Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2003, 08:24
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Vieze plaatjes bij je rokertje

In Canada is het al zover: heb je net een pakje sigaretten gekocht, word je vanaf het pakje aangestaard door een paar ontzettend smerige paarse longen! Of vieze gezwollen hersenen. Getver! Het is wel effectief, want je hebt eigenlijk al meteen geen zin meer in je troostrijke rokertje. Welnu: dit staat ons ook te wachten, want binnen de achttien maanden zullen deze vieze plaatjes ook op onze tabakswaren gaan verschijnen. De Volkskrant meldt dat een door Brussel ingesteld onderzoek heeft aangetoond dat we ons namelijk allemaal niets aantrekken van de teksten die nu op de pakjes staan. Sterker nog: ze zijn razend populair En er zijn zelfs sites waar u zelf uw eigen sticker met eigen tekst kunt ontwerpen. En dat moet allemaal veranderen, vindt Brussel. Ze zijn nu nog bezig om lekkere sappige plaatjes uit te zoeken. U bent gewaarschuwd!

Stond op www.hetnet.nl kwam ik net toevallig tegen. Plaatje vind je daar ook.

Haha, sorrie, moest gewoon even lachen om wat ze allemaal wel niet verzinnen whaha.

Goed idee of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2003, 09:09
Verwijderd
Rokers weten toch wel dat het slecht is, en als ze zo dom willen zijn toch te roken belanden ze straks vanzelf op zo'n pakje als afschrikwekkend voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 09:18
Cocksparrer
Cocksparrer is offline
Ik rook er niet meer of minder door.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 09:21
little nemo
little nemo is offline
ik vind t wel koele plaatjes, ik denk dat ik ze dan wel zou gaan sparen...
Oud 24-08-2003, 09:41
Anne
Anne is offline
Citaat:
Cocksparrer schreef op 24-08-2003 @ 10:18:
Ik rook er niet meer of minder door.
Zie je? Die plaatjes hebben toch geen effect. (dat wilde ik net zeggen, en dan vind ik meteen een goed voorbeeld!)

En ik moet er de hele dag op mijn werk tegen aan kijken... toch maar stoppen met sigaretten verkopen.
Oud 24-08-2003, 10:04
Lyra
Lyra is offline
In Brussel( België) zijn de teksten niet echt effectief, omdat ze té klein afgedrukt worden, aangezien je in een 3-talig land zit. Als je roken is dodelijk in 3 verschillende talen op een pakje moet schrijven worden de lettertypes aanzienelijk kleiner.

Ik ben er helemaal niet tegen dat ze er nu fototjes opgaan zetten. Je leert het maar af, en als dat niet gaat dan trek je je toch al niets aan van de plaatjes..
Oud 24-08-2003, 10:05
Gatara
Gatara is offline
In Frankrijk hadden ze een reclamespotje waarin alle gore stoffen in sigaretten opgesomd werden en daarbij gezegd dat zoveel procent van de mensen dit dagelijks inademden. Voor meer informatie kon je dan bellen naar een nummer.
Dat nummer werd overbelast door geschrokken mensen
Oud 24-08-2003, 10:09
Gatara
Gatara is offline
Daar staat een foutje op hetnet (zeker door onwetende rokers gemaakt )

Het zijn geen paarse longen maar paarse hersenen na een beroerte!

Longen worden zwart, niet paars door tabaksrook.

En ik heb zwarte longen op sterk water gezien en dat is echt pas goor. Eew.
Oud 24-08-2003, 11:01
Mosaic
Mosaic is offline
Ik heb er niet veel vertrouwen in. Zoals iemand anders al zei; misschien gaan rokers die plaatjes zelfs sparen.
Het zal mensen waarschijnlijk niet stimuleren om te beginnen met roken dus waarom ook niet?
Oud 24-08-2003, 11:46
Verwijderd
Waarom gunnen ze mij als roker niet gewoon mijn sigaretten, mensen mogen ook vet eten, alcohol consumeren en sporten. Dit levert ook allemaal veel medische klachten op.

Ik stap wel over op sigaren, daar staan tenminste geen onsmakelijke plaatjes op.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 11:46
Aesar
Aesar is offline
het is geloof ik voornamelijk bedoelt om geen nieuwe rokers te krijgen, dus mensen die nog niet 'echte' rokers zijn afschikken, en dat is ze wel gelukt
Oud 24-08-2003, 12:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 24-08-2003 @ 12:46:
Waarom gunnen ze mij als roker niet gewoon mijn sigaretten, mensen mogen ook vet eten, alcohol consumeren en sporten. Dit levert ook allemaal veel medische klachten op.

Ik stap wel over op sigaren, daar staan tenminste geen onsmakelijke plaatjes op.
Omdat er 50 kankerverwekkende stoffen in tabaksrook zitten waar de medemens last van heeft.
Oud 24-08-2003, 12:15
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Kan je evengoed bij Big Macs ook plaatjes steken van door cholestorel verteerde lichamen ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 12:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 24-08-2003 @ 13:15:
Kan je evengoed bij Big Macs ook plaatjes steken van door cholestorel verteerde lichamen ofzoiets
Nog niet eens zo'n slecht idee
Oud 24-08-2003, 12:36
Verwijderd
Wat ik wil zeggen is dat het zeer hypocriet is om altijd de rokers aan te pakken en andere mensen die zeer ongezond bezig zijn niet.

Dit loopt ooit nog eens uit tot een rokers holocaust
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 24-08-2003 @ 13:36:
Wat ik wil zeggen is dat het zeer hypocriet is om altijd de rokers aan te pakken en andere mensen die zeer ongezond bezig zijn niet.

Dit loopt ooit nog eens uit tot een rokers holocaust
Maar dat komt omdat een roker andere mensen schade berokkent en iemand die vet eet niet.
Oud 24-08-2003, 13:12
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2003 @ 14:07:
Maar dat komt omdat een roker andere mensen schade berokkent en iemand die vet eet niet.
??? dikke mensen lopen sneller in de weg en daarnaast kosten ze meer geld
en als mensen niet in de rook willen zitten, moeten ze die plaatsen maar mijden hoor, in openbare gebouwen mag nergens gerookt worden, dus t is hun eigen keuze
trouwens, van leven ga je nou eenmaal doodt
Oud 24-08-2003, 13:24
TechXP
TechXP is offline

Duidelijk zat!
Oud 24-08-2003, 13:26
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik ga er echt niet minder door roken hoor, ook wel stom, dan koop je namelijk een pakje, zie je dat plaatje, en denk je dan echt dat mensen hun pakje spontaan weg gaan gooien?
Oud 24-08-2003, 13:59
REIE
REIE is offline
Citaat:
Lyra schreef op 24-08-2003 @ 11:04:
In Brussel( België) zijn de teksten niet echt effectief, omdat ze té klein afgedrukt worden, aangezien je in een 3-talig land zit. Als je roken is dodelijk in 3 verschillende talen op een pakje moet schrijven worden de lettertypes aanzienelijk kleiner.

Ik ben er helemaal niet tegen dat ze er nu fototjes opgaan zetten. Je leert het maar af, en als dat niet gaat dan trek je je toch al niets aan van de plaatjes..
Plaatjes zeggen inderdaad zoveel meer dan woorden. Allemaal sparen voor het Marlboro-memoryspel! Overigens bestaan er reeds de tabaksmerken "Death" en "Black Death" voor de zelfbewuste roker.

(Brussel was in de eerste context totum pro parte voor de EU-regering, Lyra )
Oud 24-08-2003, 17:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
little nemo schreef op 24-08-2003 @ 14:12:
??? dikke mensen lopen sneller in de weg en daarnaast kosten ze meer geld

Ik moet omlopen, maar zijn ze daarmee schadelijk voor mijn lichaam? Dacht t niet

Citaat:

en als mensen niet in de rook willen zitten, moeten ze die plaatsen maar mijden hoor, in openbare gebouwen mag nergens gerookt worden, dus t is hun eigen keuze
trouwens, van leven ga je nou eenmaal doodt
Als ik alle plaatsen waar gerookt wordt moet vermijden, moet ik in mijn kamer blijven zitten en kan ik de deur nauwelijks uit. Nahja, supermarkt.
Oud 24-08-2003, 17:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tweety2k schreef op 24-08-2003 @ 14:26:
Ik ga er echt niet minder door roken hoor, ook wel stom, dan koop je namelijk een pakje, zie je dat plaatje, en denk je dan echt dat mensen hun pakje spontaan weg gaan gooien?
Nee, maar ze kunnen wel bewust(er) gemaakt worden van t feit dat t schadelijk is voor jouw gezondheid en die van een ander.
Oud 24-08-2003, 17:20
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Anneee schreef op 24-08-2003 @ 10:41:
Zie je? Die plaatjes hebben toch geen effect. (dat wilde ik net zeggen, en dan vind ik meteen een goed voorbeeld!)
Dan rest mij alleen nog de boodschap dat het in geval van jouw quote mijn 13-jarige zusje betreft.
Die erg volwassen over komt, maar dit in het zeerste geval nog láng niet is, en hoogstwaarschijnlijk na het op een rijtje zetten van deze feiten heeft overwogen om geen leeftijd in haar profiel te vermelden.
Oud 24-08-2003, 17:23
Cocksparrer
Cocksparrer is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 24-08-2003 @ 18:20:
Dan rest mij alleen nog de boodschap dat het in geval van jouw quote mijn 13-jarige zusje betreft.
Die erg volwassen over komt, maar dit in het zeerste geval nog láng niet is, en hoogstwaarschijnlijk na het op een rijtje zetten van deze feiten heeft overwogen om geen leeftijd in haar profiel te vermelden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 17:26
Cocksparrer
Cocksparrer is offline
Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen daar in geinterreseerd zijn, want ik heb nergens gelezen dat je, als 13jarige, je mening niet mag geven op dit forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2003, 17:31
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
Cocksparrer schreef op 24-08-2003 @ 18:26:
Ik kan me niet voorstellen dat deze mensen daar in geinterreseerd zijn, want ik heb nergens gelezen dat je, als 13jarige, je mening niet mag geven op dit forum.
Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat roken onder de 16 jaar niet is toegestaan?
Oud 24-08-2003, 17:33
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 24-08-2003 @ 12:46:

Nee, ook geen teksten? Waarom daarop dan niet?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 17:33
Cocksparrer
Cocksparrer is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 24-08-2003 @ 18:31:
Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat roken onder de 16 jaar niet is toegestaan?

O. en als je dat zo goed gelezen hebt waarom rookte jij dan toen je 12 was?

Stakker.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 17:43
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
kaasstaafje schreef op 24-08-2003 @ 09:24:
Vieze plaatjes bij je rokertje

In Canada is het al zover: heb je net een pakje sigaretten gekocht, word je vanaf het pakje aangestaard door een paar ontzettend smerige paarse longen! Of vieze gezwollen hersenen. Getver! Het is wel effectief, want je hebt eigenlijk al meteen geen zin meer in je troostrijke rokertje. Welnu: dit staat ons ook te wachten, want binnen de achttien maanden zullen deze vieze plaatjes ook op onze tabakswaren gaan verschijnen. De Volkskrant meldt dat een door Brussel ingesteld onderzoek heeft aangetoond dat we ons namelijk allemaal niets aantrekken van de teksten die nu op de pakjes staan. Sterker nog: ze zijn razend populair En er zijn zelfs sites waar u zelf uw eigen sticker met eigen tekst kunt ontwerpen. En dat moet allemaal veranderen, vindt Brussel. Ze zijn nu nog bezig om lekkere sappige plaatjes uit te zoeken. U bent gewaarschuwd!

Stond op www.hetnet.nl kwam ik net toevallig tegen. Plaatje vind je daar ook.

Haha, sorrie, moest gewoon even lachen om wat ze allemaal wel niet verzinnen whaha.

Goed idee of niet?
Ach, je kunt op iedere auto ook een stikker plakken van verminkte lichamen na auto-ongelukken. Buitendien zou je op sigarettenpakjes ook gezonde hersenen of longen kunnen afbeelden: smakelijke plaatjes zijn het hoe dan ook niet.
Oud 24-08-2003, 18:29
Lyra
Lyra is offline
De waarschuwingen worden er nu niet alleen maar omwille van de gezondheid opgezet, ook zodat de sigaretten'bonzen' geen processen van zieke rokers krijgen.

De plaatjes zijn wat mij betreft beter om mensen die de neiging hebben om te beginnen met roken te 'schokken'. Wat al gevolg heeft dat ze het misschien niet of langer zonder doen.

Op de andere manier ben ik er ook tegen. Alle psygologen maar zeiken over hoe de wereld naar de knoppen gaat en dat de jeugd nergens meer voor schrikt, ze worden 'gevoelloos' voor schokkende beelden en bloed. En als je dat dan zomaar overal in de winkel ziet liggen, op straat.

Gewoon de sigaretten duurder maken. Daar maak je dan wel mensen boos mee, het is in ieder geval effectiever dan plaatjes die die-hard rokers negeren.
Oud 24-08-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Mensen die vet eten maken een zeer grote kans op hart en vaat ziektes en diabetes. Dit alles voelen andere mensen ook in hun portemonee, net als rokers die ziek worden.
Het is wel zo dat dikke mensen niet direct overlast veroorzaken.

Citaat:
Nee, ook geen teksten? Waarom daarop dan niet?
Geen idee, maar ik denkdat het eraan ligt dat deze producten worden gekocht door mensen die al roken. Het is aan te nemen dat de meeste rokers met sigaretten beginnen. Als ze daarvan worden afgehouden is de kans ook kleiner dat ze sigaren gaan roken.

Citaat:
Gewoon de sigaretten duurder maken. Daar maak je dan wel mensen boos mee, het is in ieder geval effectiever dan plaatjes die die-hard rokers negeren.
Dat is waar.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 20:48
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
*********om?...
Oud 24-08-2003, 21:49
Verwijderd
@kaasstaaf:

jij rookt toch niet???
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 21:52
telluriet
telluriet is offline
gaaf
Oud 24-08-2003, 22:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
telluriet schreef op 24-08-2003 @ 22:52:
gaaf
nog 1 zo'n nutteloze opmerking en t bericht wordt gewoon verwijderd.
Oud 25-08-2003, 06:31
Isa
Isa is offline
sharia inlassen en verbieden die zooi of voorbehouden aan tabaksspeciaalzaken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 08:32
the_conquer
the_conquer is offline
Als er zonodig een smerig plaatje op moet staan doe dan Erica Terpsta in een string. Zo denk ik dat heel nederland in 1 klap gestopt is
Oud 25-08-2003, 08:59
Rechts=oke!!!
Rechts=oke!!! is offline
[onnozel bericht verwijderd]

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 09:23.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 09:07
Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 25-08-2003 @ 07:31:
... of voorbehouden aan tabaksspeciaalzaken.
Dat is een beter idee inderdaad. Het moet niet zo een grote afzetmarkt bezitten. Dan wordt het moeilijker om tabak te kopen en zal er meer op de leeftijdsgrens gelet worden. ( het worden wel goudenzaken voor de tabaksspeciaalzaken én er zal zeker 50% van die winkels bijkomen.
Oud 25-08-2003, 11:34
Apomes
Apomes is offline
helpt toch geen reet hoor, in belgie verkopen ze nu fun boxes waar je je pakje sigartetten in kan steken zodat het de tekst/tekening verbergt . mss moeten ze zoiets doen gelijk bij harry potter, als je het pakje open doet komt er zon stem schreeuwen dat roken slecht is ofzo .
Oud 25-08-2003, 13:51
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
little nemo schreef op 24-08-2003 @ 10:21:
ik denk dat ik ze dan wel zou gaan sparen...
Weet eigenlijk iemand hoe het met die age-key zit, dat is ook goed geregeld tot nu toe hahaha, not!
Oud 25-08-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-08-2003 @ 14:07:
Inderdaad, ik erger me eraan als fervent niet-roker constant geconfronteerd te worden met mensen die wel roken. Op het station, in de trein, in de stad, in uitgaansgelegenheden, overal krijg je ongewenst die smerige rotzooi in je gezicht geblazen. Overigens ben ik ook groot voorstander van waarschuwingen op vet eten, gekoppeld aan een ''weet wat je eet-campagne.''

@Gauloises: weet je dat voor de tabaksindustrie mensen uitgebuit worden en regenwouden omgekapt worden?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 18:19
NN
NN is offline
Aangezien ik zeer anti-roken ben vind ik alles dat misschien de rokers weet over te halen te stoppen aanvaardbaar.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:09
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 24-08-2003 @ 22:49:
@kaasstaaf:

jij rookt toch niet???
ik niet nee
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:12
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 25-08-2003 @ 15:07:
Inderdaad, ik erger me eraan als fervent niet-roker constant geconfronteerd te worden met mensen die wel roken. Op het station, in de trein, in de stad, in uitgaansgelegenheden, overal krijg je ongewenst die smerige rotzooi in je gezicht geblazen. Overigens ben ik ook groot voorstander van waarschuwingen op vet eten, gekoppeld aan een ''weet wat je eet-campagne.''

@Gauloises: weet je dat voor de tabaksindustrie mensen uitgebuit worden en regenwouden omgekapt worden?
ik wist dat niet van die regenwouden, maar ze hebben toch heel geen regenwouden nodig voor tabak? Hoe zit dat dan?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:12
De Veroorzaker
Citaat:
Inderdaad, ik erger me eraan als fervent niet-roker constant geconfronteerd te worden met mensen die wel roken. Op het station, in de trein.
In de trein heb je er aparte gedeeltes voor, ok ik geef toe dat stinkt door de hele trein. Maar dat gaat ook verdwijnen.
Het is al op veel plaatsen verboden en binnenkort wordt het ook verboden in horeca gelegenheden en coffeeshops.
Moet daar dan nog bij dat we er ook nog veel voor betalen?
Make up your mind, wil je de roker pesten of uitbuiten

PS Fervent niet-roker, betekent dat anti-roker of niet? (dat houdt ook in preken tegen rokers afsteken over hoe slecht het is)

Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 19:16.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2003, 19:17
De Veroorzaker
Citaat:

Dat is fout, maar dat gebeurt elders ook.
Oud 25-08-2003, 19:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 25-08-2003 @ 20:12:

Make up your mind, wil je de roker pesten of uitbuiten
Je pest geen roker mijn inziens als je probeert om de roker tot inkeer te laten komen en hem/haar af te laten kicken van zijn/haar verslaving door ontmoediging.
(aangezien je dus t beste met hem/haar voorhebt en liever wilt dat hij/zij ook een gezond leven leidt)
Oud 25-08-2003, 19:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 25-08-2003 @ 20:17:
Dat is fout, maar dat gebeurt elders ook.
Omdat elders mensen worden opgegeten in een kannibalistische stam, is een vrijbrief voor mij om ook maar mensen te gaan eten onder het motto van "Dat is fout, maar dat gebeurt elders ook."?
Oud 25-08-2003, 20:59
De Veroorzaker
Citaat:
Gatara schreef op 25-08-2003 @ 20:40:
Je pest geen roker mijn inziens als je probeert om de roker tot inkeer te laten komen en hem/haar af te laten kicken van zijn/haar verslaving door ontmoediging.
(aangezien je dus t beste met hem/haar voorhebt en liever wilt dat hij/zij ook een gezond leven leidt)
Ja maar de meeste mensen weten dat roken slecht is dus ontmoedigen te roken vind ik niet zo geweldig dan zou je de mensen zo veel moeten verbieden (om het te ontmoedigen). Ontmoedigen om te beginnen wel.

Over de wouden: ik keur het ook helemaal niet goed, maar met te zeggen elders ook bedoel ik dat ik het geen argument vind tegen roken. Ik ben tegen het kappen van regenwoud en tegen uitbuiten van mensen, maar door pakjes sigaretten duurder te maken krijgen die het echt niet beter.
Reageren

Regels voor berichten