Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() Het is geen kwestie van niet geinteresseerd zijn in mensen (of in dit geval je partner), ik denk dat je je dat om te beginnen goed moet realiseren. Het is, wat je al aangeeft, (oa) een kwestie van anders opgevoed zijn en andere dingen gewend zijn ('ik ben gewend dat mensen tegen mij dingen vertellen als ze dat willen'). Jij vindt dat hij een stap in jouw richting moet doen, doe jij ook een stap in zijn richting? Zo nu en dan eens uit jezelf vertellen hoe iets is/was bv. (Misschien doe je dat al, wijs hem er dan op en vraag hem om ook een stapje in jouw richting te zetten.) |
![]() |
|
ik herken het wel een beetje mijn moeder en ik deden dat ook nooit (nu nog niet eigenlijk) en das soms best vervelend.
bij mijn vriend thuis praten ze wel heel veel en vertellen ze ook alles aan elkaar.. t maakt de sfeer wel een stuk gezelliger moet ik zeggen. maar bij mijn moeder komt het onder meer omdat ze manisch depri is en ze leeft in dr eigen wereld, dus ik wist eigenlijk nooit beter, kwas t gewend... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat mensen niet vragen hoe iets is/was, hoeft niet te betekenen dat mensen niet met elkaar praten ofzo. Het kan ook juist betekenen dat er juist heel veel gepraat werd/wordt. Bv. bij mijn ouders thuis, ik hoefde niks te vragen, ik kreeg alles toch wel te horen. En als iemand mij iets niet uit zichzelf verteld heb ik zo iets van 'dan zal het wel niet belangrijk zijn' of 'dan zal het me wel niks aangaan' ofzo. En zelf ben ik ook zo, als ik iets wil vertellen dan doe ik dat over het algemeen toch wel. Ik vind het eerder storend als mensen van alles en nog wat vragen (onbekende mensen daar gelaten), iets vragen mag wel...maar 't kan ook teveel zijn.
Het niet vragen hoe iets was, heeft soms absoluut niks met desinteresse te maken. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik denk dat het ook hier weer belangrijk is dat je er samen over blijft praten...dat je goed van elkaar snapt dat het niet uit desinteresse is, maar dat het gewoon een andere manier van met dingen omgaan is. En proberen om er afspraken over te maken oid...of iig allebei een beetje elkaars kant op te komen. Dan moet het vast goed gaan. ![]() ![]() |
![]() |
|
heej heej, ik heb een paar dagen geleden een topic geopend met een zelfte soort onderwerp. Ik sprak mijn vriendje toen 's avonds laat (had em hele dag nog niet gesproken) en hij vroeg niet eens hoe mijn dag (waar ik heel zenuwwachtig voor was geweest) was... Was ook echt verdrietig over, en nee.. Da's niet de enige keer dat ik verdrietig ben geweest over dit soort dingetjes..
Ik praat er meestal over, stuur em een pissig mailtje of maak een botte opmerking terug. In het geval van mn voorbeelt kreeg ik de dag daarna van hem een mailtje dat het hem speet. Ik kan je verder ook niet helpen, het is zijn karakter, jij bentde enige die daar echt een klein beetje aan kan doen, confronteer hem er meteen mee wanneer je je gekwetst voelt (is mijn enige tip...) Dan krijgt hij het op een gegevenogenblik wel door.. Succes!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als hij dan smst dat hij hier nog de hele nacht wakker van ligt, dan heb ik alweer spijt, en dat terwijl mijn smsje niet eens gemeen was. Van waarom zeg ik het dan ook tegen hem als hij gewoon zo is, maar van de andere kant anders doet het mij wel heel erg veel pijn, dus tsjaa... Liever niet gemeen, maar wel uitpraten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed als er wel iets bijzonders is, iets wat niet dagelijk is, dan kan je het toch wel vragen... dat doet meneer mijn lieve vriendje ook niet... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe moet ik met haar praten? Dr. TJ | 7 | 06-05-2013 20:10 | |
Psychologie |
moeite met contact leggen met bepaalde mensen Sanne-1996 | 6 | 29-12-2010 00:31 | |
Seksualiteit |
Praten over seks Pluis | 37 | 15-04-2010 10:17 | |
Liefde & Relatie |
Advies gevraagd bij 2,5 jaar durende relatie Jongen_22 | 32 | 17-03-2009 14:54 | |
Liefde & Relatie |
Praten helpt volgens mij niet meer... Verwijderd | 23 | 08-03-2004 18:38 | |
Liefde & Relatie |
dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie Lady_L | 55 | 29-10-2003 19:08 |