Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik begon ook tegen proefwerken/school/alles op te zien, durfde daardoor ook heel veel niet meer. Ben in totaal 3 weken thuis geweest en in die drie weken heb ik veel met mijn ouders (toen mijn vriendje) en de dokter gepraat. En ben dr langzaam toch weer bovenop gekomen. Ook wel door mezelf. Heb gewoon gedacht van: Kom op, Sil! ![]() Hoe je haar kunt helpen? Heel veel praten....Heel veel! Dat helpt echt! En laat haar anders hulp zoeken, want zonder die hulp was ik dr ook niet uitgekomen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoi!
Iedereen hier heeft het steeds over dat je met die persoon die faalangst heeft moet gaan praten. Maar weet je wel hoe moeilijk dat is als die persoon niets wil zeggen over wat hem/haar dwars zit? Dan kom je er gewoon niet uit. Hoe moet je iemand meer zelfvertrouwen geven wanneer hij/zij niet in zichzelf durft te geloven en niet de goede dingen van zichzelf inziet. Hoe vaak je ook tegen hem/haar zegt dat hij/zij bijvoorbeeld aardig, knap of lief is. Wanneer je het zelf niet gelooft is dat heel moeilijk om in te gáán geloven. Ik heb helaas geen echte goede tips voor je. Maar probeer iig je vriendin meer zelfvertrouwen te geven, door leuke dingen met haar te doen. Haar ervan overtuigen dat ze *in dit geval* proefwerken heus goed maakt, wanneer ze er maar goed voor leert. Ga desnoods samen met haar leren, wat je ook al zei. Zodat ze misschien het gevoel krijgt dat ze goed leert wanneer jij erbij bent. Omdat je haar dan in de gaten kan houden dát ze leert en haar gerust kunt stellen. Misschien helpt dat. Heel veel succes!! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn tip is en blijft: vraag je vriendin wat zij fijn vindt. |
![]() |
|
heey lieve meid,
wat goed/lief van je dat je je vriendin hierin wilt steunen. ik kan je misschien het een en ander vertellen aangezien ik er zelf last van gehad. zelf ben ik geen maanden weggeweest van school maar spijbelde regelmatig omdat ik werkelijk heel erg bang was die toets te verknallen. Het is bijj iedereen verschillend, maar helpen bij leren zou in mijn geval geen zin hebben gehad. Juist omdat ik me al helemaal kapot leerde. Het enige wat misschien wel iets zou zijn, is savonds bij je vriendin te komen, en zeggen dat je haar gaat overhoren. maar probeer dan ook wat makkelijkere vragen te stellen die ze zeker weet... zodat ze er wat meer vertrouwen in krijgt dat ze het kan. Verder moet je er op andere manieren ook voor haar zijn. blijf vooral NORMAAL met haar omgaan, en behandel haar niet als anders. Wat ik bij mezelf merkte is dat ik, vooral in die tijd, zeer fijngevoelig was. Als ik maar even het gevoel had dat een vriendin anders deed dan normaal dacht ik dat het aan mij lag. Mensen met faalangst, zeker in de mate die zij het heeft, hebben vaak behalve de angst voor toetsen e.d. ook 'sociale faalangst'. Ook juist vanwege dat moet je normaal met haar blijven omgaan. Geef af en toe eens een compliment enz. Erkent ze trouwens zelf wel dat ze last heeft van faalangst. zo ja... neem haar dan eens mee naar een faalangsttrain(st)er op school oid. Ze kan iig over haar gevoelens praten en wat oefeningen krijgen. Wil ze dat niet... kan ik evt. jou wel wat dingen opsturen die ik heb moeten doen en dat jij die aan haar voorlegt oid. Als je dat wilt tenminste.... als je nog een vraag hebt, kan je altijd pm'en of mailen (kikkertje1987@hotmail.com) heel veel liefs, Wendy
||
Ik ben altijd wel naar school geweest, heb ook geen toetsen om deze reden niet gemaakt, ik wilde geen aansteller zijn, ook niet tov mezelf. Ik haalde dus gewoon vaak (hele) lage cijfers. Wel deden sommige docenten 'anders' tegen me...ze hielpen me een beetje extra, probeerden me op m'n gemak te stellen, enz.
Bij mij zou praten over dat onderwerp geen zin hebben gehad en nog steeds niet trouwens. Samen leren nog minder en me overhoren nog minder. Juist bij 'mondelinge' dingen klapte ik volledig dicht (en nog steeds). Met iemand samen leren liep negen van de tien keer uit op gigantische ruzie, schreeuwpartijen, schelden, huilbuien, enz. En voor mondelinge tentamens haalde ik onvoldoendes of ze wilden/konden me niet eens een cijfer geven... Wat al gezegd is: het is bij iedereen verschillend wat hij/zij prettig vindt. Vraag het haar dus. Wat denk ik idd belangrijk is, wat ...; ) zegt: Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Werk en faalangst Verwijderd | 15 | 28-04-2006 17:12 | |
Psychologie |
Verlegen, faalangst enzovoorts Verwijderd | 18 | 30-08-2005 15:56 | |
Psychologie |
faalangst (hele tijd huilen) moon | 18 | 19-02-2004 21:20 | |
Psychologie |
faalangst, hoe zien jullie dat?! Fantôme | 51 | 20-06-2003 11:45 | |
Psychologie |
Hoe moet je iemand helpen met zijn / haar problemen? Verwijderd | 4 | 25-10-2002 17:19 | |
Psychologie |
Mijn ouders en hun drang naar perfectie. Verwijderd | 44 | 27-07-2002 18:00 |