Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 17:24
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik doe dit jaar eindexamen vwo wiskunde-a oude stijl. Ik mag daarbij mijn GR gebruiken, dat staat in de regelementen. Nu zegt mijn leraar echter dat als hij een berekening vraagt ik die berekening niet via de GR mag oplossen, maar alleen algebraisch. Hij zegt dat ik de GR alleen mag gebruiken als er om een benadering wordt gevraagd.

Weet iemand of hij gelijk heeft? Ik dacht zelf namelijk dat ik ook bij een berekening de GR mag gebruiken als ik maar precies uitleg hoe ik tot mijn antwoord kom.

Het gaat hier dus wel om de oude stijl

Laatst gewijzigd op 12-04-2002 om 17:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 17:26
Verwijderd
Je moet bij bereken zeggen hoe je het precies hebt gedaan. Dus elke stap moet je opschrijven. Je mag je GR gebruiken om bv 43x43^43 uit te rekenen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:36
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Bij bereken mag je alleen de te moeilijke dingen op de GR doen en zeggen hoe je het gedaan hebt
Bij los op mag je hem gebruiken maar niet als bewijs (je mag hem natuurlijk altijd gebruiken, om te controleren, whatever)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:39
GinnyPig
GinnyPig is offline
Hij bedoelt, dat als een vraag wordt gesteld welke je algebraisch moet uitrekenen (exact), dan mag je het antwoord niet via je GR uitrekenen. Je kan bijvoorbeeld de coördinaten van de top van een grafiek laten berekenen door de GR, terwijl wordt gevraagd om het exact te doen.

Ook bij vergelijkingen die exact moeten worden opgelost, mag je geen GR gebruiken. Als er echter staat: "bereken in 2 decimale nauwkeurig...", dan mag je wel je GR gebruiken, mits je al je stappen opnoemt. (vb: Y1 = formule, Venster [10,10]x[10,10], Calc-max geeft als x-coördinaat (..), dus de top van de grafiek ligt op (..,..) )

Goed opletten dus op de vraagstelling.
Oud 12-04-2002, 18:13
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Je mag een grafisch rekenmachine gewoon bij het examen gebruiken.

Ik heb toen ik mij dat dus laatst op scholieren ook afvroeg opgezocht, en in de reglementen stond er niks bij over uitzonderingen.

Dus ik denk niet dat je leraar gelijk heeft.

Groetjes
Ben(die met wiskunde B oude stijl gelukkig geen GF mag gebruiken
Oud 12-04-2002, 18:25
Verwijderd
allicht dat je de GR mag gebruiken, maar alleen voor berekeningen in de trand van (4 * 3.4422 * 299^2) / wortel(4423 * 4.22^8.77)

Snappie?
Je mag de GR niet gebruiken om bv het snijpunt van 2 formules op te zoeken (mag natuurlijk wel als controle!)

Maar goed, wat weet ik ervan... Ik doe geen vwo en heb de 2e fase niet meegemaakt en ben tevens al 4 jaar van de mavo af
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten