Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het klopt inderdaad dat geloof en godsdienst los te koppelen zijn. Dan gooi ik er maar weer een definitie tegenaan ![]() Maar goed, ik dwaal weer af. Ik vind het in ieder geval leuk dat je een kritische blik hebt en zelf probeert na te denken. En ik vind het ook vriendelijk van je dat je je bewust bent van het eventuele kwetsen van de gelovigen onder ons. Dat getuigt van een goed inlevingsvermogen. En dat is iets heel waardevols, als je het mij vraagt. Hee geluk! En geniet van het zonnetje! Gegroet, fil |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Of je gelooft in het bovennatuurlijke of alleen in de natuurwetten, is denk ik eerder een kwestie van of je in je leven op het ene of op het andere georiënteerd bent in je leven. Het is geen wezenlijk verschil. Het wezenlijke lijkt me wat jij zegt: er zijn vragen waar een (voorlopig) antwoord op moet komen. Er is een leegte in jezelf die opgevuld moet worden - dit zorgt voor gemoedsrust waardoor je jezelf ondertussen geestelijk verder kunt ontwikkelen tot je de dingen zelf op een rij kunt zetten. Dan zullen je eigen persoonlijke antwoorden het voorlopige geloof/vertrouwen vervangen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Gristelijke experts? Verwijderd | 24 | 15-06-2013 10:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |