Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2002, 20:16
king112
king112 is offline
vinden jullie zijn films tof
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2002, 20:30
PV
PV is offline
zn boeken zijn veeeeeeeeel beter
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 21:22
Anonymous John
Anonymous John is offline
Veel van de films zijn slecht maar er zijn een paar goede bij....Stanley Kubrick's The Shining, Carrie, Pet Sematary en The Shawshank Redemption
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:12
Verwijderd
De meeste films van hem vind ik wel leuk ja. Heb nog geen boeken van hem gelezen
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:25
Verwijderd
Boeken. Vind de films allemaal slechte aftreksels (degene die ik gezien heb dan It, the Shining (damn die is saai), euh... nog meer maar ik ben de titels al weer kwijt)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 17:54
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
PV schreef:
zn boeken zijn veeeeeeeeel beter
Oud 14-04-2002, 20:17
Uice
Uice is offline
Als we het hebben over 'zijn' films, hebben we het dus over adaptaties waar de King of Horror, wiens vaak meesterlijke boeken helaas leiden tot meestal matige films, maar weinig mee te maken had. Voor sommigen (waaronder overigens niet Kubricks the Shining) schreef hij het script, maar behalve dat... nix. Alleen de miniserie van de Shining werd door hem geproduceerd.

En Morgan; jij hebt the Shining zeker met Vrienden, Popcorn & Bier op de Bank gekeken, hopend op een film in de stijl van I Know What You Did Last Summer? The Shining is een film waarmee Stanley Kubrick opnieuw zijn vakmanschap bewijst. Briljante regie en soms spanning waar zelfs de grootste allesdurfer bevend de tv voor uitzet om als het morgen weer licht is verder de kijken.
Die kleine meisjes... die achtervolging... die deur... brrrrr....
Oud 15-04-2002, 00:46
Verwijderd
Ja, en z'n boeken (in het Engels uiteraard) nog beter!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef:
Als we het hebben over 'zijn' films, hebben we het dus over adaptaties waar de King of Horror, wiens vaak meesterlijke boeken helaas leiden tot meestal matige films, maar weinig mee te maken had. Voor sommigen (waaronder overigens niet Kubricks the Shining) schreef hij het script, maar behalve dat... nix. Alleen de miniserie van de Shining werd door hem geproduceerd.

En Morgan; jij hebt the Shining zeker met Vrienden, Popcorn & Bier op de Bank gekeken, hopend op een film in de stijl van I Know What You Did Last Summer? The Shining is een film waarmee Stanley Kubrick opnieuw zijn vakmanschap bewijst. Briljante regie en soms spanning waar zelfs de grootste allesdurfer bevend de tv voor uitzet om als het morgen weer licht is verder de kijken.
Die kleine meisjes... die achtervolging... die deur... brrrrr....

Ok, dankjewel voor het gigantische vooroordeel, maar dat heb ik dus niet.

Ik heb het boek 'de shining' nooit gelezen, maar wel veel andere boeken van King (de Shining hebben ze niet in onze bibliotheek ). Desondanks verwachtte ik een hoop van de film, vooral ook omdat ik er zoveel goeds over gehoord had...

Nou, niet dus. De film is veel te langdradig. Zou goed zijn geweest, en er zitten ook goede stukken in, maar het totaal is saai.

De boeken zijn veel spannender *It! It! It!*
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:24
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Die ene film(miniserie) is mooi.Heet The Stand en duurt 6 uur.Ja je moet er wel effe voor zitten.
Oud 15-04-2002, 16:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Morgan schreef:

Ok, dankjewel voor het gigantische vooroordeel, maar dat heb ik dus niet.

>>> Ik kon me nu eenmaal niet voorstellen hoe iemand the Shining saai kon vinden als hij hem niet op de door mij beschreven manier heeft gekeken... excuse....

Ik heb het boek 'de shining' nooit gelezen, maar wel veel andere boeken van King (de Shining hebben ze niet in onze bibliotheek ).

>>> Ik voel met je mee. Onberijkbare classics zijn erg.

Desondanks verwachtte ik een hoop van de film, vooral ook omdat ik er zoveel goeds over gehoord had...

Nou, niet dus. De film is veel te langdradig. Zou goed zijn geweest, en er zitten ook goede stukken in, maar het totaal is saai.

>>> Ach, ik merkte in de 'saaie' stukken toch altijd wat van die briljante sfeer.

De boeken zijn veel spannender *It! It! It!*

>>>Dat is natuurlijk waar; geen enkele Kigfilm wist een boek ooit te overtreffen. En It roelt de pan uit en de afzuigkap door.
Oud 15-04-2002, 16:32
Uice
Uice is offline
Het boek dan; de miniserie botst ondanks Pennywise net tegen het deksel op.
Oud 15-04-2002, 17:25
Diesel
Diesel is offline
Stephen King`s LANGOLIERS vond ik erg goed...........
Oud 15-04-2002, 19:01
~Miracle~
~Miracle~ is offline
Misery!!!!!!! It vind ik niet eng meer
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 19:26
legatus
legatus is offline
Morgan heeft het volgens mij over THE SHINING mini-series geregisseerd door Mick Garris met Steve Webber en Rebecca DeMornay.

THE SHINING van Kubrick is niet bepaald saai en langdradig.

Wel leuk dat King zelf vaak in een bijrolletje te zien is in zijn boekverfilmingen, als politie-agent, dominee, apotheker, etc.
Oud 16-04-2002, 08:52
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef:
Morgan heeft het volgens mij over THE SHINING mini-series geregisseerd door Mick Garris met Steve Webber en Rebecca DeMornay.

Wel leuk dat King zelf vaak in een bijrolletje te zien is in zijn boekverfilmingen, als politie-agent, dominee, apotheker, etc.
Heb de film eerst gezien, een deel van de miniserie later... Maar 'saai' is natuurlijk ook maar een mening

Offtopic: Legatus, waar ben je op mystiek??
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 08:52
Verwijderd
Ow, btw, ik vond 'tommyknockers' wel eng

*was errug klein toen ze die film zag*

Alhoewel, dat was ik met It ook... uh...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 11:28
FB
FB is offline
De boeken zijn veeeeel beter.

2 films die ik wel goed/redelijk gelukt vond zijn The Green Mile en The Shawshank Redemption.

Grtz,
F
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 16:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:

>>>Voor mensen die de sfeer niet proeven wel (ikzeg niet dat Morgan hiertoe behoort); ik vond hem vroeger ook saai.

In de Shining miniserie is hij dirigent.
Oud 16-04-2002, 22:38
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Kent iemand het boek van King: Marathon?

Das toch wel een van de fetste die ik had gelezen, niet horror, maar echt dikke psycho...

Zou een mooie film van gemaakt kunnen worden denk ik...
Alleen zou ook wel te langdradig worden...
Oud 17-04-2002, 00:47
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Carrie, The Shining, The Dead Zone, Stand by Me, Misery, Dolores Claiborne en The Shawshank Redemption zijn goede King-verfilmingen.
Oud 17-04-2002, 09:01
FB
FB is offline
Citaat:
Junkfood Junkie schreef:
Kent iemand het boek van King: Marathon?

Das toch wel een van de fetste die ik had gelezen, niet horror, maar echt dikke psycho...

Zou een mooie film van gemaakt kunnen worden denk ik...
Alleen zou ook wel te langdradig worden...
Marathon? Das toch "The Long Walk"? Over die hardloopwedstrijd waarbij degene die het het langs volhoudt wint en de rest afgeschoten word? Die is kewl ja

Grtz,
F, die enorme van is van de, waarschijnlijk onmogelijk goed te verfilmen, Donkere Toren-cyclus
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 13:24
Verwijderd
Citaat:
FB schreef:

Marathon? Das toch "The Long Walk"? Over die hardloopwedstrijd waarbij degene die het het langs volhoudt wint en de rest afgeschoten word? Die is kewl ja

Grtz,
F, die enorme van is van de, waarschijnlijk onmogelijk goed te verfilmen, Donkere Toren-cyclus
Hmz, ik vond die Donkere toren boeken eigenlijk nogal disturbing... was elf of zo toen ik de eerste paar las... Misschien had al die horror en fantasy toch een slechte invloed op mij...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:27
king112
king112 is offline
it is inderdaad toffff
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:32
Junkfood Junkie
Junkfood Junkie is offline
Citaat:
FB schreef:

Ja, kan wel dat hij zo in het engels heet... 'k heb de nederlandse vertaling gelezen, toen heette die De Marathon
Reageren

Regels voor berichten