Advertentie | |
|
![]() |
|
in hoevere bedoel je communicatie, echt met woorden of iedre primitieve vorm van communicatie zoals bij dieren.. als dat zo is zouden we nooit kunnen overleven en een week na onze geboorte dood zijn (bij wijze van spreken)
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Nee, ik ben het niet met de stelling eens. Overleven is primair afhankelijk van het tot je nemen van voldoende (en de juiste) voeding. Om aan dat voedsel te komen, is communicatie weliswaar handig, maar niet noodzakelijk.
Voor overleven met betrekking tot een soort of populatie (Kazanka, jij je communicatieve inslag, ik mijn biologische ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() mensen in nederland telt niet, omdat die nooit voor zichzelf hebben leren zorgen. maar je moet niet kijken naar mensen nu, want dat zijn watjes. het gaat er om dat de 1e mensen overleven.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
als alle oermensen alleen over de serengetie hadden gehuppeld, dan hadden ze/we het waarschijnlijk niet overleefd. een groep kan een leeuw bedwingen, 1 mens niet (helemaal niet als hij idd zelf al zn werktuigen moet uitvinden). ander punt: is erfelijkheid ed niet ook een vorm van communicatie? je ouders geven je ontzettend veel (onbewust, genetisch) mee; niet in de laatste plaats overlevingsinstinct. je komt niet als een 'onbeschreven blad' op de wereld, maar je 'weet' al belangrijke dingen. deze kennis heb je te danken aan je voorouders die het je dankzij 'survival of the best adapted' hebben kunnen doorgeven zonder erfelijke gegevens kunnen we niet overleven. als je erfelijkheid communicatie kunt noemen, zou dat dus betekenen dat we zonder communicatie idd niet kunnen overleven Laatst gewijzigd op 23-09-2003 om 11:34. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe meer ik erover nadenk, hoe onduidelijker het word.
||
Citaat:
Maar dat soort communicatie wordt toch gewoon niet bedoeld in het topic? Dan zou ik communicatie eerder "gecontroleerd" gegevens over brengen, dus dat je dat bewust doet. Ik denk dat die vorm van communicatie niet onmisbaar is om te overleven, maar wel om enigzins te leven zoals we nu (relatief) veilig leven
||
Citaat:
|
Eens/oneens ligt eraan in hoeverre je communicatie wilt zien. Als je het alleen hebt over verbale communicatie, dan oneens. Zonder verbaal communiceren kom je er ook wel uit. Echter als je het ook wilt zien als non-verbale communicatie, dan zal het moeilijk worden. Voor mij zal er geen leven zijn zonder communicatie, want zonder communcatie heb je niemand om je heen. Anders ben je alweer aan het communiceren.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zou wel leuk zijn om gewoon een groep van 20 mensen op een eiland te dumpen. Waarvan ze ieder zichzelf moeten redden zonder enig contact met elkander en dan kijken wat er gebeurt. Wie doet er vrijwillig mee? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
diegene die het langst blijft leven wint. alleen, wat doen we met het wegstem-concept?
||
Citaat:
![]() Geld is toch helemaal niet belangrijk, daar kan je alleen maar zooi van kopen, wat allemaal overbodige luxe is. Je moet gewoon op vrijwillige basis meedoen, zonder directe beloning. Het draait om de resultaten van het onderzoek, mocht ik dit onderzoek leiden, dan zal ik ook alle verantwoording erover nemen. Misschien sterven er wel mensen, ik zal hun naam in de krant vermelden... Uiteindelijk betekend dit dus ook dat ik degene ben die al het geld in ontvangst zal nemen, dat wordt aangeboden voor de informatie, die afkomstig is uit mijn research...oftewel jij krijgt een vijf-sterren-diner en een kaartje, ik krijg de villa met het grote zwembad in Florida ![]() 'zow geweldig die evil smiley.... ![]() Wegstem concept gaat wel iets anders werken trouwens. Er zijn ongeveer twintig vaste locaties op een bepaald terrein. De kijker kan selecteren welke kandidaat hij het meest in beeld wil hebben. De eerste vijf shows zullen bestaan uit fragmenten van al de kandidaten, daarna wordt er d.m.v. een stemsysteem bepaald wie nog in beeld komt en wie niet, of in elke geval in welke mate. Zo is het ook makkelijker om mensen die het niet redden uit de show te zetten...
||
![]() |
Citaat:
Zelfs onze Schepper wist dat…: Gen 1:18 18 En de Here God zeide: Het is niet goed, dat de mens alleen zij. Ik zal hem een hulp maken, die bij hem past. Zonder communicatie is het leven doods… en ga je op den duur ook dood… Ieder mens heeft een ‘klankbord’ nodig… en als dat in de thuissituatie niet kan… zoekt het zich wel een andere weg. Zie hier het grote voorbeeld van dit discussie-forum. Leuke topic…! ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als je liefde ook ziet als een vorm van communicatie dan klopt het wel. Maar communicatie als een vorm van 'praten met elkaar en elkaar kunnen begrijpen' dan ben je verkeerd.
Liefde is essentieel en vooràl de aandacht die je krijgt van iemand maar dat hoeft niet altijd met woorden. |
![]() |
|
kijk: communicatie is essentieel voor leven zoals wij dat nu doen. communicatie is NIET nodig om te overleven, bekijk een willekeurige diersoort die in zijn eentje leeft
niet flauw doen door te zeggen dat voortplanting communicatie is
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Veelal laat het lichaam zien of wij de waarheid spreken, hoe wij ons voelen, etc...allemaal zeer interresant ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Communicatie is een absolute must voor overleven. Men heeft eens 4 baby's apart gezet anaf hun geboorte. Aan lichamelijke verzorging ontbrak het hun aan niets. Ze kregen voldoende voeding, werden zeer regelmatig verschoon enz. Alleen op het gebied van communicatie werd hun helemaal niets geboden. Alle vier de baby's waren voor hun 4e levensjaar overleden als gevolg van het ontbreken van communicatiemogelijkheden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het is een kille wereld Verwijderd | 79 | 03-08-2014 22:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
over ALLES MasterMolly | 33 | 02-10-2003 12:45 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Psychologie |
Ze zijn een beetje aan ’t vechten binnen in… Elka | 17 | 09-10-2002 16:58 | |
Psychologie |
Info over MPS en SCHIZOPHRENIE Droomvlucht | 4 | 28-05-2002 10:59 |