![]() |
|
het is wel zo dat hoe sneller je dode punten laat afknippen, hoe kleiner ze zullen zijn, en hoe meer haar er dus gespaard blijft.
|
Volgens mij is de enige oplossing de dode punten laten afknippen! Als het niet te erg gespleten is, kom je er nog goed vanaf met 5 cm ofzow, maar als het erg gespleten is, kan het zijn dat er 15 cm af moet (zoals bij mij vorig jaar
![]()
|
![]() |
als het al erg is dan zit er niks op dan het te laten knippen,als het nog maar beginnende splitsingen zijn kun je met zo'n soort product die normaalgezien glans dient te geven (dat zijn meestal zo'n vettige olie-achtige producten) je puntjes een beetje inwrijven,dan gaan ze minder snel splitsen omdat je haar dan niet droog is (bij mij werkt het toch...)
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb een of ander middeltje gebruik van Elvive. Het zit in een glazen potje met een oranje dopje. ik weet niet meer hoe het heet. Maar ik vond het wel goed. Het herstelt gespleten haarpunten niet, dan kan immers ook niet meer. Maar het zorgt ervoor dat het niet erger wordt. Toch is het beter om in ieder geval eens per 3 maanden je haar(puntjes) af te knippen!!
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik laat mijn haar zo om de twee maanden knippen en voorderest heb ik een goeie shampoo en hair repair, voorderest is er volgensmij niet veel aan te doen. Als je lang haar hebt je haar niet uit wringen maar het water eruit knijpen - niet te stevig, dan beschadigt het minder snel
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Shampoo is om je haar schoon en minder vet te maken. Shampoo tegen droog haar is minder agressief dan gewone shampoo, waardoor hij je haar minder uitdroogt. Glansshampoo legt een dun laagje om je haar waardoor het gladder is en dus meer licht weerkaatst. Shampoo is níét om je haar sneller te laten groeien. |
![]() |
|
![]() |
Gezond eten is het beste om je haar goed te laten groeien. En vitamine B complex pillen slikken. Poezesnoepjes zijn ook goed, maar dat vindt de poes vast niet eerlijk.
Van buitenaf kun je hooguit proberen de schade aan je haar te minimaliseren. Regelmatig kleine puntjes laten afknippen, staat ook nog mooier, en een milde shampoo. Twee keer per week wassen, niet vaker. Geen stylingrotzooi in je haar smeren en niet of zo lauw mogelijk föhnen! Een goede varkensharen borstel zorgt voor minder beschadiging tijdens het borstelen. Cremevoeding legt een beschermlaagje om de punten. Ik smeer er mijn staart mee in. Niet het haar bij mijn hoofdhuid, wordt veel te vet. Frutsels zijn beter dan klemmen en spelden. Niet touperen, niet verven. Een vlecht zorgt voor de minste beschadiging. Mijn haar is nu tot iets boven mijn taille, en dat is helaas het kritieke punt..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Haarprobleem Mimuna | 10 | 01-08-2012 07:19 | |
Lifestyle |
Shampoo Maanmeisje | 68 | 26-06-2011 21:01 | |
De Kantine |
wat saai zeg #14 Verwijderd | 500 | 31-08-2007 23:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Gespleten haarpunten Pradachica | 7 | 25-10-2006 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
heeft iemand ervaring met gespleten haarpunten bayirgul | 18 | 08-05-2004 17:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
gespleten haar black tiger | 9 | 05-11-2002 21:34 |