![]() |
|
Vieze plaatjes bij je rokertje
In Canada is het al zover: heb je net een pakje sigaretten gekocht, word je vanaf het pakje aangestaard door een paar ontzettend smerige paarse longen! Of vieze gezwollen hersenen. Getver! Het is wel effectief, want je hebt eigenlijk al meteen geen zin meer in je troostrijke rokertje. Welnu: dit staat ons ook te wachten, want binnen de achttien maanden zullen deze vieze plaatjes ook op onze tabakswaren gaan verschijnen. De Volkskrant meldt dat een door Brussel ingesteld onderzoek heeft aangetoond dat we ons namelijk allemaal niets aantrekken van de teksten die nu op de pakjes staan. Sterker nog: ze zijn razend populair En er zijn zelfs sites waar u zelf uw eigen sticker met eigen tekst kunt ontwerpen. En dat moet allemaal veranderen, vindt Brussel. Ze zijn nu nog bezig om lekkere sappige plaatjes uit te zoeken. U bent gewaarschuwd! Stond op www.hetnet.nl kwam ik net toevallig tegen. Plaatje vind je daar ook. Haha, sorrie, moest gewoon even lachen om wat ze allemaal wel niet verzinnen whaha. Goed idee of niet? ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
In Brussel( België) zijn de teksten niet echt effectief, omdat ze té klein afgedrukt worden, aangezien je in een 3-talig land zit. Als je roken is dodelijk in 3 verschillende talen op een pakje moet schrijven worden de lettertypes aanzienelijk kleiner.
Ik ben er helemaal niet tegen dat ze er nu fototjes opgaan zetten. Je leert het maar af, en als dat niet gaat dan trek je je toch al niets aan van de plaatjes..
|
In Frankrijk hadden ze een reclamespotje waarin alle gore stoffen in sigaretten opgesomd werden en daarbij gezegd dat zoveel procent van de mensen dit dagelijks inademden. Voor meer informatie kon je dan bellen naar een nummer.
Dat nummer werd overbelast door geschrokken mensen ![]()
|
Daar staat een foutje op hetnet (zeker door onwetende rokers gemaakt
![]() ![]() Het zijn geen paarse longen maar paarse hersenen na een beroerte! Longen worden zwart, niet paars door tabaksrook. En ik heb zwarte longen op sterk water gezien en dat is echt pas goor. Eew.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
en als mensen niet in de rook willen zitten, moeten ze die plaatsen maar mijden hoor, in openbare gebouwen mag nergens gerookt worden, dus t is hun eigen keuze trouwens, van leven ga je nou eenmaal doodt
||
Citaat:
![]() ![]() (Brussel was in de eerste context totum pro parte voor de EU-regering, Lyra ![]()
|||
Citaat:
Ik moet omlopen, maar zijn ze daarmee schadelijk voor mijn lichaam? Dacht t niet ![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Die erg volwassen over komt, maar dit in het zeerste geval nog láng niet is, en hoogstwaarschijnlijk na het op een rijtje zetten van deze feiten heeft overwogen om geen leeftijd in haar profiel te vermelden.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
De waarschuwingen worden er nu niet alleen maar omwille van de gezondheid opgezet, ook zodat de sigaretten'bonzen' geen processen van zieke rokers krijgen.
De plaatjes zijn wat mij betreft beter om mensen die de neiging hebben om te beginnen met roken te 'schokken'. Wat al gevolg heeft dat ze het misschien niet of langer zonder doen. Op de andere manier ben ik er ook tegen. Alle psygologen maar zeiken over hoe de wereld naar de knoppen gaat en dat de jeugd nergens meer voor schrikt, ze worden 'gevoelloos' voor schokkende beelden en bloed. En als je dat dan zomaar overal in de winkel ziet liggen, op straat. Gewoon de sigaretten duurder maken. Daar maak je dan wel mensen boos mee, het is in ieder geval effectiever dan plaatjes die die-hard rokers negeren.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is wel zo dat dikke mensen niet direct overlast veroorzaken. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
helpt toch geen reet hoor, in belgie verkopen ze nu fun boxes waar je je pakje sigartetten in kan steken zodat het de tekst/tekening verbergt
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Gauloises: weet je dat voor de tabaksindustrie mensen uitgebuit worden en regenwouden omgekapt worden? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is al op veel plaatsen verboden en binnenkort wordt het ook verboden in horeca gelegenheden en coffeeshops. Moet daar dan nog bij dat we er ook nog veel voor betalen? Make up your mind, wil je de roker pesten of uitbuiten ![]() ![]() PS Fervent niet-roker, betekent dat anti-roker of niet? (dat houdt ook in preken tegen rokers afsteken over hoe slecht het is)
Laatst gewijzigd op 25-08-2003 om 19:16. |
![]() |
||
Citaat:
(aangezien je dus t beste met hem/haar voorhebt en liever wilt dat hij/zij ook een gezond leven leidt)
||
Citaat:
||
Citaat:
Over de wouden: ik keur het ook helemaal niet goed, maar met te zeggen elders ook bedoel ik dat ik het geen argument vind tegen roken. Ik ben tegen het kappen van regenwoud en tegen uitbuiten van mensen, maar door pakjes sigaretten duurder te maken krijgen die het echt niet beter.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Joris en zijn wonderlijke navel Verwijderd | 14 | 07-01-2006 13:19 |