Advertentie | |
|
![]() |
|
Natuurlijk heeft iedereen wel iets te zeggen over een gedicht. Neem het voorbeeld van mijzelf, ik heb op elk gedicht wat hier gepost word wel een reactie. Meestal komt het niet verder dan een lovend kreetje en een duimpje omhoog. En als ik dat zou planten bij schrijvers such as yourself, vind ik zo'n reactie niet erg verdiend. Meer iets voor de BrEeZaH-schrijver zoals ik ze noem, poetry is hip geworden, 14 jarige meisjes die schrijven over liefde, vriendjes etc.
De betere schrijvers op dit forum, noem ik Anneee, Secreet en tacidvs, (neen dit is geen slijmactie) daar moet je wel een goed beargumenteerde reactie op posten, puur en alleen al omdat menig gedicht daarvan origineler is en taaltechnisch stukken beter in elkaar zit. Dan blijf je natuurlijk nog wel gelijk hebben dat mensen gerust even 30 seconden van hun tijd kunnen opofferen aan het plaatsen van een reactie... *ik geef toe*
|
Er is al zo vaak constructief gezeurd, duurt enkele dagen/weken en daarna gaat het weer gewoon verder zoals altijd. Het is gewoon iets terugkomends waar ook deze discussie steeds in voorkomt. En er niet serieus aan oplossingen wordt gedacht maar gediscussierd wordt op een onmogelijke manier.
||
Citaat:
Misschien kan je wat bereiken op deze manier, als je het anders aanpakt als eerder. In plaats van met zen allen te gaan praten over dat het niet loopt en ander moet. Rechtstreeks oplossingen aanbieden en bespreken...
|
Het spijt me Murwari dat ik een reply heb geplaatst die je hebt verwijderd, ik werd een beetje stekelig van jouw manier van antwoord geven. En wat ik zei zát kern van waarheid in, alleen die laatste zin he, dat was idd een grapje. Maar goed, misschien wel terecht.
Nu dan waarom ik stekelig werd: het slaat gewoon nergens op. Er is voor dit 'probleem' geen oplossing, behalve het aanleren van normen en waarden (waar ik dus een grapje van maakte) zodat mensen het besef krijgen dat het hoort om een reactie te plaatsen. In jouw lijn van denken een redelijke poging toch? Ik vind het goed dat dit topic is geopend op de huidige manier, want het zal ongetwijfeld (even) invloed hebben op het aantal reacties.
||
Citaat:
alleen weer: Aanvulling: Misschien kan je wat bereiken op deze manier, als je het anders aanpakt als eerder. In plaats van met zen allen te gaan praten over dat het niet loopt en ander moet. Rechtstreeks oplossingen aanbieden en bespreken... Probeer het eens anders!
|
Mss krijg je wel geen reacties omdat de mensen het niks vinden... en dan denken ze "ik reageer maar niet, anders is 't zo zielig"
|
Ik vind wel dat je gelijk hebt, hoor, want ik vind het ook leuk als mensen op mij reageren, alleen heb ik eigenlijk geen verstand van gedichten en ik erger me zelf ook aan reakties met enkel "leuk", dus daar ga ik anderen niet mee vervelen.
Ik reageer alleen als ik iets te melden heb.
||
Citaat:
Mensen hoeven niet overal een mening over te hebben, en al helemaal niet over dingen die totale onbekenden geschreven hebben, en die vaak over dingen gaan die helemaal niks te maken hebben met hun eigen leven... Vraag anders aan bekenden of ze even langskomen en reageren..Hun mening is voor jou waarschijnlijk toch van groter belang. |
![]() |
||
Citaat:
Wel lastig dit, als er een paar nou meer gaan reageren, trekken we misschien ook weer meer mensen er in mee, om meer te gaan reageren, Of Niet. En dát vind ik nou irritant. Je kapot lopen reageren op andere gedichten, en anderen die niet even de moeite nemen dat ook te doen. Dan gaat er bij mij ook al gauw de lol van af...
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
Het zijn ook altijd dezelfde mensen die zulk soort topics openen en die op zulk soort topics reageren. En meestal de mensen die gewoon goed reageren op gedichten. Niet dat dat een probleem is, zeker niet, en het is ook belangrijk om dit weer eens aan de orde te stellen.
Maar het probleem is wel dat het moeilijk is om iedereen dit soort reacties te laten plaatsen. Dit kun je mensen namelijk niet verplichten. Ik kan wel een regel instellen dat je met een onderbouwde reply moet komen, anders wordt je reply verwijderd o.i.d. maar ik denk niet dat dat de bedoeling is. En zo jaag je ook mensen weg. Het leuke van dit forum is juist dat het zo toegankelijk is voor iedereen. Ik bedoel, ik ben hier ook ooit begonnen en hetgeen dat ik schreef was echt te slecht voor woorden. Dan kan ik me voorstellen dat mensen niet vervelend willen reageren op een 'beginneling' omdat dat zo afschrikt. Hoewel... de andere kant: opbouwende reacties zijn dan altijd het beste. Maar nog een keer: hoe krijg je iederéén zo ver?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
[FITNESS] Belemerd groei !? MercedesSLR | 42 | 26-03-2005 08:01 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Onrechtvaardigheid in de Bijbel Gatara | 109 | 04-08-2003 06:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |