Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2003, 20:43
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik vraag me ineens af hoe het voelt om zo'n relatie te hebben.
Je hebt een vriendin waar je steeds terugkomt, maar tussendoor doe je niet moeilijk wanneer je partner een keer iets met een ander doet.

Ik weet niet hoe ik er zelf over zou denken. Ik moet het gewoon eens proberen denk ik, hoewel ik denk dat ik daar nog te jong voor ben (leeftijdsgenoten staan daar nog niet open voor denk ik).

Hoe sta jij daar tegenover? En als je ervaring hebt: hoe was/is het?
Oud 04-04-2003, 20:48
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik ken een aantal mensen die zo'n relatie hebben, tis niets voor mij, ik ben heel erg jaloers en heb iemand het liefst voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 21:16
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik zou het niet kunnen doen, dat andere het doen vind ik best.
ik zou te jaloers worden, en de sex zou dan veel minder lekker zijn, dan lig ik maar te denken wie er voor me allemaal zijn geweest, en wie er na mij nog komen, en waarom ze naar andere gaat, dat ik niet goed genoeg zou zijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 22:27
)Vampje(
)Vampje( is offline
Nee, zoiets vind ik niks. Als ik een relatie met iemand heb, wil ik ook dat die monogaam is.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 22:49
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
In principe mag ik vreemdgaan van m'n vriend. Hij is 10 jaar ouder en hij zou het heel erg vinden als ik, als we binnen dit en zoveel jaar nog samen zijn, dan zou vinden dat ik niet genoeg ge-experimenteerd heb en dàn besluit dat ik meer wil dan hem.
Ik hoef het hem zelfs niet te zeggen, maar ik mag het wel.
Tot nu toe heb ik er geen gebruik van gemaakt en ik heb er eigenlijk ook geen behoefte toe.

Omgekeerd zou ik er misschien wat meer moeite mee hebben (al denk ik dat een liefdeloos slippertje wel vlug te vergeven is). Maar hij zegt dat hij niet van mij verwacht dat ik hem evenveel toelaat: hij heeft geen behoefte aan andere seks, want hij heeft over-geëperimenteerd.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 22:55
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 04-04-2003 @ 21:43:
Ik vraag me ineens af hoe het voelt om zo'n relatie te hebben.
Je hebt een vriendin waar je steeds terugkomt, maar tussendoor doe je niet moeilijk wanneer je partner een keer iets met een ander doet.

Ik weet niet hoe ik er zelf over zou denken. Ik moet het gewoon eens proberen denk ik, hoewel ik denk dat ik daar nog te jong voor ben (leeftijdsgenoten staan daar nog niet open voor denk ik).

Hoe sta jij daar tegenover? En als je ervaring hebt: hoe was/is het?
zolang je je gevoelens onder controle weet te houden en dus niet verliefd word op de persoon waarmee je die vrije relatie hebt, is alles goed! Kan best ideaal zijn, gewoon een partner voor als je iemand nodig hebt maar intussen wel 'jagen'
maarja gevoelens kun je vaak niet goed onder controle houden dus als je verliefd word is het einde zoek..
Oud 04-04-2003, 23:28
Verwijderd
ik vind zo'n relatie diep triest, je hebt dan alleen een relatie om de ander te neuken als je zelf een keer niemand hebt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 00:38
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 05-04-2003 @ 00:28:
ik vind zo'n relatie diep triest, je hebt dan alleen een relatie om de ander te neuken als je zelf een keer niemand hebt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 03:06
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 05-04-2003 @ 00:28:
je hebt dan alleen een relatie om de ander te neuken als je zelf een keer niemand hebt
dus? als er bij beide partijen duidelijke afspraken zijn, oftewel helderheid wat beide willen. er zijn mensen met een boven gemiddeld libido en die er alles aan doen om het te stillen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:27
Evito
Evito is offline
Daar sta ik stijf tegenover.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:36
Miss 666
Miss 666 is offline
Citaat:
Evito schreef op 05-04-2003 @ 10:27:
Daar sta ik stijf tegenover.
explain please,het is niet helemaal duidelijk
Oud 05-04-2003, 09:37
Evito
Evito is offline
Citaat:
Miss 666 schreef op 05-04-2003 @ 10:36:
explain please,het is niet helemaal duidelijk
Oohh I'll show yaa, ok?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 09:39
Miss 666
Miss 666 is offline
Citaat:
Evito schreef op 05-04-2003 @ 10:37:
Oohh I'll show yaa, ok?
owkeej is goed dusss... (een koe is geen mus)
Oud 05-04-2003, 10:28
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef op 05-04-2003 @ 04:06:
dus? als er bij beide partijen duidelijke afspraken zijn, oftewel helderheid wat beide willen. er zijn mensen met een boven gemiddeld libido en die er alles aan doen om het te stillen.
dat is flauwekul, zoiets is geen relatie vind ik, ik heb ook een hoger libido en ik kan me ook goed inhouden als mijn vriend er niet is.

Bij mij is een relatie dat je met zijn 2en iets speciaals hebt en dat heb je niet in mijn ogen als je vreemd mag gaan continu met een ander in bed duikt, dan kun je net zo goed niks hebben met iemand dan iemand hebben voor de reserve
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 10:36
Verwijderd
Als je het allebei wilt, lekker toch?
Zie het probleem niet, alleen is ze dan niet zo heel mooi want als ze wel heel mooi zou zijn, zou ik na verloop van tijd er toch gevoelens voor krijgen en dat zou ik niet willen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 11:20
Thomas
Thomas is offline
Ik ben er zelf absoluut geen fan van en daarom kan je het beter ook niet doen. Het is iig niet de definitie van een relatie zoals hij hoort te zijn. Als je zonodig met andere het bed in wilt dan kan je niet meer spreken van een relatie met een andere vriendin.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 11:33
Verwijderd
Is het dan wel een relatie? Volgens mij ben je dan gewoon goede vrienden die af en toe neuken. Ik zou dat wel kunnen maar dan niet nádat ik eerst verliefd op dat meisje ben geweest, we iets gedaan hebben waardoor ik dacht dat het iets zou worden, het daarna uitging en er dáárna pas een 'freelance-seksrelatie' zou ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 11:54
Angie_
Angie_ is offline
vink relax

wel de lusten niet de lasten
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:23
cha0s
cha0s is offline
ik zou het makkelijk kunnen.
Oud 05-04-2003, 12:27
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 05-04-2003 @ 13:23:
ik zou het makkelijk kunnen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:32
poesiefox
poesiefox is offline
Een relatie alleen voor de sex? Lijkt goed, maar ik weet niet of het goed zou blijven gaan. Eén van de twee moet maar diepere gevoelens gaan koesteren die de ander niet heeft en het drama tekent zich al af.

Of een "echte" relatie, maar dan zonder de monogamie-eis. Dat wil zeggen dat beide partijen een hapje buiten de deur mogen gaan eten. Kan alleen als geen van beide partners zich daardoor tekort gedaan voelt. En zodra de vreemdgaande partner gevoelens krijgt voor zijn scharrel is het ook niet meer zo leuk.

Doe nou maar niet, tenzij je van je zelf zo oppervlakkig bent dat een relatie toch weinig meer voorstelt dan een min of meer vaste neukpartner, want dat is makkelijker dan telkens een nieuwe moeten versieren.
Oud 05-04-2003, 12:37
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Engolie schreef op 05-04-2003 @ 13:27:
hmm, die zin klinkt idd 'n beetje fout .. (bedoel meer van.. arh.. never mind )
ah well..
Oud 05-04-2003, 13:05
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 04-04-2003 @ 23:27:
Nee, zoiets vind ik niks. Als ik een relatie met iemand heb, wil ik ook dat die monogaam is.
Oud 05-04-2003, 13:54
Studentje
Studentje is offline
Ik kan dat denk ik niet. Als ik met iemand een relatie heb, wil ik dat ik de enige ben.
Oud 05-04-2003, 15:51
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
heb soort vna zowiets (gehad) met een vriend van vakantie, dies 2 keer hiernaartoe gekomen maar verder spreek ik hem welus ofz, ik vind het wel leuk om hem te zien enz maar ik mis hem niet
Oud 05-04-2003, 16:08
Verwijderd
als mensen dat willen doen moeten ze het vooral zelf weten, maar ik zou het niet kunnen...

Loontjuh (die niet meer nodig heeft dan haar vriendje)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:07
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 05-04-2003 @ 13:32:
Doe nou maar niet, tenzij je van je zelf zo oppervlakkig bent dat een relatie toch weinig meer voorstelt dan een min of meer vaste neukpartner, want dat is makkelijker dan telkens een nieuwe moeten versieren.
ho ho, ik ben het niet van plan hoor, ik vraag het me alleen af.
Oud 05-04-2003, 18:26
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
Engolie schreef op 05-04-2003 @ 12:54:
vink relax

wel de lusten niet de lasten
maar als je nou verliefd word..
Oud 05-04-2003, 18:42
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik denk dat sommigen hier niet het verschil kunnen maken tussen een relatie aan de ene kant en een sexrelatie aan de andere kant.

Een vrije relatie zit daar gewoon tussenin. Je hebt gewoon een vriend/vriendin, maar als jij een andere leuke persoon ziet zou je vriend/vriendin het niet erg vinden als je daar wat mee doet.
Oud 05-04-2003, 18:47
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 05-04-2003 @ 19:42:
ik denk dat sommigen hier niet het verschil kunnen maken tussen een relatie aan de ene kant en een sexrelatie aan de andere kant.

Een vrije relatie zit daar gewoon tussenin. Je hebt gewoon een vriend/vriendin, maar als jij een andere leuke persoon ziet zou je vriend/vriendin het niet erg vinden als je daar wat mee doet.
jaaa maar je kan ook verliefd worden op de persoon waarmee je die vrije relatie hebt
Oud 05-04-2003, 18:58
Verwijderd
een vrije relatie valt bij mij niet onder relaties.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:20
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
wallflower schreef op 04-04-2003 @ 21:48:
tis niets voor mij, ik ben heel erg jaloers en heb iemand het liefst voor mezelf.
Oud 06-04-2003, 12:27
Verwijderd
Als je er duidelijke afspraken over hebt en geen van beide jaloers bent dan kan het een heel handige oplossing voor bepaalde dingen zijn, lange-afstands-relaties bijvoorbeeld. Ik zou 't niet kunnen, ik ben niet heel jaloers maar dit zou me net iets te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 18:28
Vlekje
Vlekje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-04-2003 @ 13:27:
Als je er duidelijke afspraken over hebt en geen van beide jaloers bent dan kan het een heel handige oplossing voor bepaalde dingen zijn, lange-afstands-relaties bijvoorbeeld. Ik zou 't niet kunnen, ik ben niet heel jaloers maar dit zou me net iets te ver gaan.
Het zou idd soms wel kunnen, maar dan moet je idd niet te jaloers zijn en je ook los van die gene kunnen maken (hem of haar niet perse niet voor je alleen hoeven hebben)
Voor een afstand kan het idd een oplossing zijn, maar ga er dan niet te veel waarde aanhechten.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
missNMGN schreef op 05-04-2003 @ 19:47:
jaaa maar je kan ook verliefd worden op de persoon waarmee je die vrije relatie hebt
dat is de bedoeling van een vrije relatie. Als je niet verliefd op elkaar bent, dan is het een sexrelatie.
In een vrije relatie ben je verliefd op elkaar of hou je zelfs van elkaar, en heb je sex met elkaar, maar mag je ook nog dingen doen met anderen. Dit kan zijn dat je een minnaar of minnaares hebt, maar het kan ook zijn dat je gewoon ocassionaly met anderen mag zoenen maar niet meer. Mijn zus en haar ex-vriend waren verliefd op elkaar, maar ze zagen elkaar maar 1 of 2 keer per maand door de afstand, dus mochten ze van elkaar als ze uitgingen met anderen zoenen, zo lang ze niet meerdere keren met dezelfde zoenden. Dat is ook een vrije relatie.
Zoals poesiefox al zei: een vrije relatie is een gewone relatie, maar zonder de eis van monogamie.

Laatst gewijzigd op 06-04-2003 om 18:39.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 18:46
notbonefish
notbonefish is offline
http://www.polyamory.org/
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 20:16
QuietNoise
QuietNoise is offline
tja.. vrije relatie... als je beide niet jaloers bent, zieik niet in waarom je monogamie van je partner zou moeten eisen, maar als mijn vrien(in) er bezwaar tegen zou hebben, zou ik voor hem/haar monogaam zijn, als ik echt van die persoon hou..

oftewel, ik heb er geen probleem mee, zolang beide het goedkeuren...
Oud 06-04-2003, 23:20
ruby soho
ruby soho is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 12:37
BELLEKE
BELLEKE is offline
had k... of heb k... geen idee... ik weet alleen dat ik veel meer voor m voel dan hij voor mij, wat hij voelt voor me is een heel close vriendschap en hij voelt zich wel aangetrokken tot me.. dat voelen we telkens als we mekaar zien maar...

ik ben van hem gaan houden...
Oud 07-04-2003, 13:00
Verwijderd
ik heb een vrije relatie. Zoenen met anderen mag zowieso altijd, neuken met een andere in principe ook, als de ander maar wel in de buurt is. Alhoewel het neuken met anderen bij ons allebei nog niet is voorgekomen. Ik heb zelf alleen last van jaloezie als zij de slet uithangt en ik niet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 15:39
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
BELLEKE schreef op 07-04-2003 @ 13:37:
had k... of heb k... geen idee... ik weet alleen dat ik veel meer voor m voel dan hij voor mij, wat hij voelt voor me is een heel close vriendschap en hij voelt zich wel aangetrokken tot me.. dat voelen we telkens als we mekaar zien maar...

ik ben van hem gaan houden...
je verwart vrije relatie met seksrelatie...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 15:41
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
AePiE schreef op 07-04-2003 @ 14:00:
ik heb een vrije relatie. Zoenen met anderen mag zowieso altijd, neuken met een andere in principe ook, als de ander maar wel in de buurt is. Alhoewel het neuken met anderen bij ons allebei nog niet is voorgekomen. Ik heb zelf alleen last van jaloezie als zij de slet uithangt en ik niet
Zie je, en dat betekent toch niet dat je niet van elkaar houdt?

Veel mensen denken dat je alleen van iemand kan houden als je jaloers en bezitterig bent. Dat dat het bewijs is van hun liefde. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 15:47
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
AePiE schreef op 07-04-2003 @ 14:00:
redelijk ranzig
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 16:13
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 07-04-2003 @ 16:39:
je verwart vrije relatie met seksrelatie...
'seksrelatie' is het zelf niet... of misschien voor hem... ik dacht dat we n relatie hadden, tot ik erachter kwam dat het misschien een vrije relatie kan genoemd worden.. of dan misschien toch maar een relatie op seksueel gebied, wat k liever nie zie staan..

n relatie op seksueel gebied of een 'vrije' relatie zijn voor mij twee dingen die niet kunnen... als je houdt van iemand mag je de ander wat vrijheid laten, moet eigenlijk, vrijheid betekent dat je hem of haar niet voortdurend volgt in wat hij doet, maar ik zou het niet willen hebben dat mn vriend uitgaat en 'onschuldig' kust met n meisje...
Oud 07-04-2003, 16:21
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
BELLEKE schreef op 07-04-2003 @ 17:13:
het niet willen hebben dat mn vriend uitgaat en 'onschuldig' kust met n meisje...
Nee ik zou het ook niet leuk vinden als het echt doelbewust zou zijn en bijvoorbeeld elk weekend. Maar ik vind gewoon dat een slippertje makkelijk kan vergeven worden als er niet teveel gevoelens achter verscholen gaan.

Maar ik keur het ook niet af als mensen ervoor kiezen om echt op regelmatige basis te kussen/seks te hebben met anderen dan hun partner...Zolang ze allebei weten waar ze aantoe zijn, is het geen bedriegen. Moeten zij weten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 16:38
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 07-04-2003 @ 17:21:
Nee ik zou het ook niet leuk vinden als het echt doelbewust zou zijn en bijvoorbeeld elk weekend. Maar ik vind gewoon dat een slippertje makkelijk kan vergeven worden als er niet teveel gevoelens achter verscholen gaan.

Maar ik keur het ook niet af als mensen ervoor kiezen om echt op regelmatige basis te kussen/seks te hebben met anderen dan hun partner...Zolang ze allebei weten waar ze aantoe zijn, is het geen bedriegen. Moeten zij weten.
Daar heb je gelijk in.. voor mij kan het niet.. maar ik heb geen vooroordelen over degene voor wie het wel kan.. alleen hoop ik ook dat daar duidelijke afspraken in zijn en dat beide partners weten van elkaar hoe ze erover denken...
Oud 07-04-2003, 17:59
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 04-04-2003 @ 23:27:
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 18:00
Tampert
Tampert is offline
totaal geen behefte aan
Oud 08-04-2003, 17:09
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
ruby soho schreef op 07-04-2003 @ 16:47:
redelijk ranzig
redelijk kortzichtig jouw mening.
Oud 08-04-2003, 22:30
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 08-04-2003 @ 18:09:
redelijk kortzichtig jouw mening.
dat k t gewoon een ranzig en sick idee vind, is gewoon mn mening, heeft niks met kortzichtigheid te maken
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten