Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
AragornElessar, wat heeft de oerknal hier mee te maken? Als je uit gaat van die theorie dan kan je echt heel veel concluderen, maar niet dat er elders dan op aarde, leven in het heelal is. Het gaat namelijk niet zo zeer om een moleculencombinatie voor leven, maar een chemische reactie die voor het leven heeft gezorgt.
Ow, trouwens. Weet je hoe je kan zien wanneer een wezen intelligent is? Ze kunnen liegen, en ze hebben truckjes tegen de leugens. Laatst gewijzigd op 09-07-2003 om 10:26. |
![]() |
||
Citaat:
En een wezen is toch intelligent als het beseft dat het bestaat? (ofzo, dacht dat ik dat een keer ergens had gehoord)
|||
![]() |
Citaat:
De kans dat er op aarde zo`n toevalligheid heeft afgespeelt was al erg klein, bijna onmogelijk. De kans dat het twee keer afspeelt is.. tjah ook al heel klein. En dat gaat alleen over het ontstaan, moet je nagaan hoe veel kleiner die kans word als je beseft dat zelf wij regelmatig bedreigt zijn met uitsterven. Ps ik sluit leven op andere planeten niet uit. Citaat:
|
![]() |
|
Wie uitgaat van het principe dat 'dit hele grote heelal niet alleen voor ons bedoeld kan zijn' gaat er dus van uit dat er 1) een hogere macht met een bewustzijn achter de schepping van dit heelal zit, en 2) dat het heelal een nut heeft.
Wie het statistisch gezien bekijkt zou toe moeten geven dat er ergens anders leven is of geweest moet zijn: de kans van niet is zeer klein. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ps Ikzelf heb geen idee hoe groot de kansen zijn op buitenaards leven. Want daar waar ik de formule tot leven niet ken, kan ik onmogelijk de waarschijnlijkheid tot herhaling inschatten. |
![]() |
||
Citaat:
Volgens die professor waren er waarschijnlijk in het heelal nog 7 of 8 planeten met leven ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik ga d'r vanuit dat die man weet waar ie het over heeft, wat ie zei klonk logisch ![]() En denk nu zelf eens na: waarom zouden wij de enigen zijn? Als het hier kan, moeten er ook andere plekken zjin waar het kan |
![]() |
||
![]() |
AXE, met de open deur bedoelde ik op de volstrekte onzinnigheid van de getallen "6 en 7". Want in een universum dat miljarden jaren in tijd en licht groot en oud is, is 6 en 7 wel een absurd precies getal, ik ben dan ook erg benieuwd welke professor hier mee kwam.
Citaat:
ps, zou AXE zijn reacties voortaan in één post willen samen vatten: dat vind ik persoonlijk wat overzichtelijker (en er past op die manier meer op de pagina ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Opzich is het geen onrationeel idee, we hebben nog geen echte indicatie dat er ergens anders wel leven is. En vanuit de bijbel gezien zou het heel goed kunnen. (niet dat ik gelovig ben)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
We hebben geen clue hoe groot de kans is dat er leven ontstaat, of onder welke omstandigheden het kan gebeuren. Hierdoor is het geloven in ander leven net zo naief als het geloven dat het er niet is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|