Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 00:36
Ilsje
Ilsje is offline
wanneer heb jij voor je gevoel nou iets verwerkt? is dat pas als je niet meer om iets huilt, of als je er goed over kan praten zonder je daarbij verdrietiger te gaan voelen? of is verwerken voor jou er niet meer aan denken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2003, 00:43
Brutus
Brutus is offline
niet meer aan denken

het duurt alleen wel ff soms
Oud 18-07-2003, 00:46
Verwijderd
dat ik ene hele lange tijd er niet aan denk en me er niet kut om voel, en er zonder emotie over kan praten
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 00:55
*** is offline
pff, goeie vraag, ik vroeg 't me net ook even bij een andere topic af...
Maar ik kan er niet echt een goed antwoord op geven, aangezien ik gelukkig nog niet echt veel meegemaakt heb waar verwerking bij komt kijken... De meeste begravenissen, zelfmoord endergelijke stonden redelijk ver van m'n bed. In ieder geval had ik geen hele sterke band met die mensen, heb ik sowieso niet snel, dus dan gaat er allemaal wat minder tijd overheen. Daarnaast hangt het er ook erg vanaf wat je "verwerkingswaarding" noemt. In een andere topic gaat het over verwerking van aanranding, maar in mijn geval heb ik ergens zoiets van 't gaat niet om verkrachting, dus na 1,5 week ís 't wel welletjes.
Ondanks dit denk ik dat verwerken voor mij te maken heeft met vrede er mee hebben en een lagere frequentie van eraan denken, op een gegeven moment spookt 't niet meer voortdurend door je hoofd, alleen als je er door zaken aan herinnerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 00:59
aboe
aboe is offline
Ik denk dat je iets verwerkt hebt als je er zonder negatieve gevoelens aan kunt denken, er over kunt praten. Dus zonder angstig, boos enz.. te worden..
Er aan denken zul je altijd wel blijven doen, je draagt het heel je leven mee. het is de kunst er mee te leren om te gaan zonder dat het je leven nog bellemmert.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 01:09
HeiNZ
HeiNZ is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 18-07-2003 @ 01:46:
dat ik ene hele lange tijd er niet aan denk en me er niet kut om voel, en er zonder emotie over kan praten
Citaat:
aboe schreef op 18-07-2003 @ 01:59:
Ik denk dat je iets verwerkt hebt als je er zonder negatieve gevoelens aan kunt denken, er over kunt praten. Dus zonder angstig, boos enz.. te worden..
Er aan denken zul je altijd wel blijven doen, je draagt het heel je leven mee. het is de kunst er mee te leren om te gaan zonder dat het je leven nog bellemmert.
Exactement.
Oud 18-07-2003, 01:34
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
geen idee
Oud 18-07-2003, 07:52
Magdalena
Magdalena is offline
Wat aboe zei.

Als je er 'objectief' naar kan terugkijken, in mijn geval. Als ik er geen zware emoties meer bij voel, maar het gewoon kan accepteren dat het gebeurt is.
Oud 18-07-2003, 10:59
Verwijderd
Verwerken is voor mij er eerst een hele tijd aan denken, er steeds om huilen, steeds over praten. Dan ga ik dwars door de pijn heen zeg maar, ipv dat ik het negeer. Dus dan ben ik een hele tijd hartstikke verdrietig, maar na een tijdje wordt het beter.
Dan hoef ik er niet zo vaak meer over te praten, denk ik er niet de hele tijd meer aan en kan ik het een plaats geven.
En dan af en toe nog ff een terugval, er weer aan denken, weer aan die pijn toegeven, er weer om huilen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 18-07-2003 @ 11:59:
Verwerken is voor mij er eerst een hele tijd aan denken, er steeds om huilen, steeds over praten. Dan ga ik dwars door de pijn heen zeg maar, ipv dat ik het negeer. Dus dan ben ik een hele tijd hartstikke verdrietig, maar na een tijdje wordt het beter.
Dan hoef ik er niet zo vaak meer over te praten, denk ik er niet de hele tijd meer aan en kan ik het een plaats geven.
En dan af en toe nog ff een terugval, er weer aan denken, weer aan die pijn toegeven, er weer om huilen.
je brengt precies onder woorden wat ik probeerde te zeggen

*mooi gezegd*
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 12:12
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Tjah, wanneer ik iets verwerkt heb, is al gezegd;

Er niet meer zo veel aan denken als eerst...
Er over kunnen praten zonder verdriet/haat te voelen...
Oud 18-07-2003, 12:42
Phileine
Phileine is offline
Als ik na een dag of vier me opeens bedenk: 'He, je hebt er al vier dagen niet meer aan gedacht.'
Oud 18-07-2003, 12:47
Arashi
Arashi is offline
Als het geen ongelooflijk grote invloed op me heeft. (continu eraan denken, gevoelens tijdens praten erover etc etc)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:50
Verwijderd
Ik heb iets verwerkt als ik eraan kan denken zonder dat het een negatieve invloed op mijn stemming heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 17:37
jbtq
jbtq is offline
moeilijke vraag, maar denk vooral wanneer je er niet echt mee rover nadenkt en ook dat je leven gewoon weer een beetje zijn gangetje gaat en het dus niet meer overheersend is.
Oud 18-07-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:

Helemaal mee eens! super verwoord, was mij niet zo gelukt!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 18:08
Anteverta
Anteverta is offline
Citaat:
Helemaal mee eens. maar ik denk dat het er mee om gaan lastiger is dan het verwerken zelf...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 06:28
aboe
aboe is offline
Citaat:
Anteverta schreef op 18-07-2003 @ 19:08:
Helemaal mee eens. maar ik denk dat het er mee om gaan lastiger is dan het verwerken zelf...
als je het verwerkt hebt , kun je ermee omgaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten