Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik weet het tot nu toe goed te combineren. Als mijn vriend werkt spreek ik af met mijn vriend(inn)en en als mijn vriend er is spreek ik af met hem alleen of met hem en onze vrienden.
ik vind ook dat in een goede relatie (en in goede vriendschappen) vriendschappen en de relatie te combineren moeten zijn. Zowel partner als vrienden zouden moeten begrijpen dat je je aandacht moet verdelen. Als ik ECHT zou moeten kiezen, kies ik toch voor mijn relatie omdat mijn vriend tegelijkertijd mijn beste vriend is, maar ik zie het absoluut niet zover komen, omdat mijn vriend en ik juist elkaar de vrijheid geven ook onze vriendschappen te kunnen onderhouden.
||
Citaat:
![]() ![]() Maarja (één keer ben ik het eens met AtHell ofzo) iedereen met een realtie (een goede relatie wel te verstaan!) laat daar automatisch vriendschappen onder lijden...
|
Verwijderd
|
Ik probeer het heel erg niet te doen en het valt ook best mee geloof ik.. Ik heb natuurlijk wel iets minder tijd maar ik spreek en zie iedereen nog regelmatig, niet heel veel minder dan eerst. Mn vriend gaat ook niet voor mn vrienden/vriendinnen, alleen in uitzonderlijke situaties..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Even nog ter informatie: Ik zie mijn vriend al niet zoveel omdat we ver uit elkaar wonen, dus minder zien is niet echt een optie. En door mijn werk ben ik maar 1 keer in de 3 weken een weekend vrij, daardoor wordt het soms heel moeilijk af te spreken met mensen die alleen maar in t weekend kunnen ![]() |
![]() |
|
mmmz, mijn vrienden zouden er niet zo een probleem van maken denk ik...
maar ja... ik zou er ook best wel rekening mee houden... bedoel je vrienden zijn ook best belangrijk... maar zodra ze me gaan dwingen een keuze te maken... dan zijn ze toch fout bezig ja...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Als je vrienden vinden dat je te weinig aandacht aan ze geeft dan kan je toch ook proberen of je dat beter kan plannen? Overigens is het natuurlijk wel altijd zo dat je als je een relatie hebt, minder tijd kunt besteden aan vriendschappen dan eerst (je kunt jezelf niet in meer personen verdelen) en als je net een relatie hebt, ben je meestal ook nog een beetje met je hoofd in de wolken. Ik vind niet dat vrienden elkaar dat moeten aanrekenen.
Het uitmaken lijkt me in alle gevallen wel heel rigoureus. Dan zou je nooit een relatie kunnen aangaan - of geen vrienden meer kunnen hebben - als je die twee niet eens kunt combineren. Nou ja, ik woon samen en wat Leonoor ook al zegt, dan ben je er toch al wat flexibeler in, denk ik.
|
Wanneer je een relatie krijgt zullen je vrienden er in het begin natuurlijk wel wat van merken. Dan wil je zoveel mogelijk bij hem/haar zijn. Ik vind alleen dat je ook keuzes moet maken. Je vrienden hoeven niet boven je vriend te komen staan, maar ook zeker niet andersom. Ik ben afgelopen jaar nog een erg goede vriendin kwijtgeraakt doordat ze altijd maar weer haar vriend voor liet gaan. Ik had het nooit van haar verwacht, maar dan blijkt maar weer hoeveel invloed de liefde kan hebben...
|
![]() |
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb gelukkig nog nooit zo'n probleem gehad. Meestal zaten mijn vrienden en vriendinnen in dezelfde groep als m'n vriend, en omgekeerd. En zelfs als dat niet zo was, dan ging ik af en toe eens mee met hem en zijn vrienden en hij met de mijn.
Ik kan me het eigenlijk niet goed voorstellen dat ik m'n vrienden zou laten staan of meer in de kou zou laten staan gewoon omdat ik een vriend heb. Ik kan gewoon niet zonder hen. Vooral met enkele, als ik die enkele dagen niet gehoord heb... dan begin ik al een beetje door te draaien. Ik zou in elk geval voor m'n vrienden m'n vriend niet laten staan, maar voor m'n vriend ook m'n vrienden niet. ![]()
|
Ik denk dat het er vanaf hangt hoe close je met je vrienden bent, en wat voor type je bent in een relatie. kijk ik ben bijna nooit alleen, kzit altijd wel bij iemand of ga wat met mensen doen of ga ff langs iemand, en kben heeel erg close met mn vrienden. dus als ik een vriend krijg, en hij zou gaan zeiken dat ik mn vrienden teveel zie zou ik gewoon tegen hem zeggen dattie zich moet aanpassen aan mij, klaar
![]()
||
Citaat:
|
Ah, hier wil ik wel ff op reageren.
Ik heb vrienden (een groepje en wat losse) en een vriend (lover) Mijn vriend vind ik belangrijker dan mn vrienden, omdat hij waarschijnlijk toch degene is waarmee ik verder wil in mn leven. Verder probeer ik mijn vrienden te behouden door nog af te spreken en met ze op vakantie te gaan. uh tja. dikke zoen,,,,,, voor alle jongens die die nooit krijgen marijke
||
Citaat:
in principe zal ik altijd voor mn vriend gaan. maar ik vraag van beide partijen elkaar te respecteren en doet de een dat niet, tja..... dan is dat dan pech voor diegene |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Je vriend/vriendin op de eerste plaats? Verwijderd | 66 | 16-06-2005 13:25 | |
Liefde & Relatie |
Vrienden buiten je relatie luckyleo | 25 | 25-11-2002 13:20 | |
Liefde & Relatie |
Te depri voor een relatie? Hermes | 19 | 27-10-2002 12:32 | |
Liefde & Relatie |
Vriendschap vs relatie apresskier | 14 | 11-07-2002 20:10 | |
Liefde & Relatie |
Waarin zit het verschil tussen een relatie en een vriendschap? John Sickbock | 73 | 08-07-2002 14:16 | |
Liefde & Relatie |
de broer van mn beste vriendin lekkerrr | 10 | 27-06-2002 21:43 |