Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2003, 11:53
essie:D
essie:D is offline
he wordt me wel vaker zwart voor de ogen en dan niet als ik opsta ofzow ma ook gewoon wat kan dat zijn?
Oud 31-07-2003, 11:54
SuperSanne
SuperSanne is offline
dat is vreemd.... Ik zou even naar je huisarts gaan, die kan je evntueel een verwijzing naar de oogarts geven.
Oud 31-07-2003, 11:55
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-07-2003 @ 12:54:
dat is vreemd.... Ik zou even naar je huisarts gaan, die kan je evntueel een verwijzing naar de oogarts geven.
ik ben al bij de oogarst geweest slechte ogen bril voor gerkegen ma da licht het volgens mij niet aan
Oud 31-07-2003, 11:59
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
essie schreef op 31-07-2003 @ 12:55:
ik ben al bij de oogarst geweest slechte ogen bril voor gerkegen ma da licht het volgens mij niet aan

zoiets heb ik dus ook....ik heb ook slechte ogen maar toch heb ik nog heel vaak last van dat ik heel even niks meer zie..zwart voor me ogen. Vooral op school
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:01
Citaat:
LeeJ-D schreef op 31-07-2003 @ 12:59:
zoiets heb ik dus ook....ik heb ook slechte ogen maar toch heb ik nog heel vaak last van dat ik heel even niks meer zie..zwart voor me ogen. Vooral op school
ja da heb ik dus ook maar niet alleen op school ook thuis gewoon
Oud 31-07-2003, 12:03
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
essie schreef op 31-07-2003 @ 13:01:
ja da heb ik dus ook maar niet alleen op school ook thuis gewoon

ja dat ook, ik weet niet wat het is, k zou het ook graag willen weten
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 12:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
Mischien is het iets met de bloedtoevoer naar je ogen? Ik zou ewoon nog een keer naar de huisarts gaan, en uitleggen dat het probleem nog niet verholpen is.
P.S. heb je last van migraine aanvallen? het schijnt ook wel eens een soort "waarschuwing" te zijn, dat er een aanval op komst is.
Oud 31-07-2003, 12:13
Citaat:
SuperSanne schreef op 31-07-2003 @ 13:04:
Mischien is het iets met de bloedtoevoer naar je ogen? Ik zou ewoon nog een keer naar de huisarts gaan, en uitleggen dat het probleem nog niet verholpen is.
P.S. heb je last van migraine aanvallen? het schijnt ook wel eens een soort "waarschuwing" te zijn, dat er een aanval op komst is.
ik heb wel hoofdpijn maar weet niet of dat migraine is denk het niet
Oud 31-07-2003, 16:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
essie schreef op 31-07-2003 @ 13:13:
ik heb wel hoofdpijn maar weet niet of dat migraine is denk het niet
Migraine is meestal aan 1 kant van je hoofd, en je kunt overgevoelig worden voor geluid of licht (net als in die reclame van Advil).
Oud 31-07-2003, 16:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mijn dokter zei eens dat het zwart worden voor je ogen een voorteken is van bewusteloos worden.

Nu ligt het er denk ik aan waarom het zwart voor je ogen wordt, maar ik zou toch zeker eens naar je huisarts gaan. Just to be sure.
Oud 31-07-2003, 16:35
Black Soul
Black Soul is offline
Eet je genoeg? Misschien kan het dat wel zijn.
Of misschien lage bloeddruk ofzo
Oud 31-07-2003, 16:42
Citaat:
Black Soul schreef op 31-07-2003 @ 17:35:
Eet je genoeg? Misschien kan het dat wel zijn.
Of misschien lage bloeddruk ofzo
ik eet wel genoeg
Oud 31-07-2003, 16:43
Nieni
Nieni is offline
Als het zwart voor je ogen wordt als je opstaat of als je soms zwarte vlekken voor je ogen ziet, kan dit wijzen op bloedarmoede.
Je kan ook zelf (enigszins) kijken of je bloedarmoede hebt, door je ooglid naar beneden te trekken. Als het daar echt helemaal bleek is, heb je grote kans dat je bloedarmoede hebt. Toch mag je zelf nooit de diagnose bloedarmoede stellen, dat moet een arts doen.
Verder kan het inderdaad ook met te weinig eten te maken hebben of met een (te) lage bloeddruk, zoals Black Soul al zei.
Misschien moet je even naar je huisarts gaan, die weet toch wat het beste is in zo'n geval.
Succes ermee!
Oud 31-07-2003, 17:37
Blackeyed
Blackeyed is offline
voel je je misschien dan ook een beetje flauw en futloos? Dan zou ik iets waar veel zout in zit eten.
Oud 31-07-2003, 18:39
LeeJ-D
LeeJ-D is offline
Citaat:
Nieni schreef op 31-07-2003 @ 17:43:
Als het zwart voor je ogen wordt als je opstaat of als je soms zwarte vlekken voor je ogen ziet, kan dit wijzen op bloedarmoede.
Je kan ook zelf (enigszins) kijken of je bloedarmoede hebt, door je ooglid naar beneden te trekken. Als het daar echt helemaal bleek is, heb je grote kans dat je bloedarmoede hebt. Toch mag je zelf nooit de diagnose bloedarmoede stellen, dat moet een arts doen.
Verder kan het inderdaad ook met te weinig eten te maken hebben of met een (te) lage bloeddruk, zoals Black Soul al zei.
Misschien moet je even naar je huisarts gaan, die weet toch wat het beste is in zo'n geval.
Succes ermee!

ik denk dat ik te weinig eet..maar kan het een teken zijn van dat je gaat flauwvallen ofzo want dat dagtik eiglijk

Laatst gewijzigd op 31-07-2003 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 09:39
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
LeeJ-D schreef op 31-07-2003 @ 19:39:
ik denk dat ik te weinig eet..maar kan het een teken zijn van dat je gaat flauwvallen ofzo want dat dagtik eiglijk
Wat? Dat het zwart wordt voor je ogen?
Het schijnt wel een soort 'waarschuwing' van je lichaam te zijn dat je mogelijk kunt flauwvallen, ja.
Je denkt dat je te wenig eet? Door te weinig eten kun je ook snel(ler) flauwvallen.
Als je het gevoel hebt dat je flauw gaat vallen, (tip van de doktersassistente) moet je gaan zitten, je hoofd tussen je knieeën 'hangen' en midden in je nek drukken. Na een tijdje gaat dat flauwvalgevoel dan weg, maar het komt natuurlijk heel snel terug als je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt. (en dus te weinig eet)
Oud 01-08-2003, 09:50
Verwijderd
ded okter zei bij mij dat het aan zuurstoftekort lag, mss bij jou ook wel ester?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:25
ik denk als het een waarschuwing voor flauw vallen is dat ik an allang flauwgevallen was ben alleen dan duizelig en kiep gewoon om omdat ik me evinwicht kwijt raak maar das geen flauwvallen
Oud 01-08-2003, 12:34
Sitia
Sitia is offline
Kheb er ook heel vaak last van.. vooral als ik opsta ( niet alleen 's morgens maar ook zo als ik even heb gezeten ) Ik eet genoeg en heb me laatst laten testen op heel veel dingen maar kwam verder niks uit.
Heb verder niet het idee dat ik echt flauwval, alleen als ik zwart zie moet ik me even ergens aan vasthouden. Ben ook vaak moe, ook snel moe bijv na het douchen al ofzo..
Klachten bekend?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 15:12
Aristidis
Aristidis is offline
Ik had het eerst ook en toen kwam het nadat ik een ziekte had gehad en me heel slap voelde. Als ik me dan druk maakte of inspande, werd het zwart voor me ogen.
Vaak moet je je daarvoor laten bloedprikken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 15:55
Allure
heb het ook gehad, bleek later bloedarmoede te zijn, zou wel ff langs de huisarts gaan voor een bloedonderzoek...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 09:52
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
essie schreef op 01-08-2003 @ 13:25:
ik denk als het een waarschuwing voor flauw vallen is dat ik an allang flauwgevallen was ben alleen dan duizelig en kiep gewoon om omdat ik me evinwicht kwijt raak maar das geen flauwvallen
Je bent duizelig? Heb je ook regelmatig hoofdpijn, zie je zwarte vlekken, ben je vaak moe, dat soort dingen...? Transpireer je veel?
Ik denk (net zoals Allure) echt aan bloedarmoede. Wij zijn hier op L&G ook geen artsen, maar ik zou toch maar even naar de huisarts gaan...
Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen...

@Sitia: heb je nog meer klachten, zoals bovengenoemde bijvoorbeeld? Ga dan ook even langs de huisarts, kan bloedarmoede zijn. (wordt soms ook veroorzaakt door zware menstruatie)

Regels voor berichten