Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind dat als je een dier neemt je sowieso naar de dierenarts moet gaan als er wat is. Of het beestje nou nog te helpen is of niet. Gisteren ben ik met mijn zwaar zieke ratje naar de dierenarts gegaan, terwijl ik eigenlijk al wist dat behandeling geen zin meer had. Ik heb haar op deze manier een verder lijden bespaart, ik heb dr in laten slapen. Mijn opvatting is dat je dat je diertje verplicht bent, hoe dan ook
|
oei... hamsters leven gemiddeld wel langer dan een jaar, dus dit s foute boel. Het kan in het ergste geval kanker zijn (gezwel, gebrek aan eetlust...), maar het kan ook en abcess zijn, en die zijn redlijk eenvoudig te verwijderen. Bezoek de dierenarts!!!
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Wat doet het er nou toe wat het kost? (oke, er zullen vast grenzen zijn). Jij hebt de verantwoordelijkheid genomen voor dat beestje (ook al is het "maar" een hamstertje) dus ik vind dat je dan wel met 'm naar de DA moet als ie iets mankeert. Al is er niks meer aan te redden, dan ga je hem toch niet laten wachten op een langzame pijnlijke dood?
|
![]() |
||
Citaat:
Als het nou te duur is.. nee joh laat het beestje maar lijden dan ![]() Beestjes zijn geen speelgoed, daar zitten kosten en verantwoordelijkheden aan, en die heb je te nemen. En dat je moet werken, tsja, ik heb ook al vaker vrij moeten nemen als er een beestje wat had. en anders zoek je iemand die wel kan gaan! goed, sorry voor mijn felle reactie, maar ik kan hier zo moe van worden, mensen die een beestje nemen, maar er vervolgens wel moeilijk over doen als ze naar de dierenarts moeten..
|
hallo,
bedankt voor de reacties. ik kwam gister middag thuis en me ma was weg. ik reed meteen naar de dierenarts, me ma kwam net naar buiten. ze had mn hamster naar de dierenarts gebracht, hij bleek een zeer progressieve vorm van kanker in zn hoofd te hebben. we hebben hem in laten slapen. heel treurig maar wel het beste we hebben m in de tuin begraven
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Neej hoor groot gelijk. Als je toch al weet dat er niets meer te redden valt beestje geen pijn laten lijden en zo snel mogelijk uit zijn lijden verlossen. Als je een goede techniek hebt om het beestje snel zijn nek om te draaien zonder veel pijn is dat voor het beestje echt wel beter.
|
deadlock. smoel
![]() jemig als je een huisdier neemt en die moet ingeslapen worden omdat ie pijn lijdt ga je toch niet lopen zeiken dat t geld kost? voor me hamster (waarover dit topic ging) heb ik ook gewoon 22 euro op tafel gelegd.
|
![]() |
Gaat ook niet om het geld. gaat er om dat als je het zelf kan dan niet naar de dierenarts hoeft. Zo'n ritje kan voor een dier ook een hoop stress veroorzaken. Gaat neit om geld. Ik kan het zelf ook niet dus ik zou er al het geld van de wereld voor neer leggen om er voor te zorgen dat een dier zo snel mogelijk uit zijn lijden verlost is.
||
Citaat:
[qoute] Gauloises schreef: Een kanarie met een gebroken pootje doodschieten, en ik maar denken dat ik abnormaal was Dat beest had gered kunnen worden Maar ach, het is toch geen serieuze post[\quote] Het is wel serieus, ja er bestaan nog mensen in deze wereld die wel een beest kunnen doodmaken(wij zijn ommers niet allemaal van die alto's). En wat kan een dierenaarts nou doen aan een gebroken pootje bij een kanarie? @Ceaunijntje , als je zelf een dier kan doodmaken, op een pijnloze manier, waarom zou jij dan naar de dierenarts gaan?
|
Misschien zijn de meeste niet zo hard en makkelijk in het doodmaken van een dier als jij Kees17? Als jij later halfdood in het ziekenhuis komt....och, laten we hem maar heel hard doodslaan want waarschijnlijk komt het toch niet meer goed en het gaat toch alleen maar geld kosten?
Jij bent dan wel geen hamster maar het komt toch op hetzelfde neer. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou ik met een hamster die toch op sterven ligt naar de dierenarst gaan, en hem laat inslaapen(weet niet hoe ze het doen, maar ze zullen, z'n beest wel vergassen, want met een naald lijk me nogal pijnlijk), terwijl ik hem thuis gewoon met een klomp kan doodslaan(een klap en het is gebeurt, en je hoeft z'n beest niet helemaal naar de veearts te slepen).
||
Citaat:
Beetje respect voor mensen met huisdieren mag best wel ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Waarom ik dat zou doen? Misschien omdat ik zo'n beestje niet eens dood zou KUNNEN slaan. Noem me maar een softy maar ik KAN dat simpelweg gewoon niet. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
jessiej schreef op 16-09-2003 @ 15:52: Ik vind dat als je een dier neemt je sowieso naar de dierenarts moet gaan als er wat is. Of het beestje nou nog te helpen is of niet. Gisteren ben ik met mijn zwaar zieke ratje naar de dierenarts gegaan, terwijl ik eigenlijk al wist dat behandeling geen zin meer had. Ik heb haar op deze manier een verder lijden bespaart, ik heb dr in laten slapen. Mijn opvatting is dat je dat je diertje verplicht bent, hoe dan ook Ik zei toen als ik een beest had die dood ziek was dat ik hem zelf wel de nek omdraaide. Want ik ben gewoon niet een persoon die met een een doodzieke beest naar de dierenarts gaat terwijl ik het even pijnloos kan doen
||
Citaat:
||
Citaat:
LoL @ de zuid-afrikaanse brulaap ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |