Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2003, 08:39
R_U_KIDDING_ME
R_U_KIDDING_ME is offline
Als je door orale sex een soa oploopt, kan je hier dan ook onvruchtbaar door worden? Dit vroeg ik me af aangezien volgens mij de slijmvliezen in je mond/keel dan geinfecteerd worden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:23
dreamer16
dreamer16 is offline
volgens mij kan dat wel hoor.. ik zou in ieder geval geen risico's nemen..
het lijkt mij vreemd als het alleen die vliezen zijn die geinfecteerd worden..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 09:34
Verwijderd
Het zal in elk geval langer duren, en tegen de tijd dat de infectie je eierstokken heeft bereikt brandt je hele lichaam van de pijn, lijkt mij... maar zeker weten doe ik het niet (en dit hoort toch op L&G?)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 10:50
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Volgens mij... als je via zulke seks een SOA oploopt... kun je onvruchtbaar worden jah...

Als je Chlamidia oploopt hep je kans dat je onvruchtbaar wordt. Ook al is je mond dan zegmaar besmet... het komt in de lichaamscellen en zo ook bij de eierstokken/zaadballen...
Oud 13-07-2003, 11:13
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Ff een vraagje: Hoe weet je of je een soa hebt :? Merk je dat altijd, of zie je dat altijd? Of juist niet..

En kun je d'r 1 krijgen als je allebei nog geen sexueel contact hebt gehad met anderen? [d8 het niet toch?]
Oud 13-07-2003, 12:35
Lizzali
Lizzali is offline
ik weet alleen antwoord op je 1e vraag, soa's die hoef je niet altijd te zien of te voelen nee...ze kunnen al veel langer actief in je lichaam zijn voordat je er wat van merkt.
maar soms kan je het ook heel duidelijk zien of voelen, door bv een brandend gevoel bij plassen of bultjes etc

maar dat is het veradelijke van een soa, je ziet of voelt ze niet altijd, en daarom kan je het beste denk ik als je het vermoeden hebt dat er wat mis is, naar de dokter gaan, die is er om je te helpen...
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 12:57
Papier
Papier is offline
en op de tweede vraag: alleen als je moeder een soa had toen ze zwanger was van jou... maar in nederland en belgie controleren ze baby's daarop na de geboorte.
Oud 13-07-2003, 17:31
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Mooi. Bedankt

Dus in principe ben je dan gewoon soa-vrij.
Thx
Oud 13-07-2003, 17:33
bette4ever
bette4ever is offline
dit kan zeker wel. Het ligt er natuurlijk wel aan welke soa je hebt. Ik zou als ik jou was gewoon altijd veilig te werk gaan dan heb je meer zekerheid.. en als je toch per ongeluk een soa hebt op gelopen dan moet je je zow snel mogelijk laten behandelen en er zoveel mogelijk informatie over vinden.
Oud 14-07-2003, 18:39
Linlilalove55
Linlilalove55 is offline
Citaat:
ScatMan.II schreef op 13-07-2003 @ 18:31:
Mooi. Bedankt

Dus in principe ben je dan gewoon soa-vrij.
Thx

Je kunt wel schaamluis oplopen via lakens waar een besmet persoon in heeft gelegen. Maar dat is makkelijk te verhelpen met een zalfje ofzo.... niets om je super druk om te maken... ut kriebelt alleen btje ...lijkt mij..

Regels voor berichten