou nog te helpen is of niet. Gisteren ben ik met mijn zwaar zieke ratje naar de dierenarts gegaan, terwijl ik eigenlijk al wist dat behandeling geen zin meer had. Ik heb haar op deze manier een verder lijden bespaart, ik heb dr in laten slapen. Mijn opvatting is dat je dat je diertje verplicht bent, hoe dan ook
Oud 16-09-2003, 15:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
oei... hamsters leven gemiddeld wel langer dan een jaar, dus dit s foute boel. Het kan in het ergste geval kanker zijn (gezwel, gebrek aan eetlust...), maar het kan ook en abcess zijn, en die zijn redlijk eenvoudig te verwijderen. Bezoek de dierenarts!!!
Oud 16-09-2003, 15:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
jessiej schreef op 16-09-2003 @ 15:52:
Ik vind dat als je een dier neemt je sowieso naar de dierenarts moet gaan als er wat is. Of het beestje nou nog te helpen is of niet. Gisteren ben ik met mijn zwaar zieke ratje naar de dierenarts gegaan, terwijl ik eigenlijk al wist dat behandeling geen zin meer had. Ik heb haar op deze manier een verder lijden bespaart, ik heb dr in laten slapen. Mijn opvatting is dat je dat je diertje verplicht bent, hoe dan ook
helemaal mee eens.
Oud 16-09-2003, 16:20
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 16-09-2003 @ 16:57:
oei... hamsters leven gemiddeld wel langer dan een jaar, dus dit s foute boel. Het kan in het ergste geval kanker zijn (gezwel, gebrek aan eetlust...), maar het kan ook en abcess zijn, en die zijn redlijk eenvoudig te verwijderen. Bezoek de dierenarts!!!
Ik vind ook dat je zo snel mogelijk naar de dierenarts moet gaan hoor. Hoe kan je hamster opeens zo ziek zijn? was het echt binnen 1 dag?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:45
MUTS123
MUTS123 is offline
Wat doet het er nou toe wat het kost? (oke, er zullen vast grenzen zijn). Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen voor dat beestje (ook al is het "maar" een hamstertje) dus ik vind dat je dan wel met 'm naar de DA moet als ie iets mankeert. Al is er niks meer aan te redden, dan ga je hem toch niet laten wachten op een langzame pijnlijke dood?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:25
Exhumed
Exhumed is offline
Denk niet dat dat een succesnummer gaat worden. Denk dat ie wel dood is as we speak
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 19:31
Belle
Belle is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 16-09-2003 @ 19:45:
Wat doet het er nou toe wat het kost? (oke, er zullen vast grenzen zijn). Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen voor dat beestje (ook al is het "maar" een hamstertje) dus ik vind dat je dan wel met 'm naar de DA moet als ie iets mankeert. Al is er niks meer aan te redden, dan ga je hem toch niet laten wachten op een langzame pijnlijke dood?
helemaal mee eens, ik loop ondertussen ook leeg op de Dierenarts kosten (mja wat wil je met 26 ratten en 2 gerbils) maar dat is waar ik voor gekozen heb toen ik ze aanschafte, als je dat niet op wil brengen moet je niet aan beesten beginnen.
Als het nou te duur is.. nee joh laat het beestje maar lijden dan
Beestjes zijn geen speelgoed, daar zitten kosten en verantwoordelijkheden aan, en die heb je te nemen.
En dat je moet werken, tsja, ik heb ook al vaker vrij moeten nemen als er een beestje wat had. en anders zoek je iemand die wel kan gaan!

goed, sorry voor mijn felle reactie, maar ik kan hier zo moe van worden, mensen die een beestje nemen, maar er vervolgens wel moeilijk over doen als ze naar de dierenarts moeten..
Oud 17-09-2003, 12:02
bloemkool
bloemkool is offline
hallo,

bedankt voor de reacties. ik kwam gister middag thuis en me ma was weg. ik reed meteen naar de dierenarts, me ma kwam net naar buiten. ze had mn hamster naar de dierenarts gebracht, hij bleek een zeer progressieve vorm van kanker in zn hoofd te hebben. we hebben hem in laten slapen. heel treurig maar wel het beste
we hebben m in de tuin begraven
Oud 17-09-2003, 15:39
murwari
murwari is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 17-09-2003 @ 13:02:
hallo,

bedankt voor de reacties. ik kwam gister middag thuis en me ma was weg. ik reed meteen naar de dierenarts, me ma kwam net naar buiten. ze had mn hamster naar de dierenarts gebracht, hij bleek een zeer progressieve vorm van kanker in zn hoofd te hebben. we hebben hem in laten slapen. heel treurig maar wel het beste
Het spijt me voor je...
Oud 17-09-2003, 18:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ceaunijntje schreef op 17-09-2003 @ 13:02:
hallo,

Ahh, wat zielig, sorry voor je maar het is wel het beste wat je voor je hamster hebt kunnen doen. Toch lief dat je moeder met hem naar de dierenarts is gegaan
Oud 17-09-2003, 19:54
SuperSanne
SuperSanne is offline
Sterkte . Overigens wel heel goed van je dat je niet langer hebt gewacht, anders had hij alleen maar meer geleden.
Oud 20-09-2003, 19:06
kees17
kees17 is offline
Citaat:
Als het beest niet meer te redden is maak ik hem zelfs wel dood(behalve bij honden). Zo had ik een keer een kat bij mijn violere gehad(hoezo doen katten niks ), het gevolg was een kanarie met een gebroken pootje. Dus heb ik mijn luchtuks gehaalt en hem door zijn kop geschoten. Want was ik er naar de veearts geweest heeft hij vast en zeker gezegt, ja hier kan ik niks meer aan doen, dus laten in slapen. En had ik weer een rekening van tientallen euro's, terwijl een schot door de kop even pijnloos is en goedkoper is.
Oud 20-09-2003, 20:27
shao-kahn
shao-kahn is offline
Citaat:
kees17 schreef op 20-09-2003 @ 20:06:
Als het beest niet meer te redden is maak ik hem zelfs wel dood(behalve bij honden). Zo had ik een keer een kat bij mijn violere gehad(hoezo doen katten niks ), het gevolg was een kanarie met een gebroken pootje. Dus heb ik mijn luchtuks gehaalt en hem door zijn kop geschoten. Want was ik er naar de veearts geweest heeft hij vast en zeker gezegt, ja hier kan ik niks meer aan doen, dus laten in slapen. En had ik weer een rekening van tientallen euro's, terwijl een schot door de kop even pijnloos is en goedkoper is.
spuitje is wel netter , maar je hebt wel gelijk
Oud 21-09-2003, 11:50
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 20-09-2003 @ 20:06:
*is met stomheid geslagen en weet daarom geen woord uit te brengen*
Oud 21-09-2003, 19:01
Verwijderd
Een kanarie met een gebroken pootje doodschieten, en ik maar denken dat ik abnormaal was

Dat beest had gered kunnen worden

Maar ach, het is toch geen serieuze post
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 19:47
Eerepeerie
Eerepeerie is offline
Neej hoor groot gelijk. Als je toch al weet dat er niets meer te redden valt beestje geen pijn laten lijden en zo snel mogelijk uit zijn lijden verlossen. Als je een goede techniek hebt om het beestje snel zijn nek om te draaien zonder veel pijn is dat voor het beestje echt wel beter.
Oud 22-09-2003, 11:55
bloemkool
bloemkool is offline
deadlock. smoel

jemig als je een huisdier neemt en die moet ingeslapen worden omdat ie pijn lijdt ga je toch niet lopen zeiken dat t geld kost?
voor me hamster (waarover dit topic ging) heb ik ook gewoon 22 euro op tafel gelegd.
Oud 22-09-2003, 13:41
Eerepeerie
Eerepeerie is offline
Gaat ook niet om het geld. gaat er om dat als je het zelf kan dan niet naar de dierenarts hoeft. Zo'n ritje kan voor een dier ook een hoop stress veroorzaken. Gaat neit om geld. Ik kan het zelf ook niet dus ik zou er al het geld van de wereld voor neer leggen om er voor te zorgen dat een dier zo snel mogelijk uit zijn lijden verlost is.
Oud 24-09-2003, 07:42
kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-09-2003 @ 12:50:
*is met stomheid geslagen en weet daarom geen woord uit te brengen*
Nee ben jij er nu ook achter gekomen dat het veel goedkoper kan?

[qoute] Gauloises schreef:
Een kanarie met een gebroken pootje doodschieten, en ik maar denken dat ik abnormaal was

Dat beest had gered kunnen worden

Maar ach, het is toch geen serieuze post[\quote]

Het is wel serieus, ja er bestaan nog mensen in deze wereld die wel een beest kunnen doodmaken(wij zijn ommers niet allemaal van die alto's). En wat kan een dierenaarts nou doen aan een gebroken pootje bij een kanarie?

@Ceaunijntje , als je zelf een dier kan doodmaken, op een pijnloze manier, waarom zou jij dan naar de dierenarts gaan?
Oud 24-09-2003, 18:16
MUTS123
MUTS123 is offline
Misschien zijn de meeste niet zo hard en makkelijk in het doodmaken van een dier als jij Kees17? Als jij later halfdood in het ziekenhuis komt....och, laten we hem maar heel hard doodslaan want waarschijnlijk komt het toch niet meer goed en het gaat toch alleen maar geld kosten?
Jij bent dan wel geen hamster maar het komt toch op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
MUTS123 schreef op 24-09-2003 @ 19:16:
Misschien zijn de meeste niet zo hard en makkelijk in het doodmaken van een dier als jij Kees17? Als jij later halfdood in het ziekenhuis komt....och, laten we hem maar heel hard doodslaan want waarschijnlijk komt het toch niet meer goed en het gaat toch alleen maar geld kosten?
laan niet, schieten wel. maar voor die tijd ben ik toch al gesprongen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2003, 14:04
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Mja mijn hamster had het ook,heeft een week lang als een gek in zijn hok lopen rennen en tollen en op een dag werd ie ineens helemaal stijf...dood...hehe
Oud 26-09-2003, 14:24
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef op 26-09-2003 @ 15:04:
Mja mijn hamster had het ook,heeft een week lang als een gek in zijn hok lopen rennen en tollen en op een dag werd ie ineens helemaal stijf...dood...hehe
Grappig ja.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 19:19
kees17
kees17 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 24-09-2003 @ 19:16:
Een vraagje eet jij vlees, of ben jij een veganist?

Waarom zou ik met een hamster die toch op sterven ligt naar de dierenarst gaan, en hem laat inslaapen(weet niet hoe ze het doen, maar ze zullen, z'n beest wel vergassen, want met een naald lijk me nogal pijnlijk), terwijl ik hem thuis gewoon met een klomp kan doodslaan(een klap en het is gebeurt, en je hoeft z'n beest niet helemaal naar de veearts te slepen).
Oud 26-09-2003, 19:28
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
kees17 schreef op 26-09-2003 @ 20:19:

Waarom zou ik met een hamster die toch op sterven ligt naar de dierenarst gaan, en hem laat inslaapen(weet niet hoe ze het doen, maar ze zullen, z'n beest wel vergassen, want met een naald lijk me nogal pijnlijk), terwijl ik hem thuis gewoon met een klomp kan doodslaan(een klap en het is gebeurt, en je hoeft z'n beest niet helemaal naar de veearts te slepen).
Sommige mensen hebben ook nog zoiets als een emotionele band met hun huisdier, en die kan heel ver gaan. Vergelijk het maar eens met een situatie waarin jij je terminaal zieke moeder met een baksteen de hersenen moet inslaan. Dan zul je toch ook niet meteen enthousiast aan de slag gaan, of wel soms?

Beetje respect voor mensen met huisdieren mag best wel
Oud 27-09-2003, 12:21
kees17
kees17 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-09-2003 @ 20:28:
Sommige mensen hebben ook nog zoiets als een emotionele band met hun huisdier, en die kan heel ver gaan. Vergelijk het maar eens met een situatie waarin jij je terminaal zieke moeder met een baksteen de hersenen moet inslaan. Dan zul je toch ook niet meteen enthousiast aan de slag gaan, of wel soms?

Beetje respect voor mensen met huisdieren mag best wel
Man we hebben het hier over een hamster, zelke beesten leven toch maar 2-3 jaar. Vroeger toen ik een jaar of 5-6 was huilde ik om een hamster, maar dat doe ik allang niet meer.
Oud 27-09-2003, 15:48
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 27-09-2003 @ 13:21:
Man we hebben het hier over een hamster, zelke beesten leven toch maar 2-3 jaar. Vroeger toen ik een jaar of 5-6 was huilde ik om een hamster, maar dat doe ik allang niet meer.
We bedoelen dat er mensen zijn zie bijzonder gehecht zijn aan hun huisdier, of dat nou een hamster of een zuid-afrikaanse brulaap is. En als dan één of andere pipo ten tonele verschijnt en doodleuk meld dat hij dat soort beesten (hoe "pijnloos" het ook moge zijn") hewoon met een baksteen doodslaat, dat hard kan aankomen. Misschien is het inderdaad even pijnloos als een spuitje, maar het blijft grof, en daar kwets je dus een hoop mensen mee. (inclusief mijzelf, ik ben nou eenmaal erg visueel ingesteld)
Oud 27-09-2003, 16:05
MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 26-09-2003 @ 20:19:

Ik ben vegetarier....maar ik vraag me af wat dit met dit onderwerp te maken heeft?

Waarom ik dat zou doen?
Misschien omdat ik zo'n beestje niet eens dood zou KUNNEN slaan. Noem me maar een softy maar ik KAN dat simpelweg gewoon niet.

Citaat:
kees17 schreef op 27-09-2003 @ 13:21:
Stoer joh!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 09:17
kees17
kees17 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 27-09-2003 @ 17:05:
Ik ben vegetarier....maar ik vraag me af wat dit met dit onderwerp te maken heeft?

Waarom ik dat zou doen?
Misschien omdat ik zo'n beestje niet eens dood zou KUNNEN slaan. Noem me maar een softy maar ik KAN dat simpelweg gewoon niet.
Dan breng je hem toch naar de veearts.
Oud 28-09-2003, 09:29
kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 27-09-2003 @ 16:48:
We bedoelen dat er mensen zijn zie bijzonder gehecht zijn aan hun huisdier, of dat nou een hamster of een zuid-afrikaanse brulaap is. En als dan één of andere pipo ten tonele verschijnt en doodleuk meld dat hij dat soort beesten (hoe "pijnloos" het ook moge zijn") hewoon met een baksteen doodslaat, dat hard kan aankomen. Misschien is het inderdaad even pijnloos als een spuitje, maar het blijft grof, en daar kwets je dus een hoop mensen mee. (inclusief mijzelf, ik ben nou eenmaal erg visueel ingesteld)
Deze discussie is ooit begonnen omdat ik hier op regeerde:

Ik zei toen als ik een beest had die dood ziek was dat ik hem zelf wel de nek omdraaide. Want ik ben gewoon niet een persoon die met een een doodzieke beest naar de dierenarts gaat terwijl ik het even pijnloos kan doen
Oud 28-09-2003, 12:36
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
kees17 schreef op 28-09-2003 @ 10:29:
Ik zei toen als ik een beest had die dood ziek was dat ik hem zelf wel de nek omdraaide. Want ik ben gewoon niet een persoon die met een een doodzieke beest naar de dierenarts gaat terwijl ik het even pijnloos kan doen
Na gut, dat is je goed recht, maar reken er dan op dat er ook mensen zijn die dat een minder prettig idee vinden (om het maar eens zacht uit te drukken), en dat ook laten merken. Zie dit topic.
Oud 29-09-2003, 20:35
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 27-09-2003 @ 16:48:
hier ben ik het mee eens

LoL @ de zuid-afrikaanse brulaap
Reageren

Regels voor berichten