Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2003, 12:30
rickert
rickert is offline
ik heb daar nua l een poos last van. heeft iemand meer info hiersow over of weet iemand sites met meer info hier over off...?
Oud 18-07-2003, 12:59
rickert
rickert is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2003 @ 13:57:
http://www.google.nl/search?q=migrai...ken&lr=lang_nl
wat een briljante vonds toch dat google he?
Oud 18-07-2003, 13:04
Verwijderd
Citaat:
rickert schreef op 18-07-2003 @ 13:59:
wat een briljante vonds toch dat google he?
zeker
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 13:13
Coccinellidae
Coccinellidae is offline
Migraine bestaat uit aanvallen van hevige, bonzende hoofdpijn-aanvallen, die 1 uur tot 3 dagen kunnen duren en meestal regelmatig terugkeren.

Ca. 15-20% van de patiënten heeft voorafgaande aan een migraine-aanval een aura (= o.a. zien van flikkerende sterretjes, donkere vlekken in het blikveld, stijve nek, trek in zoetigheid, doof gevoel in de vingers of rond de mond, prikkelbaarheid, depressiviteit, spraak-veranderingen) waardoor zij een migraine-aanval voelen aankomen.

Andere verschijnselen bij migraine dan hoofdpijn-aanvallen zijn o.a. misselijkheid en braken, overgevoeligheid voor licht, geluiden en geuren, gebrek aan eetlust (= anorexie) en stemmingsveranderingen.

Mogelijke oorzaken van migraine zijn o.a. vernauwing (= constrictie) van bepaalde bloedvaten, die buiten de hersenen (= extracraniaal) zijn gelegen, en een ontsteking vand e hersenvliezen.

Eeen migraine-aanval kan worden uitgelokt (= geprovoceerd) door o.a. menstruatie, bepaadle voedingsstoffen, zoasl chocolade, en bepaalde medicijnen (o.a. 'de pil').

De behandeling van migraine kan plaatsvinden met medicijnen die migraine-aanvallen voorkómen of medicijnen die migraine-aanvallen stoppen (= couperen).

zie ook: migraine-middelen

--------------------------------------------------------------------------------
Recept-medicijnen
Acetylsalicylzuur/Metoclopramide Sachets
Almogran®
Oud 18-07-2003, 18:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
had vroeger heel erg last van migraine. ik krijg nu sandomigran en heb nergens meer last van
Oud 18-07-2003, 19:09
Verwijderd
Ik heb er sinds mijn laatste dieet (hele zooi voedingsmiddelen mag ik niet meer) amper meer last van...scheelt echt een hele hoop.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2003, 15:57
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ik moet maandag naar de huisarts voor een migraine onderzoek

Heb al 4 dagen gonzende hoofdpijn, gisteravond het hoogtepunt met misselijkheid, duizelig en aan een kant een gestoord gehoor.

nu gaat het weer wat beter maar harde geluiden en fel licht is echt pijnlijk.
Oud 19-07-2003, 17:32
Verwijderd
ik ken het gevoel..bij mij duurt het meestal 4 dagen en opde tweede dag kan ik echt niets

mijn arts dacht eerst dat het door de pil kwam (ik slikte een zware soort ivm rugklachten enzo) dus ik heb nu een lichtere pil, maar nog steeds migraine. Ik wil binnenkort ook medicijnen proberen, maar weet het nog niet zeker. Ik wacht eerst nog even af.

Keb verder geen sites behalve www.hoofdpijntest.nl maar die test lijkt me niet al te betrouwbaar
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 10:20
ekki
ekki is offline
http://www.astrazeneca.be/nl/sante/sner_1.htm
Oud 20-07-2003, 15:38
zeep007
zeep007 is offline
Ik heb er zelf al vanaf dat ik klein was last van en mijn dokter poeiert het nog steeds af als spanning.

Ik slik gewoon pijnstillers en homeopathische troep en op een gegeven moment leer je wel wanneer je hoofdpijn krijgt.

Sorry, voor mijn pessimistische inslag.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 20-07-2003 @ 16:38:
Ik heb er zelf al vanaf dat ik klein was last van en mijn dokter poeiert het nog steeds af als spanning.
Ik wil niet heel eigenwijs zijn...maar migraine kan volgens mij ook als oorzaak spanning hebben (volgens mij hoeft het dan echt niet altijd spanningshoofdpijn te zijn ofzo)...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 18:00
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2003 @ 17:24:
Ik wil niet heel eigenwijs zijn...maar migraine kan volgens mij ook als oorzaak spanning hebben (volgens mij hoeft het dan echt niet altijd spanningshoofdpijn te zijn ofzo)...
Mijn zusje heeft sinds 3 jaar ALTIJD hoofdpijn, en zij werd ook al die tijd afgepoeierd met "spanning". Wat bleek: het was echt spanning. Er zaten allemaal gewrichte en spieren in haar nek en schouders "vast". Ze zit nu bij de fysiotherapeut en krijgt daar massages en oefeningen die ze thuis moet doen. Ze zegt dat het wel helpt
Oud 20-07-2003, 19:10
Verwijderd
de wervels in mijn nek zaten niet goed en daardoor had ik een paar jaar terug dagenlijks hoofdpijn. Toen werd mn nek gekraakt enzo en toen was het idd weg. maar dat was geen migraine, het voelde heel anders. Wat ik nu heb, heb ik nooit eerder gehad. het zou goed kunnen dat de oorzaak toch spanning is, bij mij. Het afgelopen half jaar was het spannend op school (examen) en het ging niet goed met me. Maar volgens mij heeft het ook (gedeeltelijk) een lichamelijke oorzaak, dus iets met hormonen ofzo, ik weet niet precies, ik ben geen arts
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 19:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
slik je De Pil? Sommige mensen hebben last van bijwerkingen (ook al hebben ze 't een tijdje probleemloos geslikt)
Oud 20-07-2003, 19:49
Verwijderd
ja...en ik ben al van pil veranderd, een lichtere soort, en dat helpt niet...

zie ook mijn eerdere post
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:02
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 20-07-2003 @ 20:49:
ja...en ik ben al van pil veranderd, een lichtere soort, en dat helpt niet...

zie ook mijn eerdere post
Sommige mensen krijgen het van alle pillen.

Had je er voordat je de pil slikte ook al last van?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:15
Verwijderd
nee...

en ik heb een jaar of 2 de pil geslikt zonder problemen dus ik weet niet eens of het daar aan ligt

de dokter ook niet
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 20:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
Als je het al zolang hebt, ga dan eens naar een neuroloog. Desnoods tegen je arts zeggen dat je een verwijzing wilt omdat je het zeker wilt weten, want het is wel raar.

Regels voor berichten