Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2003, 10:32
sientjuh
sientjuh is offline
Ik wil communicatiewetenschap gaan studeren en nou vraag ik me af waar je dat het beste kan doen. Welke universiteit staat als beste bekend en wat zijn de verschillen tussen de universiteiten wat invulling van de studie betreft???
Oud 08-06-2003, 11:09
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
standaard open dag vraag
bezoek er een en je krijgt een lijstje met cijfers en meningen over de verschillen tussen de universiteiten gratis

u kunt natuurlijk ook de plaatselijke bibliotheek/studieadviseur bezoeken.
Oud 08-06-2003, 16:06
Loesje86
Loesje86 is offline
heeey!! eindelijk iemand die deze studie wil gaan doen!! ik ben namelijk ook van plan deze te gaan doen, maar dan "toegepaste communicatiewetenschap" deze verschilt wat van de andere opleidingen "communicatiewetenschap" omdat er meer praktijk bij komt kijken (vandaar toegepast) en er komt meer nieuwe media aan bod. Deze toegepaste communicatiewetenschap is trouwens alleen in Enschede te doen. Verder de opleiding "communicatiewetenschap kun je doen in Nijmegen (daar is alles wat kleinschaliger, wat minder studenten) en verder nog in Amsterdam en volgens mij in Utrecht, waar het allemaal wat groter is. Onderling zitten er verder ook nog wat verschillen, maar dat kun je beter op een opendag gaan vragen en op de sites van de verschillende universiteiten bekijken..!! su6!
Oud 08-06-2003, 18:29
hajo
hajo is offline
waarom heet het eigenlijk comunicatiewetenschap? het heeft zo goed als niks met de term "comunicatie" te maken dat we in het dagelijks leven gebruiken.
Oud 08-06-2003, 18:35
Verwijderd
Toch wel met bedrijfscommunicatie? i.e. voorlichter...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 19:26
Loesje86
Loesje86 is offline
de opleiding heeft zeker wel met communicatie te maken!! daar draait de opleiding helemaal om, maar dan de communicatie in de breedste zin van het woord. Het gaat bijvoorbeeld om het oplossen van problemen in allerlei communicatieprocessen! dus heeft zeker wel met comMunicatie te maken! niet alleen in praten en contact tussen mensen, maar in allerlei zaken..
Oud 16-06-2003, 14:07
sientjuh
sientjuh is offline
Ik ben dus te lui om naar zo'n open dag te gaan
Ik ben een keer in Nijmegen geweest en t leek me wel een leuke uni. Om redenen die mij ook geheel duister zijn wil ik niet naar Utrecht en Amsterdam en Enschede spreken me ook niet zo aan.
Ik ben trouwens zeer theoretisch ingesteld
Oud 17-06-2003, 09:09
D-sire
D-sire is offline
Ik ga ook communicatie- en informatiewetenschappen (zo heet het bij mij iig) studeren! Maar dan in Tilburg, want daar kan het ook! Ben naar een voorlichtingsdag geweest en heb een erg goede indruk overgehouden. Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
Oud 18-06-2003, 19:10
Lameirinha
Lameirinha is offline
Citaat:
hajo schreef op 08-06-2003 @ 19:29:
waarom heet het eigenlijk comunicatiewetenschap? het heeft zo goed als niks met de term "comunicatie" te maken dat we in het dagelijks leven gebruiken.
Communicatie is niet alleen maar een gesprek met iemand hebben maar veel meer. Maar dat had je toch ook zelf kunnen bedenken?
Oud 18-06-2003, 23:44
battlestar
battlestar is offline
ik heb hier een tijd geleden een heel verhaal zitten typen over de opleiding enz. enz. maar volgens mij niemand die het leest dus dat ga ik niet weer doen..

maarja, ik studeer het in nijmegen maar je kan het ook in a'dam en aan de uni van twente studeren (twente = toegepaste communicatie)
a'dam heeft slecht aangeschreven gestaan maar zijn over hun ergste punt heen alleen willen ze niet echt van het slechte imago afkomen, maar voor zover ik weet is het allemaal al een stuk verbeterd
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 12:26
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 17-06-2003 @ 10:09:
Ik ga ook communicatie- en informatiewetenschappen (zo heet het bij mij iig) studeren! Maar dan in Tilburg, want daar kan het ook! Ben naar een voorlichtingsdag geweest en heb een erg goede indruk overgehouden. Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
Dat is niet hetzelfde, dat is zelfs heel iets anders. Bij CW bestudeer je meer de communicatieprocessen en het overbrengen van een boodschap, terwijl je bij CIW vooral de inhoud en de verwoording van een boodschap bestudeert. Ik ga CIW studeren in Amsterdam, aan de Vrije Universiteit. De opleiding daar staat goed bekend.
Oud 19-06-2003, 17:49
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Loesje86 schreef op 08-06-2003 @ 17:06:
Verder de opleiding "communicatiewetenschap kun je doen in Nijmegen (daar is alles wat kleinschaliger, wat minder studenten) en verder nog in Amsterdam en volgens mij in Utrecht, waar het allemaal wat groter is. Onderling zitten er verder ook nog wat verschillen, maar dat kun je beter op een opendag gaan vragen en op de sites van de verschillende universiteiten bekijken..!! su6!
Enschede is ook behoorlijk kleinschalig.. Verder kan je het ook in groningen gaan studeren..

Enschede komt / kwam als beste uit de tests...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 16:25
beuk
beuk is offline
ik moet hierbij altijd aan de vele fokke+sukke strips erover denken..

"je doet toch communicatie? ZEG DAN EENS IETS?"

maar 't zal vast leuk zijn
Oud 16-07-2003, 11:04
tinkle
tinkle is offline
Is er dan toevallig ook nog iemand die bedrijfscommunicatie gaat studeren in Nijmegen??

Lijkt me gezellig om alvast mensen te kennen...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 19:41
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 17-06-2003 @ 10:09:
ik ga dat in Utrecht studeren...lijkt me een top studie
Reageren

Regels voor berichten