Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 22:29
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
beste mede-forummers!
we hebben de laatste tijd met onze vriendengroep wat feestjes gehouden. hiervan zijn er een aantal op een fiasco uitgelopen..
zoals afgelopen zaterdag toen 4 vrienden van me ineens harstikke stoned rondliepen
we zijn ons echt harstikke lam geschrokken.
op een ander feest is er teveel gedronken..
de meeste ouders hebben hier inmiddels weet van..

we hebben afgesproken morgen ff te " vergaderen" over op te stellen regels waar we ons gewoon aan moeten gaan houden.
en een 3 tal problemen:
1 - een jongen uit onze vriendengroep kent zijn grenzen absoluut niet. hij zuipt veel te veel en als we proberen met hem te praten gaat hij er niet serieus op in. hoe krijgen we hem zo ver wel te luisteren en dus niet meer te ver te gaan? hij is dus gewoon overal TE extreem in.
2 - de moeder van een jongen die de wiet 'geregeld' heeft en met de moeder uit probleem 3 (het volgende dus ) heeft gepraat en sindsdien geen vertrouwen meer heeft in haar zoon.
3 - de moeder van een jongen die had geblowt en altijd al overbezorgd is en erg overdreven. zij heeft haar zoon overigens verboden met 2 jongens uit onze vriendengroep om te gaan..

de ouders vertrouwen mij, omdat ik bij voorbaat al tegen de wiet e.d. was.. ik heb m'n vrienden er dus ook op aangesproken (ik was behoorlijk over de zeik..)
dus daarom vraag ik of jullie suggesties hebben hoe we deze problemen kunnen oplossen.

Bvd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2003, 22:32
Verwijderd
1: Als iemand teveel dreigt te drinken, drank afpakken
2 & 3: zorgen dat er geen wiet is en iedereen in 1 ruimte houden, zodat men niet ergens gaat zitten blowen.

En hopen dat de ouders je volledig vertrouwen natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 06:55
Verwijderd
Misschien is 't voorlopig ook handig te zorgen dat er niet zo veel alcohol in huis is.. Dan kun je ook niet te veel drinken. (tenzij iemand in z'n eentje dan de hele fles (oid) leegdrinkt ..)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 07:16
dyfusica
dyfusica is offline
ervoor zorgen dat er niet teveel in huis is. Simpel
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 09:07
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 09-07-2003 @ 23:29:
hiervan zijn er een aantal op een fiasco uitgelopen..
zoals afgelopen zaterdag toen 4 vrienden van me ineens harstikke stoned rondliepen
Als zij er voor kiezen om een jointje te genieten, wie ben jij dan om hen daarop te veroordelen?
Oud 10-07-2003, 09:36
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Zoals al eerdedr gezegd, zorg gewoon dat het er niet is, dan kunnen er ook geen problemen over ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 15:41
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Zoek een ander vriendengroepje
Oud 10-07-2003, 16:40
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 10-07-2003 @ 10:07:
Als zij er voor kiezen om een jointje te genieten, wie ben jij dan om hen daarop te veroordelen?
agree.
je kan er trouwens van te voren afspraken over maken. (wel/geen wiet binnen roken bijv.)
Oud 10-07-2003, 16:54
In_stilte
In_stilte is offline
Om eerlijk te zijn vind ik het wat raar als jij hun gaat verbieden te blowen, het is hun leven en als je hun echt wil helpen moet je nix gaan verbieden maar ze zo helpen dat ze zelf een oplossing vinden.
Praat met ze. Als je het ze gaat verbieden heb je kans dat ze stiekem gaan blowen en jou overal buiten houden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 10-07-2003 @ 10:07:
daar komt ie weer: sociale controle
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:46
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 10-07-2003 @ 17:54:
Om eerlijk te zijn vind ik het wat raar als jij hun gaat verbieden te blowen, het is hun leven en als je hun echt wil helpen moet je nix gaan verbieden maar ze zo helpen dat ze zelf een oplossing vinden.
Praat met ze. Als je het ze gaat verbieden heb je kans dat ze stiekem gaan blowen en jou overal buiten houden.
we hebben er ook met z'n allen over gepraat en niemand wil verder met die wiet alleen 1 jongen die is overal te extreem in.
we willen hem dus eigenlijk tegen zichzelf beschermen.
hij is dus ook degene die zich iedere keer harstikke lam zuipt.
we halen sowieso nooit teveel drank in huis, maar terwijl wij met z'n allen aan een biertje beginnen trekt hij ineens een fles passie uit de koelkast die wij later dan vinden.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:53
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 10-07-2003 @ 19:46:
we hebben er ook met z'n allen over gepraat en niemand wil verder met die wiet alleen 1 jongen die is overal te extreem in.
we willen hem dus eigenlijk tegen zichzelf beschermen.
hij is dus ook degene die zich iedere keer harstikke lam zuipt.
we halen sowieso nooit teveel drank in huis, maar terwijl wij met z'n allen aan een biertje beginnen trekt hij ineens een fles passie uit de koelkast die wij later dan vinden.
Dan is het de taak van zijn ouders om dat op te lossen. Niet die van jullie!! je kunt afspreken elkaar te 'controleren' samen met de ouders, maar als die jongen bij het volgende feestje weer helemaal stoned/dronken is bel je zijn ouders op en laat je het hun afhandelen! simpel.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 23:12
Verwijderd
Als je niet om kunt gaan met de verantwoordelijkheid van 'n feestje dan moet je maar geen feestjes meer houden. Jullie komen over als zo'n groepje jongetjes die gaan drinken om het drinken, zo van "laten we ons klem zuipen omdat ik gelezen heb dat het stoer is". Dan moet je niet miepen als het fout gaat.

En die jongen die z'n grenzen niet kent nodig je de volgende keer gewoon niet uit. Mensen die zichzelf niet kennen maar wel veel willen zuipen zijn irritant. Voor je het weet kotst 'ie je huis onder en mag jij het gaan opruimen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten