![]() |
|
![]() THE BIRDS De verwende Melanie Daniels is aan het winkelen in een dierenwinkel wanneer zij Mitch Brenner ontmoet. Mitch is op zoek naar vogeltjes voor de verjaardag van zijn zusje. Hij ziet Melanie en doet net alsof zij de assistent is in de winkel. Hierdoor besluit de verontwaardigde Melanie de vogels voor zijn neus weg te kopen. Vanaf dat moment wordt Melanie aangevallen door zwermen vogels. Spannende film met geweldig camerwerk. Vrijdag 4 juli / NET 5 - 00:10
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Had 'm al gezien. Als ik dan niet de nerd aan het uithangen ben achter de computer en 't niet vergeet dan kijk ik 'm misschien nog een keertje, maar het is meer zo'n film van die-moet-je-gewoon-eens-gezien-hebben. Niet omdat het zo'n denderend briljante film is maar omdat het een klassieker is. Een soort van The Shining, alleen dan beter. >:] Stiekem niet, maar de zichzelf verdedigende Shining-fans blijven hilarisch. *aait* Het was geen aanval, hoor.
|
![]() |
||
Citaat:
Er zijn genoeg klassiekers die je gewoon kunt overslaan. Maar THE BIRDS is eentje die je gewoon gezien moet hebben, niet omdat het een klassieker is maar gewoon omdat die goed is.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Geweldig joh die film... Hoewel het einde ik dacht, hmm nou komt er nog is een typisch amerikaans ("I love you mitch") einde... Maar het viel nog mee.. ![]() Echt grappig, wat ze thriller noemde in die tijd... ![]() ![]()
||
Citaat:
Niet alle klassiekers zijn goed.
|
![]() |
|
![]() |
ELKE klassieker verdient haar status. Deze is namelijk gebaseerd op het overgrote deel van de kijkers die deze film, na al die tijd, nog steeds hoog waarderen. De redenen hiervoor zijn niet altijd even duidelijk, maar een klassieker is nooit een onterechte klassieker (logisch, anders zou het geen klassieker zijn). Dat jij het niet terecht vindt, doet in dit geval niets af aan die status.
|
![]() |
|
persoonlijk vond ik the birds niet echt goed...
van hitchcock vond ik oa Vertigo, Mannie, Dial M for Muder (de remake A perfect murder had btw een ontzettend opwinnenede scene met g. paltrow in een blouse....maar dit terzijde) en rear window boeiender the birds vond ik gewoon minder. wel aardig maar minder..
||
Citaat:
Is het einde van de wereld nabij? is Melanie de duivel? (en was die aanval op haar slechts afleiding?), hebben de vogels gewoon een ziekte waardoor ze vreemd aan het doen zijn of zijn ze allemaal slaven geworden van een of ander bovennatuurlijk wezen? Zo zijn er meerdere opties, zelf ben ik van mening dat het einde van de wereld nabij is en dat de vogels in de macht zijn van de duivel.
||
Citaat:
Ik vind Ben Hur trouwens wel een goede film, en eentje die recht heeft op de titel klassieker
||
![]() |
Citaat:
![]() Birds is qua spanningsbouw wel een klassieker te noemen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn zoveel films waarin er aan het einde geen verklaring wordt gegeven, bij 2001: A SPACE ODYSSEY en THE BLAIR WITCH PROJECT bijvoorbeeld. Het is aan jou om het aan te vullen.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder zijn de dialogen soms erg langdradig en oppervlakkig, het geheel duurt langer dan nodig, het verhaal is niet altijd even boeiend en ik vindt Charlton Heston een matige Judah Ben-Hur. Waarom hebben ze Robert Mitchum, Kirk Douglas of Gregory Peck niet genomen? Naar mijn mening hadden deze acteurs het beter gedaan dan Heston. Vooral Robert Mitchum had een geweldige Ben-Hur kunnen spelen. Begrijp me niet verkeerd, ik vindt de film absoluut niet bar slecht. Er zijn ook goede dingen, zoals een paar sterke scènes (vooral de race-scène), interessante personages (Messala, Sheik Ilderim) en geweldige sets en kostuums. Maar de term 'klassieker' voor deze film gaat mij iets te ver.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() edit: en dat heeft niets te maken met het feit dat het een open einde is.. dat weet ik ook wel ![]() Laatst gewijzigd op 06-07-2003 om 19:34. |
![]() |
||
Citaat:
ow, wicked witch: goed opgelet. tis idd marnie ![]()
|
![]() |
Eigenlijk kan ik maar paar punten van kritiek aanraken over deze prent. De eerste heeft helemaal niets te maken met Hitchcock zelf en zijn prent, maar wel met zij die beslist hebben om de film in te kleuren. Wie heeft daar nu nood aan? Deze film doet het zo goed in zwart-wit. De inkleuring verprutste voor een stuk het duistere karakter van de film, en tastte de overtuigende effecten aan. Een tweede punt van nou ja kritiek is het tempo. Maar daarop kan je niets zeggen, films waren, voor zo ver m'n kennis over filmgeschiedenis reikt, toch altijd wat trager, of heb ik het mis. Het onverklaarbare van de vogel'plaag' draagt ten volle bij tot het mysterieuze, griezelige karakter van deze absolute klassieker. Persoonlijk vond ik Vertigo en Psycho wel een tikkeltje beter, maar bij Hitchcock is dat heel erg relatief, gezien het torenhoge nog zelden geraakte niveau waarop deze meester werkte. Hollywoodsterren van vandaag, zwijg en bewonder.
Groetjes, Dreampoet
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me. Dinalfos | 500 | 24-04-2008 18:02 | |
Films, TV & Radio |
Wat heb jij in de kast staan (DVD's) DanielC | 39 | 29-03-2008 23:18 | |
Games |
Welke games heb je origineel? Verwijderd | 108 | 10-01-2004 12:11 | |
Films, TV & Radio |
R.I.P. John Frankenheimer Rollo Tomasi | 3 | 08-07-2002 14:37 | |
Films, TV & Radio |
5 beste Horror films........ Diesel | 121 | 23-05-2002 18:32 | |
Films, TV & Radio |
horrorfilms stelling HELP pls! lunaatje | 19 | 03-12-2001 18:31 |