Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2003, 15:19
vet emo
vet emo is offline
stopt het groeien hierdoor?

en hoe kun je het verhelpen ?

bij voorbaad dank
Oud 15-07-2003, 15:46
Brown eye
Brown eye is offline
Neej, volgens mij groeit het dan nog steeds door hoor! Je hebt heel veel middeltjes tegen gespleten haarpunten bijv. van fructis! Maar ik weet ook niet of dat echt helpt of dat het je haar gewoon wat minder pluizig maakt! En tja een andere oplossing is gewoon naar de kapper gaan en je haar laten knippen...als het dan niet te kort wordt tenminste hè....
Oud 15-07-2003, 16:47
kleutertje
kleutertje is offline
gespleten haarPUNTEN dat zijn dus de uiterste eindjes van je haren. Je haar groeit aan de bovenkant, dus dat heeft absoluut geen invloed op elkaar. Wat je er tegen kan doen, is regel matig naar de kapper gaan en de puntjes laten knippen..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:06
Verwijderd
Je haar op tijd (laten) knippen. Als je haar eenmaal gespleten is, dan splijt het volgens mij alleen nog maar verder, echt verhelpen kun je het volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:15
Verwijderd
Citaat:
vet emo schreef op 15-07-2003 @ 16:19:
stopt het groeien hierdoor?
je haar groeit vanuit je hoofd, niet vanuit die gespleten punten
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:31
SCARLET
SCARLET is offline
je heb er wel middeltjes voor maar of dat echt helpt... Je moet je haar gewoon niet te veel beschadigen en een goede verzorging hebben.En regelmatig de puntjes laten knippen ja ( ben leerlingkapster dus neem t maar ene beetje van mij aan )
Oud 15-07-2003, 18:32
Verwijderd
Afknippen, dat helpt er tegen... en je kunt 't niet weer aan elkaar plakken (behalve met lijm, maar dat is slecht voor je haar). Het groeien stopt natuurlijk niet erdoor.
Je kunt het wel voorkomen door cremespoeling te gebruiken en als je lang haar hebt ook nog cremevoeding (soort bodylotion voor je haar)
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 19:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
die middeltjes van fructis enzo, leggen een laagje om je haar waardood de gespleten haarpunten minder opvallen, maar ze zitten er nog wel en die shampoo werkt niet eeuwig. het enige dat helpt tegen gespleten punten is toch écht de schaar. Sorry. je kan beter voorkomen door af en toe bij te laten punten (want gespleten haarpunten klitten heel erg, waardoor je haar nog meet gaat splijten en afbreken tijdens het borstelen), je haar niet borstelen als het nat is (dan beschadigt het twee keer zo snel) en tijdens het borstelen bij de puntjes beginnen. als je lang haar hebt, doe het dan voor het slapen in een vlecht, dan schuurt het minder over je kussen.
P.S. hoe langer je je gespleten punten laat zitten, hoe groter de "scheur" in je haar word, dus snel naar de kapper. het heeft trouwens geen invloed op de groei van je haar (tenzij je -grap, grap- gespleten haarzakjes zou hebben )
Oud 16-07-2003, 08:23
vet emo
vet emo is offline
ze zeggen mij hier dat je haar sneller groeit als je je gespleten afknipt ,
maar alst vanboven groeitt is dat wssch ook niet waar?
Oud 16-07-2003, 08:25
vet emo
vet emo is offline
je moet dus eigelijk aleen bij de kaper gaan voor het uitzicht?
Oud 16-07-2003, 08:35
black magic
black magic is offline
ja
Oud 16-07-2003, 10:45
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
vet emo schreef op 16-07-2003 @ 09:23:
ze zeggen mij hier dat je haar sneller groeit als je je gespleten afknipt ,
maar alst vanboven groeitt is dat wssch ook niet waar?
Het groeit niet sneller, het groeit..

Lekker duidelijk

Als je gespleten haarpunten hebt, breekt je haar sneller af. Het breekt dus van onder even snel af als dat het val boven aangroeit. Als je die gespleten punten eraf knipt, dan breekt het niet meer af aan de onderkant (mits je het goed verzorgd enzo knippen is niet het enige wat je moet doen), maar groeit het nog steeds aan de bovenkant..

Dus lijkt het sneller te groeien..
Oud 16-07-2003, 15:32
SuperSanne
SuperSanne is offline
het is wel zo dat hoe sneller je dode punten laat afknippen, hoe kleiner ze zullen zijn, en hoe meer haar er dus gespaard blijft.
Oud 16-07-2003, 16:51
Ireentje
Ireentje is offline
Afknippen! Gewoon bijhouden, dan heb je geen of bijna geen last van gespleten haarpunten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 21:14
freakje
freakje is offline
Volgens mij is de enige oplossing de dode punten laten afknippen! Als het niet te erg gespleten is, kom je er nog goed vanaf met 5 cm ofzow, maar als het erg gespleten is, kan het zijn dat er 15 cm af moet (zoals bij mij vorig jaar )
Oud 26-07-2003, 00:26
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
als het al erg is dan zit er niks op dan het te laten knippen,als het nog maar beginnende splitsingen zijn kun je met zo'n soort product die normaalgezien glans dient te geven (dat zijn meestal zo'n vettige olie-achtige producten) je puntjes een beetje inwrijven,dan gaan ze minder snel splitsen omdat je haar dan niet droog is (bij mij werkt het toch...)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 11:59
JessieL
JessieL is offline
Ik heb een of ander middeltje gebruik van Elvive. Het zit in een glazen potje met een oranje dopje. ik weet niet meer hoe het heet. Maar ik vond het wel goed. Het herstelt gespleten haarpunten niet, dan kan immers ook niet meer. Maar het zorgt ervoor dat het niet erger wordt. Toch is het beter om in ieder geval eens per 3 maanden je haar(puntjes) af te knippen!!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:30
Verwijderd
Ik laat mijn haar zo om de twee maanden knippen en voorderest heb ik een goeie shampoo en hair repair, voorderest is er volgensmij niet veel aan te doen. Als je lang haar hebt je haar niet uit wringen maar het water eruit knijpen - niet te stevig, dan beschadigt het minder snel
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 19:38
Anijs
Anijs is offline
Ik geloof wel dat als je gespleten haarpunten hebt je haar minder snel groeit, het groeit nog wel, maar niet zo snel. Met je haarpunten neem je toch ook voedingstoffen op? Die in de shampoo zitten enzo fniet?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 28-07-2003 @ 20:38:
Ik geloof wel dat als je gespleten haarpunten hebt je haar minder snel groeit, het groeit nog wel, maar niet zo snel. Met je haarpunten neem je toch ook voedingstoffen op? Die in de shampoo zitten enzo fniet?
nee, shampoo met vitaminen enzo is nutteloos. Je krijgt wel mooi haar van vitaminen, maar alleen als je zo opeet. Drinken die shampoo dus!

Shampoo is om je haar schoon en minder vet te maken. Shampoo tegen droog haar is minder agressief dan gewone shampoo, waardoor hij je haar minder uitdroogt. Glansshampoo legt een dun laagje om je haar waardoor het gladder is en dus meer licht weerkaatst.
Shampoo is níét om je haar sneller te laten groeien.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 00:16
poesiefox
poesiefox is offline
Gezond eten is het beste om je haar goed te laten groeien. En vitamine B complex pillen slikken. Poezesnoepjes zijn ook goed, maar dat vindt de poes vast niet eerlijk.

Van buitenaf kun je hooguit proberen de schade aan je haar te minimaliseren. Regelmatig kleine puntjes laten afknippen, staat ook nog mooier, en een milde shampoo. Twee keer per week wassen, niet vaker. Geen stylingrotzooi in je haar smeren en niet of zo lauw mogelijk föhnen!

Een goede varkensharen borstel zorgt voor minder beschadiging tijdens het borstelen.

Cremevoeding legt een beschermlaagje om de punten. Ik smeer er mijn staart mee in. Niet het haar bij mijn hoofdhuid, wordt veel te vet.

Frutsels zijn beter dan klemmen en spelden. Niet touperen, niet verven. Een vlecht zorgt voor de minste beschadiging.

Mijn haar is nu tot iets boven mijn taille, en dat is helaas het kritieke punt..

Regels voor berichten