Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2003, 19:25
Margriet
Margriet is offline
Hallow Mensjes ...

Een vraagje: Laten jullie vrienden voor jullie relatie gaan?
Wat ik bedoel is, als je door je relatie bijvoorbeeld te weinig met je vrienden omgaat...En zij zeggen er wat van, wat zou je dan doen? Zou je je vrienden laten vallen of met je vriend praten en hem uitleggen waarom jullie elkaar minder moeten gaan zien en het desnoods uitmaken??

Niet dat ik in zo'n situatie zit hoor..Vroeg het me gewoon af

Kus
Margriet
Oud 17-07-2003, 19:29
Verwijderd
Als ze m'n vrienden wat van zouden zeggen, dan zou ik proberen er rekening mee te houden. Maar nou had ik sowieso al niet zo'n behoefte om elke week tig keer met vrienden af te spreken...en ik heb gelukkig ook vrienden die daar het zelfde over denken (misschien zijn het juist daarom wel mijn vrienden ).

Uitmaken met m'n vriend, omdat mijn vrienden vinden dat ik ze te weinig zie ofzo, zou ik nooit doen, dan bekijken ze het zelf maar, ik maak zelf uit wat ik wel of niet doe.

Mijn vriend is bovendien mijn beste vriend, dus ja. Verder wonen we samen, dat maakt de situatie toch ook al iets anders. We laten elkaar vrij, als ik af wil spreken met vrienden (of hij met vrienden) dan 'mag' en kan dat.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 19:30
Verwijderd
Je vraagt je dus af wat de hoogste prioriteit is... Als je je relatie zomaar uitmaakt omdat je je vrienden te weinig ziet zegt dat naar mijn mening veel over de 'relatie', namelijk dat het niet heel serieus is.
Erover praten moet natuurlijk kunnen, in een goede relatie praat je immers overal over, toch?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 19:34
Verwijderd
Nou, voor mij is vriendschap een relatie en een relatie op basis van vriendschap, dus ik zou mezelf niet kunnen vergeven als ik mijn vrienden zou opofferen voor m'n relatie.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 19:34
Margriet
Margriet is offline
Citaat:
perseus schreef op 17-07-2003 @ 20:30:
Je vraagt je dus af wat de hoogste prioriteit is... Als je je relatie zomaar uitmaakt omdat je je vrienden te weinig ziet zegt dat naar mijn mening veel over de 'relatie', namelijk dat het niet heel serieus is.
Erover praten moet natuurlijk kunnen, in een goede relatie praat je immers overal over, toch?
Ja in dat laatste ziot wel heel erg veel in... je praat erover, maar als het zich niet oplost...? wat dan? Ik zou na een goed gesprek toch voor mijn vrienden kiezen, want op de een of andere wil je hen ook niet kwijt... En zo'n vrienden (tenminste die ik heb dan ) vind je niet snel ergens anders... En dan ben je zo geïsoleerd zonder vrieden...Maar dat vind ik...
Kus
Oud 17-07-2003, 19:43
Magdalena
Magdalena is offline
ik weet het tot nu toe goed te combineren. Als mijn vriend werkt spreek ik af met mijn vriend(inn)en en als mijn vriend er is spreek ik af met hem alleen of met hem en onze vrienden.
ik vind ook dat in een goede relatie (en in goede vriendschappen) vriendschappen en de relatie te combineren moeten zijn. Zowel partner als vrienden zouden moeten begrijpen dat je je aandacht moet verdelen.
Als ik ECHT zou moeten kiezen, kies ik toch voor mijn relatie omdat mijn vriend tegelijkertijd mijn beste vriend is, maar ik zie het absoluut niet zover komen, omdat mijn vriend en ik juist elkaar de vrijheid geven ook onze vriendschappen te kunnen onderhouden.
Oud 17-07-2003, 19:49
AtHell
AtHell is offline
Alle mensen die ik ken die in een relatie verkeren laten hun vriendschap er wel onder lijden.
Oud 17-07-2003, 19:56
never mind
never mind is offline
Citaat:
Magdalena schreef op 17-07-2003 @ 20:43:
ik weet het tot nu toe goed te combineren. Als mijn vriend werkt spreek ik af met mijn vriend(inn)en en als mijn vriend er is spreek ik af met hem alleen of met hem en onze vrienden.
ik vind ook dat in een goede relatie (en in goede vriendschappen) vriendschappen en de relatie te combineren moeten zijn. Zowel partner als vrienden zouden moeten begrijpen dat je je aandacht moet verdelen.
Als ik ECHT zou moeten kiezen, kies ik toch voor mijn relatie omdat mijn vriend tegelijkertijd mijn beste vriend is, maar ik zie het absoluut niet zover komen, omdat mijn vriend en ik juist elkaar de vrijheid geven ook onze vriendschappen te kunnen onderhouden.
Mijn vrienden beginnen te zeuren als ik met ze afspreekt wanneer mijn vriend werkt

Maarja (één keer ben ik het eens met AtHell ofzo) iedereen met een realtie (een goede relatie wel te verstaan!) laat daar automatisch vriendschappen onder lijden...
Oud 17-07-2003, 19:59
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
never mind schreef op 17-07-2003 @ 20:56:
(één keer ben ik het eens met AtHell ofzo)
Come join the dark side

Één keer maar ? maak dat de kat wijs.
Oud 18-07-2003, 08:36
Verwijderd
Ik probeer het heel erg niet te doen en het valt ook best mee geloof ik.. Ik heb natuurlijk wel iets minder tijd maar ik spreek en zie iedereen nog regelmatig, niet heel veel minder dan eerst. Mn vriend gaat ook niet voor mn vrienden/vriendinnen, alleen in uitzonderlijke situaties..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 09:14
Rubke18
Rubke18 is offline
Ik heb een vriendin die me erop wijst en zorgt dat ik toch nog op stap ga enzo want anders zit ik toch altijd bij m'n vriendin en dat is ook niet echt goed. Er zijn meerdere mensen dan die ene leuke jongen/meid.
Oud 18-07-2003, 11:23
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
you schreef op 17-07-2003 @ 20:25:
Wat ik bedoel is, als je door je relatie bijvoorbeeld te weinig met je vrienden omgaat...En zij zeggen er wat van, wat zou je dan doen? Zou je je vrienden laten vallen of met je vriend praten en hem uitleggen waarom jullie elkaar minder moeten gaan zien en het desnoods uitmaken??
Hm, ik heb laatst in zo'n situatie gezeten. Vrienden van mij zeiden dat ik eigenlijk te weinig tijd voor hen vrijmaakte, en dat ik alleen maar aan mijn vriend dacht. Daarover heb ik mezelf toen best kwaad gemaakt, want ik heb nu eenmaal erg weinig vrije tijd, en vooral bijna geen vrije weekenden. Voor mijn gevoel probeerde ik alles zo goed mogelijk te combineren. En ja, als ik moet kiezen tussen mijn vriendje 3,5 week niet zien, of de 'gewone' vrienden 1 week later zien, kies ik toch voor het laatste. Gelukkig hebben we het helemaal uit kunnen praten en is het allemaal weer goed gekomen. Want ik wil niet mijn vrienden laten vallen, maar ook zeker niet mijn vriendje kwijt raken!!

(Even nog ter informatie: Ik zie mijn vriend al niet zoveel omdat we ver uit elkaar wonen, dus minder zien is niet echt een optie. En door mijn werk ben ik maar 1 keer in de 3 weken een weekend vrij, daardoor wordt het soms heel moeilijk af te spreken met mensen die alleen maar in t weekend kunnen )
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 12:06
ABrules
ABrules is offline
mmmz, mijn vrienden zouden er niet zo een probleem van maken denk ik...
maar ja... ik zou er ook best wel rekening mee houden... bedoel je vrienden zijn ook best belangrijk... maar zodra ze me gaan dwingen een keuze te maken... dan zijn ze toch fout bezig ja...
Oud 18-07-2003, 12:31
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kzou als ze er wat van zeggen wel rekening mee proberen te houden maar bij ons zijn het allemaal gezamelijke vrienden intussen dus das wel handig
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 15:50
Verwijderd
Ik ben makkelijk wat dat betreft: ik heb geen echte vrienden waar ik altijd mee optrek.

Als ik een paar echt goede vrienden had, zou ik het afwisselen of gewoon met z'n allen iets gaan doen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:04
Janet
Janet is offline
heb ik wel gedaan en zal het nooit meer doen...zo...
Oud 18-07-2003, 16:30
sinsere
sinsere is offline
Mijn vriend gaat voor mijn vrienden, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn vrienden daardoor minder zie. Dat is altijd goed blijven gaan, omdat ik ook hen anders ga missen.
Oud 18-07-2003, 16:36
Tetsuo
Tetsuo is offline
Citaat:
Hallow Mensjes ...

Kus
Margriet
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:53
Angeles
Angeles is offline
Als je vrienden vinden dat je te weinig aandacht aan ze geeft dan kan je toch ook proberen of je dat beter kan plannen? Overigens is het natuurlijk wel altijd zo dat je als je een relatie hebt, minder tijd kunt besteden aan vriendschappen dan eerst (je kunt jezelf niet in meer personen verdelen) en als je net een relatie hebt, ben je meestal ook nog een beetje met je hoofd in de wolken. Ik vind niet dat vrienden elkaar dat moeten aanrekenen.

Het uitmaken lijkt me in alle gevallen wel heel rigoureus. Dan zou je nooit een relatie kunnen aangaan - of geen vrienden meer kunnen hebben - als je die twee niet eens kunt combineren.

Nou ja, ik woon samen en wat Leonoor ook al zegt, dan ben je er toch al wat flexibeler in, denk ik.
Oud 18-07-2003, 18:42
nickz
nickz is offline
Wanneer je een relatie krijgt zullen je vrienden er in het begin natuurlijk wel wat van merken. Dan wil je zoveel mogelijk bij hem/haar zijn. Ik vind alleen dat je ook keuzes moet maken. Je vrienden hoeven niet boven je vriend te komen staan, maar ook zeker niet andersom. Ik ben afgelopen jaar nog een erg goede vriendin kwijtgeraakt doordat ze altijd maar weer haar vriend voor liet gaan. Ik had het nooit van haar verwacht, maar dan blijkt maar weer hoeveel invloed de liefde kan hebben...
Oud 18-07-2003, 19:08
lieve
lieve is offline
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb gelukkig nog nooit zo'n probleem gehad. Meestal zaten mijn vrienden en vriendinnen in dezelfde groep als m'n vriend, en omgekeerd. En zelfs als dat niet zo was, dan ging ik af en toe eens mee met hem en zijn vrienden en hij met de mijn.
Ik kan me het eigenlijk niet goed voorstellen dat ik m'n vrienden zou laten staan of meer in de kou zou laten staan gewoon omdat ik een vriend heb. Ik kan gewoon niet zonder hen. Vooral met enkele, als ik die enkele dagen niet gehoord heb... dan begin ik al een beetje door te draaien.
Ik zou in elk geval voor m'n vrienden m'n vriend niet laten staan, maar voor m'n vriend ook m'n vrienden niet. ( Kun je nog volgen??? )
Oud 18-07-2003, 19:09
leilaaa
leilaaa is offline
Ik denk dat het er vanaf hangt hoe close je met je vrienden bent, en wat voor type je bent in een relatie. kijk ik ben bijna nooit alleen, kzit altijd wel bij iemand of ga wat met mensen doen of ga ff langs iemand, en kben heeel erg close met mn vrienden. dus als ik een vriend krijg, en hij zou gaan zeiken dat ik mn vrienden teveel zie zou ik gewoon tegen hem zeggen dattie zich moet aanpassen aan mij, klaar . maar als mn vrienden zouden zeggen dat k mn boyfriend tevaak zie zou ik daar zeker wel ff rekening meej gaan houden. maar ik ken ook mensen die precies het tegenovergestelde hebben, dus het hangt maar net van je karakter af denkik.
Oud 18-07-2003, 19:31
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
AtHell schreef op 17-07-2003 @ 20:49:
Alle mensen die ik ken die in een relatie verkeren laten hun vriendschap er wel onder lijden.
je krijgt wat minder aandacht van die vriend ja maar dat is iets anders als dat ie je vriendschap eronder laat lijden
Oud 23-07-2003, 17:30
Ijke
Ijke is offline
Ah, hier wil ik wel ff op reageren.

Ik heb vrienden (een groepje en wat losse) en een vriend (lover)
Mijn vriend vind ik belangrijker dan mn vrienden, omdat hij waarschijnlijk toch degene is waarmee ik verder wil in mn leven. Verder probeer ik mijn vrienden te behouden door nog af te spreken en met ze op vakantie te gaan.

uh tja.
dikke zoen,,,,,, voor alle jongens die die nooit krijgen

marijke
Oud 23-07-2003, 19:04
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Hallow Mensjes ...

Kus
Margriet

in principe zal ik altijd voor mn vriend gaan. maar ik vraag van beide partijen elkaar te respecteren en doet de een dat niet, tja..... dan is dat dan pech voor diegene
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten