Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2003, 20:35
???
??? is offline
mag jou vriend/vriendin afspreken met zijn of haar ex???

dan moet je het zo zien, je hebt bijv. een jaar verkering met een (voor de makkelijkheid doe ik ff meisje) meisje. dat meisje heeft 2 jaar terug een halfjaar verkering gehad met een jongen. daar is veel misgegaan en zij heeft je daar alles van verteld.

nu hebben op een of andere manier weer contact gekregen.

wat vind jij als vriend van haar mogen ze weer vrienden worden?
of vind je praten via msn en mail goed maar niet face to face contact met elkaar dus elkaar niet zien?

laat me ff weten en ook de reden waarom wel of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2003, 20:38
Koit
Koit is offline
Ik vind van wel, omdat het in feite gewoon uit is. En ten tweede, hou je vast hier komt een mega cliché: relaties zijn gebaseerd op vertrouwen. Dus als je je vriend vraagt of hij nog iets voelt voor die ex en dat is NIET zo, dan moet het in feite mogen. Als hij zegt niets voor haar te voelen, is het hetzelfde wanneer hij haar ziet, of een ander meisje, das dan hetzelfde.
Oud 03-07-2003, 20:45
Verwijderd
tuurlijk waarom niet, het is niet voor niks uit, en zij heeft niet voor niks met je, dus hij is dan toch geen gevaar meer?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:55
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Tuurlijk mag dat. Als ik een vriendje heb, heb ik ook vertrouwen in hem, dus mag hij dat. Als je hem niet vertrouwt, moet je bij voorbaat niks met hem nemen, vind ik.
Daarbij vind ik het ook dat je iemand anders niks kan verbieden, wat dat dan ook is. Je mag je mening geven, maar daar blijft het bij. Als mijn vriendje mij zou verbieden met mijn ex om te gaan, zou het meteen over zijn tussen ons, hoe leuk ik hem dan ook vind. Mijn ex is mijn beste vriend en ik geef hem daar niet voor op
Oud 03-07-2003, 21:10
Verwijderd
Tuurlijk mag dat, als ik een vriendin zou krijgen die vindt dat ik niet met mijn ex mag omgaan dump ik haar ook meteen... wordt volwassen...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 21:30
barbara.inc
barbara.inc is offline
Mijn ex (toen nog mijn vriend) deed dat. Hij had een jaar iets gehad met een meisje dat best wel ver weg woonde en hij had twee maanden iets met mij, toen hij daar een weekje ging logeren. Vreselijk vond ik het, en dat heb ik hem verteld, maar natuurlijk mocht hij gaan, ik ga hem dan echt niet tegenhouden...Maar ik heb geen leuke week gehad toen...(er is trouwens niks gebeurd tussen hen, maar toch)

Ik ga zelf ook nog heel vriendschappelijk om met een aantal van mijn exen, gewoon samen naar de film, of samen uit en dan bij
elkaar blijven slapen (en nee, daar gebeurd niks) Is gewoon heel gezellig. En dat zu mijn vriend (als ik er 1 zou hebben) ook hoor, vind ik geen probleem (maar een week was gewoon te lang!!!)
Oud 03-07-2003, 21:43
Verwijderd
Citaat:
barbelle schreef op 03-07-2003 @ 22:30:
Mijn ex (toen nog mijn vriend) deed dat. Hij had een jaar iets gehad met een meisje dat best wel ver weg woonde en hij had twee maanden iets met mij, toen hij daar een weekje ging logeren. Vreselijk vond ik het, en dat heb ik hem verteld, maar natuurlijk mocht hij gaan, ik ga hem dan echt niet tegenhouden...Maar ik heb geen leuke week gehad toen...(er is trouwens niks gebeurd tussen hen, maar toch)

Ik ga zelf ook nog heel vriendschappelijk om met een aantal van mijn exen, gewoon samen naar de film, of samen uit en dan bij
elkaar blijven slapen (en nee, daar gebeurd niks) Is gewoon heel gezellig. En dat zu mijn vriend (als ik er 1 zou hebben) ook hoor, vind ik geen probleem (maar een week was gewoon te lang!!!)
Bij een ex blijven slapen terwijl je een relatie hebt? . Hmm volgens mij ben ik niet aangepast aan de 21ste eeuw .
Ach aan de andere kant, volgens mij wil ik ook geen problemen met iemand die een coole vechtsport als hobby heeft , dus ik hou maar op
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 21:51
Verwijderd
Ik persoonlijk zou er geen problemen mee hebben als hij zelfs nog beste vriendjes zou zijn met zijn ex, maar bij mn huidige vriend komt dat ook omdat ik zijn ex ook gewoon wel mag. Bij mn vorige vriend had zijn ex eigenlijk een ontzettende hekel aan mij en was heel vaak heel lullig waardoor ik haar ook niet mocht, bij haar had ik er dan ook meer problemen mee.. (Dan zou ik haar wel moeten accepteren als een vreindin van hem zonder dat ze mij accepteert als zijn vriendin).

Het ligt echter bij iedereen anders.. In de positie van het meisje zou ik met haar vriend gaan praten hierover en kijken hoe hij erover denkt. Of zijn mening nu terecht is of niet is het wel belangrijk er rekening mee te houden, zodat hij zich wel serieus genomen voelt.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 22:24
Big Boi
Big Boi is offline
Ik quote iemand ff om mijn mening duidelijk te maken (als iemand weet van wie deze quote komt krijgt een koekie)

"A platonic friend is like a dick in a glass case... in case of emergency break glass.."

Dit komt er op neer dat zij waarschijnlijk gaat uithuilen bij die jongen als er een keer ruzie tussen jullie twee is... als het echt was uitgegaan door problemen dan zoekt die jongen niet contact bij zijn ex om alleen goede vriendjes te zijn...
Oud 03-07-2003, 23:10
Balance
Balance is offline
daar zou ik geen problemen mee hebben. Ten eerste zou ik vinden dat ik helemaal niet het recht heb om mijn vriend te verbieden met wie hij omgaat. Wanneer je elkaar verboden op gaat leggen kan je net zo goed gelijk stoppen lijkt me.
En ten tweede, zoals iemand al eerder zei, je moet diegene kunnen vertrouwen. Doe je dat niet, ook dan is de relatie eigenlijk op weinig gebaseerd en kun je net zo goed ermee stoppen.
Oud 03-07-2003, 23:10
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik heb op dit moment even geen vriend.

maar het hangt er vanaf hoe die ex is en vooral wie.

zo was ik een keer met mijn exvriend naar een camping gegaan waar zijn ex zou komen en op een avond kwamen wij haar tegen en zij ging de hele tijd aan hem zitten.
dat vond ik dus enorm irritant, dus met zo iemand zou ik liever niet willen dat mijn vriend daar mee afspreekt.
maar als het een meisje is wat gewoon normaal doet dan boeit het mij niet.
Oud 03-07-2003, 23:18
Zuouw
Zuouw is offline
En we noemen hem Chris Rock.

Ontopic: geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 23:35
Verwijderd
ik kan er weinig tegen doen. Met haar verjaardag is hij zelfs blijven slapen met een hele groep, maar ik vertrouw hem gewoon omdat ik het idee heb dat hij mij niet kwijt wil (en ik hem al helemaal niet) en dat hij weet dat als er iets zou gebeuren dan het dan toch echt over is...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 23:35
Verwijderd
Natuurlijk mag ze dat, wie zou haar zoiets kunnen verbieden?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 02:24
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 04-07-2003 @ 00:35:
Natuurlijk mag ze dat, wie zou haar zoiets kunnen verbieden?
En dat is nou precies wat ik wou zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 07:03
[BlisteX]
[BlisteX] is offline
of course, mag dat.... , ik zie het probleem echt niet... leg uit...

Btw als je meer '"mag dat" vragen zoekt:

U wilt hier rechtdoor... mag dat?
Willeke alberti ... mag dat?
De hoofdstad van Irak...Bagdad?
Oud 04-07-2003, 08:06
Verwijderd
mijn vriend heeft sinds hij met mij heeft zijn ex 2x gezien. 1x kwam ze naar zijn huis om een paar spulletjes op te halen van haar en 1x ging hij naar haar. Ik vond het niet zo leuk, maar ik ga hem ook niet verbieden. Omdat ik ook mijn exen nog weleens spreek, maar toch heb ik er nog best moeite mee als hij haar spreekt..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:51
???
??? is offline
nou zoals ik geloof ik al zei heeft hij/zij heel negatief over hem/haar gepraat. en ineens willen ze weer vrienden worden.
zet je dat niet aan het denken???

wat zou voor jullie een reden zijn dan om het contact met haar/zijn ex te "verbieden"???
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:53
???
??? is offline
Citaat:
??? schreef op 04-07-2003 @ 10:51:
nou zoals ik geloof ik al zei heeft hij/zij heel negatief over hem/haar gepraat. en ineens willen ze weer vrienden worden.
zet je dat niet aan het denken???

wat zou voor jullie een reden zijn dan om het contact met haar/zijn ex te "verbieden"???
sorry dat had ik niet gezegt...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:56
miro
miro is offline
Ik zou het moeilijker vinden als ze elkaar weer ontmoet hebben en weer vrienden gaan worden dan dat ze dat al zijn.

Ik wil mn vriend geen geen vriendschap ontnemen, sowieso ga ik mn vriend niks "verbieden" . Niet dat ik t leuk zou vinden maar ik zou m niet tegenhouden. Bij mij is ook een keer een vriendschap verpest doordat zijn vriendin niet wilde dat ie met mij omging dus ik weet hoe het is. Kwestie van vertrouwen lijkt me zo.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 10:33
Verwijderd
Hij heeft geen ex, maar als-ie die zou hebben dan zou hij er best mee mogen afspreken. Mocht ik iets af willen spreken met mijn ex-vriend (wat ik niet per se wil, al heb ik hem al wel iets te lang niet meer gezien), dan zou ik het zeer vervelend vinden als mijn vriend me dat zou verbieden (hij heeft helemaal niet het recht om mij dingen te verbieden, hij heeft hoogstens het recht om mij dingen dringend te adviseren)

Ik zie dat sommige mensen zeggen 'waarom zou je iets willen af spreken met je ex als het met een goede reden uit is gegaan'. In mijn geval is het uitgegaan omdat we niet goed genoeg bij elkaar pasten voor een relatie/verkering, en het daardoor vrij moeilijk ging, en hij op een bepaald moment niet meer verliefd genoeg was om dat vol te houden... maar dat neemt niet weg dat we goed met elkaar kunnen opschieten als het contact niet té intensief is

Laatst gewijzigd op 04-07-2003 om 10:39.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:19
Verwijderd
Hij heeft er eigenlijk geen.... maar als hij er een had, dan mocht dat best hoor... Ik heb een tijdje terug nog af willen spreken met mijn ex-je, maar dat liep een beetje mis. Vond mijn vriend niet erg... 't Is toch niet voor niets een ex?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 04-07-2003 @ 12:19:
Hij heeft er eigenlijk geen.... maar als hij er een had, dan mocht dat best hoor... Ik heb een tijdje terug nog af willen spreken met mijn ex-je, maar dat liep een beetje mis. Vond mijn vriend niet erg... 't Is toch niet voor niets een ex?
Wat liep er mis dan? Is er iets gebeurd?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:22
???
??? is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 04-07-2003 @ 12:20:
dat vraag ik me ook af
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:58
Verwijderd
Gelukkig heeft mijn vriendje geen echte ex. Dat scheelt weer. Ik bedoel ik zou toch best wel een soort van jaloers zijn als hij met zijn ex zou afspreken. Niet dat ik het hem zou verbieden hoor!! Maar gewoon tsjaa het is toch iemand waar de ander om gegeven heeft, en mss nog zelfs wel om geeft. Ik denk dat er dan altijd een angst blijft om je vriendje weer kwijt te raken aan zijn ex ofzo. Waarschijnlijk is dat dan onnodige angst, maar goed soms werkt je gevoel niet helemaal goed samen met je verstand.

Een vriendin van mij heeft nu een vriendje en zijn ex verbied hem zijn nieuwe vriendin mee te nemen naar feestjes ofzo. Hij en zijn ex zijn dus nog goed bevriend, ze hadden ook een jaar of 4 een relatie. ZIjn ex wil hem nu af en toe alleen spreken en bij hem uithuilen ofzo Mijn vriendin vindt dit opzich toch wel minder, en dat kan ik toch wel goed begrijpen! Maar goed ze verbiedt hem verder niks hoor...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2003, 12:01
Esmée
Esmée is offline
Mijn vriend heeft anderhalf jaar (twee jaar terug of zo) iets met een meisje gehad, en daar heeft ie nu nog superveel contact mee. Ze zijn gewoon supergoede vrienden. Ze zien elkaar heel veel, bellen wel, enz. Maar ik weet dat dat verder in die zin niets voorstelt, ze hebben gewoon een goede band, maar voor de liefde moet ie toch bij mij zijn
Vond het in het begin wel een beetje lastig, maar ik vertrouw hem en ik weet hoe die 'relatie' in elkaar zit, heel onschuldig
Oud 04-07-2003, 12:06
Verwijderd
Citaat:
VanilleVla schreef op 04-07-2003 @ 12:20:
Mja, we hadden via MSN afgesproken dat we elkaar bij zijn opa en oma zouden ontmoeten (die woonden vlakbij mijn ouders), maar toen ik daar kwam had z'n opa net een hartaanval gehad Later hoorde ik dat hij was overleden in het ziekenhuis en dat zijn oma helemaal in de war was.
Hij was behoorlijk gek op z'n opa en oma en woonde daar ook praktisch... Dus tja... dat was nogal wat...
'k Heb hem daarna nog gesproken via MSN maar hij wilde even niets meer van me horen... van niemand... Dus tjaaa
(We waren echt goede vrienden vroeger, dus 't was nogal moeilijk... )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten