Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2002, 19:51
lekkerrr
lekkerrr is offline
ik ben verliefd op de broer van mn beste vriendin wat nu?
ik vind hem heel leuk en ik weet dat hij me ook leuk vind
maar mn vriendin wil niet dat wij iets krijge wat nu?
weten jullie iets?
eerst ging hij met de vriendin van z'n andere zus en die vriendinnen hebben toen super ruzie gekregen en nogsteeds
ik wil geen ruzie maar wel die broer HELP!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2002, 20:06
lady_x
lady_x is offline
Euhm moest dat bij mij zo gebeuren, dan verkies ik die jongen boven die vriendin, want liefde overwint alles (helaas).
Oud 26-06-2002, 20:07
my baby
my baby is offline
wat is belangrijker?
je vriendin of haar broer?
dat moet je uitzoeken, als je een echte vriendin bent dan rotzooi je niet met haar broer dat brengt de vriendschap in gevaar.

wat zou jij doen als je een broer had en je beste vriendin vind hem leuk en wil wat met hem?
dan komt je vriendin langs maar niet meer voor jou maar voorj e broer!

Zou je dat willen ?

my baby

(min van je als je het doorzet)(maar dat is mijn mening)
Oud 26-06-2002, 20:15
Tofke_H
Tofke_H is offline
Zoals juist hierboven staat. Wie is voor jou het belangrijkste? Ik denk persoonlijk dat je het beste kan kiezen voor je vriendin.
Oud 27-06-2002, 01:05
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
Zoals juist hierboven staat. Wie is voor jou het belangrijkste? Ik denk persoonlijk dat je het beste kan kiezen voor je vriendin.
Mee eens, tenzij die jongen straks een prins op een wit paard blijkt te zijn en... nouja.. you get my drift Ik zou het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 01:32
Angeles
Angeles is offline
Het hoeft echt niet zo te zijn dat de vriendschap meteen stukloopt als je een relatie met haar broer krijgt, zolang je duidelijke afspraken maakt en volwassen genoeg bent om je er aan te houden. Als je met haar afspreekt dan ben je er ook gewoon voor haar, dan ga je niet met haar broer zitten kleffen. Dan is je aandacht voor haar. Spreek je met hem af, dan ben je met hem (maar dat is ook zo als je een andere vriend hebt). Als je een relatie met de broer van je vriendin hebt vereist het wat meer zelfdiscipline: je niet in de verleiding laten brengen om bij hém te gaan zitten als je voor háár komt.

Of je er ruzie over krijgt, daar heb je zelf toch ook invloed op. Ik zou wel uitkijken als die broer bijvoorbeeld een hele grote rol heeft gespeeld in die ruzie, door stoken en liegen. Maar als dat niet zo is... je kunt het zelf ook nog altijd in de hand houden.

Kortom, of je vriendschap erdoor stukloopt heb je helemaal zelf in de hand. Als je alleen nog maar voor die broer langskomt dan ligt dat aan jezelf en je eigen instelling.

Praat er nog eens over met je vriendin in elk geval, en vraag waarom ze niet wil dat jullie iets krijgen. Als ze bang is om jou kwijt te raken kun je daar toch afspraken over maken?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 01:42
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:
Euhm moest dat bij mij zo gebeuren, dan verkies ik die jongen boven die vriendin, want liefde overwint alles (helaas).
Hmm... ok... blij dat je m'n 'vriendin' niet bent... (niet dat ik een broer heb, maar toch).
Jongens komen en gaan, vriendschap is voor eeuwig. Zo zie ik het dan. Ik zou nooit, maar dan ook nooit van m'n leven een jongen tussen mij en m'n vriendin in laten komen en gelukkig denkt zij er net zo over.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:18
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:

Hmm... ok... blij dat je m'n 'vriendin' niet bent... (niet dat ik een broer heb, maar toch).
Jongens komen en gaan, vriendschap is voor eeuwig. Zo zie ik het dan. Ik zou nooit, maar dan ook nooit van m'n leven een jongen tussen mij en m'n vriendin in laten komen en gelukkig denkt zij er net zo over.
Dat vind ik ook weer een beetje overdreven en ongenuanceerd. Vriendschappen zijn ook niet per se voor eeuwig. En ik zou ook zeker niet mijn vriendin laten vallen voor een jongen, maar ik ga ook zeker niet uit van het idee dat relaties snel weer overgaan en vriendschappen altijd voor eeuwig zijn. Ik ben ook al vaak genoeg teleurgesteld in vriendschappen.

En als je het goed doet dan hoef je helemaal niet te kiezen, dan kun je beiden behouden, je vriendschappen en je relatie. Gewoon een kwestie van je tijd goed inplannen en rekening houden met andere mensen.

Als je vriendin er een probleem mee heeft als je iets begint met haar broer kun je er ook gewoon over praten, inplaats van dat je meteen allerlei knopen hoeft door te hakken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 14:42
Aurora
Aurora is offline
Ik ben het helemaal eens met Angeles...
Oud 27-06-2002, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:
Vriendschappen zijn ook niet per se voor eeuwig.
Ik bedoel ook niet eeuwig. Ik ben nou eenmaal slecht in mezelf uitdrukken (is dat een ABN zin?? ). Ik bedoel gewoon dat als ik zou moeten kiezen ik voor m'n vriendschap zou kiezen.
En natuurlijk moet ze ook met haar vriendin gaan praten, maar als die vriendin het er echt moeilijk mee heeft als haar broer wat met dat meisje zou krijgen, dan zou ik voor die vriendin kiezen en niet voor die broer.
Naja, weet je... laat maar
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 21:43
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:

Ik bedoel ook niet eeuwig. Ik ben nou eenmaal slecht in mezelf uitdrukken (is dat een ABN zin?? ). Ik bedoel gewoon dat als ik zou moeten kiezen ik voor m'n vriendschap zou kiezen.
En natuurlijk moet ze ook met haar vriendin gaan praten, maar als die vriendin het er echt moeilijk mee heeft als haar broer wat met dat meisje zou krijgen, dan zou ik voor die vriendin kiezen en niet voor die broer.
Naja, weet je... laat maar
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik vind het een heel hypothetische situatie, ik denk dat je pas weet wat je kiest als je werkelijk in die situatie zit. Het hangt namelijk heel erg van de omstandigheden af, van de achtergrond, van waaróm je vriendin niet wil dat je iets met hem begint en hoe ver ze gaat met jou dat duidelijk maken. Er zijn duizend verschillende soorten antwoorden mogelijk en dat maakt het allemaal heel verschillend.

Maar ik denk dat je er het beste naar kunt streven om in een situatie te komen dat je niet hoeft te kiezen en in elk geval dat je niet hoeft te kiezen onder druk van een ander.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten