Advertentie | |
|
![]() |
|
iepo- euro op het euro biljet staat ook het griekse woord voor euro namelijk: ypo. Je spreekt de y uit als eu en de p= de letter rho, maar ooit zei iemand het verkeerd en klonk het wel leuk en is het in select groepje mensen ingeburgerd
||
Citaat:
||
Citaat:
En is kuisen ook dialect? *spreekt ineens meer dialect dan gedacht* edit: stempost voor voicemail ![]()
|
Verwijderd
|
vroeger noemde ik een cheque (voor de algemene invoering van de PIN) schijfgeld...
![]() ik heb een tijdje geprobeerd al het engels te verbannen, dan krijg je bijvoorbeeld Baby- zuigeling Computer-zelfdenkding Speakers-luidsprekers Niet echt spectaculair, wel lastig vol te houden |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf heb ik meer eufimismen voor dingen, om ze wat te verbloemen of minder opvallend te maken. Zo zeg ik 'snoepje' tegen m'n pil.. offeh... 'knuffelen' tegen seks ![]() Verder gebruik ik suffen voor slapen, vaak... Verder niet veel wat raar is volgens mij ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En hetzelfde goed voor broekspijpen... Je zegt dus 'broekspijpen' en ik dacht dus (ik was 3 ofzo he) dat dat dan de spijpen van een broek waren... dus zeg ik soms nog steeds 'spijp' ipv 'pijp' ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Markt = Mééét
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb meer woorden die ik verkeerd uitspreek (nou ja, nu meestal niet meer), omdat ik ze alleen kende uit boeken en dus de klemtoon verkeerd legde. Voorbeeld: diversen is in mijn hoofd nog steeds 'dí-versen. |
![]() |
||
Citaat:
ik (zuid-holland) heb er iig nog nóóit van gehoord. bij ons thuis: schoenlepel = glipper paard = olifant ( ![]() klein hondje = muis / rat / kuttenlikkertje perforator = gaatjesmaker (maar das niet zo'n rare denk ik)
|
Verwijderd
|
Ik bedenk me net dat voor deze vorm van taal een woord is en zelfs ook boekjes vol van zijn uitgegeven!
![]() Het heet thuistaal (omdat het meestal in een gezin ontstaat met kinderen) en Wim Daniels heeft er boekjes vol van gezet En laat ik die boekjes nou net in huis hebben!!! ![]() bijvoorbeeld : Kloekkloek- stop van een wastafel of bad Kloekloek is een klanknabootsine, van het wegstromend water klaphandje- vliegenmepper |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, remi, dat is ook een echt gymnasium (op dat moment) 2 woord :] Op een gegeven moment gebruikte onze hele klas het, toen ons hele jaar, toen de hele wereld. Wij roelen :]
Remi wordt overal gebruikt in plaats van 'alleen'. Ook gebruikt voor 'alleen': 'met al z'n vrienden'. Voorbeeld: "Daar gaat Morgan met al haar vrienden." ![]() Overigens is een broek een bokse en geen box, en dat is keurig net dialect. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
I Summon Panopticon! Verwijderd | 46 | 09-10-2018 20:32 | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'TMF en MTV moeten zelf censureren' Love & Peace | 214 | 15-11-2005 22:47 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |