Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 21:00
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
(waarom) wil je 'trouwen'?*
(waarom) wil je een familie (hebben)?**
* niet per sé trouwen als 'het ritueel' maar wel het idee
** niet per sé je 'echte' familie.

Wil je je één voelen met mensen die je leuk vindt of waar je van houdt?

Zou je het prettig vinden als de mens telepathisch was en door middel van die telepathie kunnen communiceren maar ook emoties delen? - je mag ook van dingen uitgaan hierbij die ik niet heb genoemd maar die je logisch gevolg lijken.

Ben je nerd of autistisch? (niet nerd naar populaire betekenis maar de echte nerd (autistisch op sociaal gebied maar erg vaardig in voornamelijk exact gebied))
Oud 06-07-2003, 21:10
Just Johan
Just Johan is offline
Ik wil wel trouwen ja, dat lijkt me wel romantisch.

Een familie... nou niet perse een hele grote familie, daar heb ik niet zoveel mee; een klein gezinnetje is leuk; en de familieleden die ik heb die mogen wel blijven, want die zijn wel gezellig op verjaardagen enzo.

Dmv telepathie communiceren lijkt me maar overbodig, want alles wat ik te communiceren heb lukt best lineair en in vrij korte tijd.

Ja, ik ben een nerd.

Met sommige sociale dingen heb ik wat meer moeite dan andere mensen, maar veel andere sociale dingen gaan me juist weer heel goed af.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 07:06
Isa
Isa is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 06-07-2003 @ 22:00:
Omdat dat gewoon goed is, dat voelt goed, man en vrouw zijn geschapen voor elkaar. alla is de man en h is de vrouw en moeder.
Citaat:

Omdat ik houd van liefde.
Mensen hebben groepen en steun nodig en bovendien maakt het alles 1 als het goed gaat.
families geven mensen hun zelfwaarde. onder familie word in dit geval niet per se biologische bloedbanden verstaan.
maar dat is een goed beginspunt, daar word je in geboren, zorgten eerste dat zij ook goede mensen worden die de wereld verbeteren, spontaan. doe je toch al als baby wanneer je lacht naar mensen.
Citaat:

zoiets. ik weet niet, het is iets wat zich op meerdere niveaus afspeelt.
Citaat:

Zou je het prettig vinden als de mens telepathisch was en door middel van die telepathie kunnen communiceren maar ook emoties delen? - je mag ook van dingen uitgaan hierbij die ik niet heb genoemd maar die je logisch gevolg lijken.
ik dnek ook dat Liefde en verbondenheid mensen telepathisch maakt en emotioneel, soms hoor je hoe een moeder een paniekaanval krijgt wanneer de zoon een ongeluk krijgt. angst lijkt altijd de meest opvallende emotie te zijn.
Citaat:

Ben je nerd of autistisch? (niet nerd naar populaire betekenis maar de echte nerd (autistisch op sociaal gebied maar erg vaardig in voornamelijk exact gebied))
zo word ik genoemd maar ik zie mezelf niet als zodanig. wel pas ik totaal niet in deze maatschappij.

(P.S. topic )

groetjes joeri.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 08:23
Upke
Upke is offline
Nee ik wil niet dat ze mijn gedachte kunnen lezen dat is het enige prive dat je nog hebt. En ik weet niet zeker of ik wel wil trouwen als ik maar gelukkig ben.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:30
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 06-07-2003 @ 22:00:

Ik wil graag trouwen, het lijkt me heel romantisch dat te doen met iemand waar ik graag mijn hele leven samen mee wil zijn, ik ben best wel een romanticus, dus...maar het is niet echt noodzakelijk nee

Ik wil wel een familie ja, het lijkt me een geweldige ervaring een kind op te voeden dat deels jou is en deels je vrouw, prachtig...

Ik denk dat je één voelen met iemand een grote stap is op weg naar houden van

Telepathie kan wel mooi zijn, ik geloof er wel in dat dat met de juiste partner spontaan zal ontstaan, het is echter niet van groot belang

Ik ben erg vaardig op exact gebied en houd me veelal afzijdig van het sociale gebied, maar dat is een bewuste keuze. Ik heb wel kenmerken van een autist, maar ik ben het niet.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:31
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 07-07-2003 @ 09:23:
Nee ik wil niet dat ze mijn gedachte kunnen lezen dat is het enige prive dat je nog hebt. En ik weet niet zeker of ik wel wil trouwen als ik maar gelukkig ben.
Waarom zou iemand niet je gedachten mogen lezen?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:52
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 07-07-2003 @ 10:31:
Waarom zou iemand niet je gedachten mogen lezen?
Tenzij je het beperkt tot een deel van je gedachten resulteert het koppelen van alle breinen denk ik tot 1 groot brein waarin een ieder z'n eigen identiteit verliest. Maar ook als je het nog enigszins beperkt... spelletjes en teamsporten zijn niet meer leuk omdat je toch al weet wat de ander gaat doen, puzzelen is niet meer leuk omdat er toch vast wel iemand rondloopt die de oplossing heeft, je wordt nooit meer verrast door iemand omdat je altijd al op de hoogte bent van z'n plannen en hij weet dat dus waarom zou ie überhaupt nog aan verrassen denken. Volgens mij wordt dat helemaal niet leuk. En we hebben toch al genoeg instrumenten om gevoelens over te brengen lijkt me?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 09:54
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 07-07-2003 @ 10:52:
Tenzij je het beperkt tot een deel van je gedachten resulteert het koppelen van alle breinen denk ik tot 1 groot brein waarin een ieder z'n eigen identiteit verliest. Maar ook als je het nog enigszins beperkt... spelletjes en teamsporten zijn niet meer leuk omdat je toch al weet wat de ander gaat doen, puzzelen is niet meer leuk omdat er toch vast wel iemand rondloopt die de oplossing heeft, je wordt nooit meer verrast door iemand omdat je altijd al op de hoogte bent van z'n plannen en hij weet dat dus waarom zou ie überhaupt nog aan verrassen denken. Volgens mij wordt dat helemaal niet leuk. En we hebben toch al genoeg instrumenten om gevoelens over te brengen lijkt me?
Zo rechtlijnig moet je het niet zien hoor. Gedachten-lezen betekent niet dat je constant tot in detail weet wat een ander denkt...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:36
Medea
Medea is offline
Ik wil later graag trouwen. Waarom? Ik ben een romanticus.
Verder denk ik ook dat er nu een grote generatie jongeren geboren is die het graag beter willen doen dan hun gescheiden ouders. Jongeren die misschien eerst een tijdje voor samenwonen zullen kiezen, maar hun kinderen toch een 'beter' gezin willen geven en dan uit romantische, idealistische overwegingen voor een huwelijk kiezen.
Behalve het huwelijk op zich dat toch een bekroning van liefde is, vind ik het leuk te weten dat je daardoor je eigen familie uitbreidt, dat je er ineens schoonouders en schoonbroers en
-zussen bij hebt. Misschien om uit de bekrompenheid van een eigen familie te ontsnappen, ineens een familie te hebben die 2 keer zo groot is.
Telepathie mag misschien soms leuk zijn, maar ik sluit me toch aan bij Just Johan (alhoewel het voor mensen die stom zijn of doof of blind of in coma liggen wel heel handig zou zijn).
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:39
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 07-07-2003 @ 09:23:
Je kan zeker gelukkig zijn zonder dat je trouwt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:40
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 07-07-2003 @ 10:54:
Zo rechtlijnig moet je het niet zien hoor. Gedachten-lezen betekent niet dat je constant tot in detail weet wat een ander denkt...

Ja.gedachten lezen kan een verregaande intuitie voor elkaar betekenen.Alsof je samen vergroeit,dan voelt het niet bedreigend.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:48
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 07-07-2003 @ 20:40:
Ja.gedachten lezen kan een verregaande intuitie voor elkaar betekenen.Alsof je samen vergroeit,dan voelt het niet bedreigend.
Maar daar heb je geen telepathie voor nodig joh. Dat heet 'houden van'.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:50
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 07-07-2003 @ 20:48:
Maar daar heb je geen telepathie voor nodig joh. Dat heet 'houden van'.
Ja,dat is houden van maar het betekent niet dat je je identiteit verliest.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:59
diabolaparva
diabolaparva is offline
ik denk dat ik wel wil trouwen, misschien dat mn partner dan minder snel van me wegloopt
familie zie ik als mensen waar je ongewild mee verbonden bent. en soms zie ik dat wel als positief, omdat ik niet op mijn sociale contacten zou kunnen teren. daarnaast zijn het mensen met bijna dezelfde aangeleerde gewoontes. schoonfamilie is soms minder blij. mijn ex had bijvoorbeeld 2 keer per maand familiereunie, wij hebben eens in de 2 jaar. oftewel daar werd ik knettergek van
ik wil me niet een voelen of telepathisch contact hebben met mensen, ik ben een nogal afstandelijk persoon.

ik ben bang voor mensen, heb geen idee hoe het komt
maak dus ook moeilijk contacten
ik hecht me ook heel sterk aan de mensen die ik vertrouw, maar die zijn meestal snel weg (weet niet of t aan mij ligt, misschien benauw k ze wel )
iemand zei tegen mij dat r daar cursussen voor zijn iemand ervaring mee? (niet dat t r iets mee te maken heeft maar volgens mij hoorde het hier toch al niet )
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:01
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
diabolaparva schreef op 07-07-2003 @ 20:59:
ik wil me niet een voelen of telepathisch contact hebben met mensen, ik ben een nogal afstandelijk persoon.

ik ben bang voor mensen, heb geen idee hoe het komt
maak dus ook moeilijk contacten
ik hecht me ook heel sterk aan de mensen die ik vertrouw, maar die zijn meestal snel weg (weet niet of t aan mij ligt, misschien benauw k ze wel )
iemand zei tegen mij dat r daar cursussen voor zijn iemand ervaring mee? (niet dat t r iets mee te maken heeft maar volgens mij hoorde het hier toch al niet )
Vaak zal het zo zijn dat een diep en innig contact met iemand je ook eerst dichter bij jezelf brengt, waardoor je het aandurft dichter bij die ander te zijn, ook omdat je voelt wat zo'n liefde met je kunt doen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:08
diabolaparva
diabolaparva is offline
jaa maar waarom gaat diegene altijd bij mij weg :'-(
(ik voel me goeie tijden slechte tijden )
(let maar niet op mij )
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:13
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
diabolaparva schreef op 07-07-2003 @ 21:08:
(let maar niet op mij )
Als er maar meer goeie tijden zijn....
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:15
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
diabolaparva schreef op 07-07-2003 @ 21:08:
(let maar niet op mij )
Misschien ben je nog niet aan een relatie toe,
dat kan best en dat is helemaal niet erg. Je kunt ook niet verwachten een ander te vinden voor je jezelf gevonden hebt. Ik denk dat je pas een goede keuze voor een relatie zou kunnen maken, als je jezelf wat beter een plaats hebt gegeven en hebt ontdekt wie je echt bent. Het kan heel goed dat je partner in dit geval heel goed aanvoelt dat jij moeite hebt om bij jezelf te komen en dat hij ook vindt dat hij moeilijk contact met je kan maken. Vaak moet je dan eerst bij jezelf zien te komen voordat je dat contact kan toelaten.
Wat je zegt 'let maar niet op mij', dat moet je niet zeggen! Je bent wel belangrijk! Je hoeft je niet te schamen voor een probleem! Je bent heel belangrijk, en laat dat ook weten, zeg: ik ben belangrijk, ik ben goed zoals ik ben, ik durf contact te maken, er is niets dat mij tegenhoudt!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:17
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 07-07-2003 @ 21:15:
Misschien ben je nog niet aan een relatie toe,
dat kan best en dat is helemaal niet erg. Je kunt ook niet verwachten een ander te vinden voor je jezelf gevonden hebt. Ik denk dat je pas een goede keuze voor een relatie zou kunnen maken, als je jezelf wat beter een plaats hebt gegeven en hebt ontdekt wie je echt bent. Het kan heel goed dat je partner in dit geval heel goed aanvoelt dat jij moeite hebt om bij jezelf te komen en dat hij ook vindt dat hij moeilijk contact met je kan maken. Vaak moet je dan eerst bij jezelf zien te komen voordat je dat contact kan toelaten.
Wat je zegt 'let maar niet op mij', dat moet je niet zeggen! Je bent wel belangrijk! Je hoeft je niet te schamen voor een probleem! Je bent heel belangrijk, en laat dat ook weten, zeg: ik ben belangrijk, ik ben goed zoals ik ben, ik durf contact te maken, er is niets dat mij tegenhoudt!
Het is zo'n schat,die Rico..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:18
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 07-07-2003 @ 21:17:
Het is zo'n schat,die Rico..
Misschien kijk ik teveel naar Oprah
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:22
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 07-07-2003 @ 21:18:
Misschien kijk ik teveel naar Oprah
Nee,waarom? Een goed advies gaf je.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:24
diabolaparva
diabolaparva is offline
t is meer dat hij t heeft uitgemaakt (na anderhalf jaar :-| )
(kkom niet zo snel over iemand heen )
en hij heeft sinds mij (sinds 2 maanden) al 4 anderen gehad :-|
hij is nogsteeds de enige die ik vertrouw, maar hij is meer met die anderen bezig
dat let maar niet op mij was meer bedoeld als t is een btje offtopic
(dr is hier geloof k geen serieus stukje op t forum over liefde he :-| )
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 20:51
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
diabolaparva schreef op 07-07-2003 @ 21:24:
t is meer dat hij t heeft uitgemaakt (na anderhalf jaar :-| )
(kkom niet zo snel over iemand heen )
en hij heeft sinds mij (sinds 2 maanden) al 4 anderen gehad :-|
hij is nogsteeds de enige die ik vertrouw, maar hij is meer met die anderen bezig
dat let maar niet op mij was meer bedoeld als t is een btje offtopic
(dr is hier geloof k geen serieus stukje op t forum over liefde he :-| )
Jawel, Liefde & Relatie-Forum, ietsje naar beneden dus

het kan ook zijn dat je ex nog steeds om je geeft en dat hij het verdriet dat hij heeft van zich af probeert te zetten door te girlie-hoppen om het maar even populair te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:02
diabolaparva
diabolaparva is offline
ik vroeg om iets serieus
als ik zo liefde&relatie bekijk is dat niet bepaald om serieus te klagen over je ex
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten