Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 17:52
SHAZZ
SHAZZ is offline
Heey ff een vraagje:

Weet iemand of er hackers op Kazaa zitten ofzo. Mijn broertje zei zoiets gelezen te hebben. Ik had Kazaa net geopend en zag dat al mijn downloadende files wegwaren?! Ik weet niet waar ze gebleven zijn. Ik was allemaal series aan t downloaden en de meesten waren ook nog bijna klaar! Maarja, toen probeerde ik die bestanden weer te zoeken en kon ik ze nergens vinden..? Hoe zit dit?

xxx Shazz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2003, 17:56
Martin
Martin is offline
Hackers op KaZaA? Ik denk dat je bedoelt dat er gewoon hackers zijn die via jouw IP-adres (dat zij via KaZaA hebben bemachtigd) proberen om jouw PC binnen te dringen.

Het zou mogelijk zijn, draai je ook een firewall? Zo nee, installeren!

http://www.zonealarm.com
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:44
SHAZZ
SHAZZ is offline
Heb verder nergens last van. Ik mis alleen mijn bestanden die ik aan t downloaden was, en ik kan ze nu ook nergens op Kazaa terug vinden, alsof iemand dat allemaal heeft weggepakt?

xxx Shazz
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:46
Martin
Martin is offline
Citaat:
SHAZZ schreef op 06-07-2003 @ 19:44:
Heb verder nergens last van. Ik mis alleen mijn bestanden die ik aan t downloaden was, en ik kan ze nu ook nergens op Kazaa terug vinden, alsof iemand dat allemaal heeft weggepakt?

xxx Shazz
Heeft je broertje ze niet gewoon uit de transfer-list gehaald?...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:52
SHAZZ
SHAZZ is offline
Hij zegt van niet..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:53
Martin
Martin is offline
Citaat:
SHAZZ schreef op 06-07-2003 @ 19:52:
Hij zegt van niet..
Wie zegt er dat hij de waarheid spreekt? Heb je een firewall? Vreemde meldingen gehad?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 06-07-2003 @ 18:56:
Hackers op KaZaA? Ik denk dat je bedoelt dat er gewoon hackers zijn die via jouw IP-adres (dat zij via KaZaA hebben bemachtigd) proberen om jouw PC binnen te dringen.

Het zou mogelijk zijn, draai je ook een firewall? Zo nee, installeren!

http://www.zonealarm.com
Wat heb je aan een firewall als je -bijvoorbeeld- Apache of IIS draait die even onder je neus exploited wordt?

De beste remedie tegen trojans/virussen en andere narigheid is tamelijk simpel.

1a. Hernoem je Administrator-account naar iets anders.
1b. Sluit je gast-account af.
2. Zorg dat je geen Adminstrator-rechten op je useraccount hebt.
3. Gebruik geen Outlook (Express) voor je mail, maar liever Eudora, the Bat of Pegasus Mail.
4. Gebruik geen Internet Explorer maar bijvoorbeeld Opera 7.
5. Open niet klakkeloos vreemde bestanden die gemailed worden.

En je kunt vrij zorgeloos je shit doen. Als je dan nòg gehacked weet te worden verdien je 't.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 19:13
Martin
Martin is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 06-07-2003 @ 20:11:
Wat heb je aan een firewall als je -bijvoorbeeld- Apache of IIS draait die even onder je neus exploited wordt?
In dat geval heb je er inderdaad niets aan, maar in andere gevallen dus wel .
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 20:55
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ik mag toch hopen dat je Kazaa niet meer gebruikt. Dat er uberhaupt nog mensen met dat programma lopen te zeulen. Ik heb ook wel eens gelezen dat hackers via kazaa veel computers zouden kunnen overnemen. Kijk eens in de search, er zijn genoeg (betere) alternatieven voor kazaa. (Tip: een daarvan lijkt qua naam sterk op Kazaa )
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 10:52
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
wtf, wat een onzin. Denk je dat iemand zomaar je computer binnenkomt, denk het niet. Alleen als je broertje wat geintereseerd is in 'hacken' en leuke tooltjes heeft gedownload van kazaa. En anders is misshien wel je my shared folder verplaatst ofzo. Druk eens op win+F en zoek dan naar *.mp3 Vind je al je muziek terug en zie je meteen waar het staat.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 14:41
Aesar
Aesar is offline
betaal voor iets wat je echt wilt

owja, wat is jouw definitie van hacker?
Oud 07-07-2003, 17:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
KaZaA heeft een aantal exploits ja. Mirabilis ICQ ook, kweenie of die gefixed zijn.

Gebruik iig KaZaA Lite. Ik zie geen reden om KaZaA te gebruiken.

www.kazaalite.tk
Oud 07-07-2003, 18:24
Aesar
Aesar is offline
Voor de spyware, kazaalite gebruiken dus
Oud 07-07-2003, 19:29
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 06-07-2003 @ 20:11:
Wat dacht je van gewoon de laatste patch installeren ? Heb je daar echt geen last van.
Oud 07-07-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 07-07-2003 @ 20:29:
Wat dacht je van gewoon de laatste patch installeren ? Heb je daar echt geen last van.
Niets is veilig, Desecrator, ook SecurityFocus zal soms achterlopen met hun "bekende" exploits. Tegen iemand die echt wil, moet en kàn valt nauwelijks te patchen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:14
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 07-07-2003 @ 22:10:
Niets is veilig, Desecrator, ook SecurityFocus zal soms achterlopen met hun "bekende" exploits. Tegen iemand die echt wil, moet en kàn valt nauwelijks te patchen.
Denk je nou werkelijk dat hackers, die in staat zijn om een exploit die niet algemeen bekend is te gebruiken, in jouw thuis systeem geintereseerd zijn ? Die hebben echt wel wat beters te doen. Mensen die jouw thuis box interessant vinden zijn echt wel tegen te houden.
Oud 07-07-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 07-07-2003 @ 22:14:
Denk je nou werkelijk dat hackers, die in staat zijn om een exploit die niet algemeen bekend is te gebruiken, in jouw thuis systeem geintereseerd zijn ? Die hebben echt wel wat beters te doen. Mensen die jouw thuis box interessant vinden zijn echt wel tegen te houden.
Helemaal besides the point.

Ik zeg nogmaals 'iemand die ècht wil en ook ècht kan hou je NIET tegen'.

Daar kun je tamelijk weinig tegen inbrengen, neem ik aan, gezien je post die eigenlijk kant noch wal raakt?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:48
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Bij KaZaA denk ik eigenlijk automatisch al aan KaZaA Lite
Oud 08-07-2003, 00:35
micra
micra is offline
Waaarom heeft iedereen altijd last van hackers..

ik heb er nog nooit last van gehad
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 02:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 07-07-2003 @ 22:20:
Helemaal besides the point.

Ik zeg nogmaals 'iemand die ècht wil en ook ècht kan hou je NIET tegen'.

Daar kun je tamelijk weinig tegen inbrengen, neem ik aan, gezien je post die eigenlijk kant noch wal raakt?
Zijn punt is, dat mensen met de benodigde kennis om zonder bestaande exploits (met of zonder programma's die de vulnerability exploiten), jouw webserver helemaal niet wíllen hacken. Dat is iets voor scriptkiddies en daar willen ze niets mee te maken hebben.

Over het algemeen heb je hier dan ook over hackers en niet over crackers.
Oud 08-07-2003, 02:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 07-07-2003 @ 22:14:
In de regel niet, natuurlijk. Destructieve scriptkiddies zijn wat dat betreft veel gevaarlijk. Echter die zijn meestal pas nadat er is gepatched aan het scannen aangezien in de regel vendors eerst op de hoogte worden gesteld van een patch; dus dagen voordat het op SecurityFocus komt.

Daar komt nog eens bij, dat je je ook tegen exploits in het algemeen kunt bewapenen. Ik noem een Hogwash, een Systrace en W^X. Dat dat zich op een thuisnetwerk betrekkelijk niet loont lijkt me evident.
Reageren

Regels voor berichten